|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Pannekaker
Du har rett |
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: PannekakerMen Nip, nå høres du dels ut som om du antar at det folk har med seg på tur nødvendigvis er det de spiser til hverdags (jeg kan godt finne på å ta med bare en pølsepakke på grilling, hvis jeg ikke har hatt tid og ork til å ordne i stand noe sunnere/bedre), og dels høres du ut som om du føler deg litt "utenfor" eller pinlig berørt fordi du (og Vetle) har med noe helt annet enn de andre. Det er jo mulig at noen spiser bare cola og pølser hjemme til hverdags også, men egentlig tror jeg de fleste ikke gjør det, selv om de ofte ender opp med det på utflukter og "når man skal kose seg". Og jo, det kan bli i overkant ofte kos, og det er mulig å lage annen kosemat enn pølser og cola (eller pannekaker), men det er likevel å trekke det litt langt å anta at disse familiene bare spiser det, selv om det er det eneste du ser at de spiser. Du ser jo tross alt ikke hva de spiser hjemme hos seg selv når de ikke har gjester.
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: PannekakerAltså - jeg og hadde selvsagt sett på det som et problem om Guttungen var med kamerater hjem hver dag, fikk servert middag, og slik endte opp med pannekaker fem dager i uka.
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei hva slags folk er det som sitter og følger med og dømmer ut fra det liksom? Da har man nesten litt problematisk høye tanker om seg selv.
Veldig enig i den. Man må slippe kontrollen litt. Se litt stort på det. Sist redigert av Dronningen : 14-04-11 kl 09:46. |
|
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: PannekakerMan kan ha nokså god kontroll på en sjuåring, men en tolvåring eller femtenåring kan man ikke kontrollere hele tida. |
|
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2008
![]() |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: PannekakerJeg synes denne tråden minner veldig mye om den første Nip var med i, den om Kari J sine uttalelser. Og der som her synes jeg hun er utrolig fordømmende ovenfor andre mennesker og deres valg. Det er ikke det at jeg ikke ser poenget hennes, men det er som andre har sagt og, det er noe med måten det blir formidlet på. Det er liksom ikke snakk om å gå stille i dørene og komme med noen meninger. Nei her kliner vi til og fornærmer en hel masse folk. Da gidder man jo ikke å høre på hva som er essensen lenger. |
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: PannekakerMen jeg har en sønn som ikke er nevneverdig glad i pannekaker, sånn for å gjøre det ekstra vanskelig. På en dårlig dag nekter han å spise det også.
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Men hadde han vært venn med min sønn og skulle bli med hjem, så hadde jeg sikkert visst dette, og spurt ham hva han likte. Hvis han likevel ikke var sulten, ja så fikk han leke litt mens vi spiste, evt. få en frukt om han ville. Vi forsøker å løse ting. |
|
|
|
|
#13 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerDet er vel ingen tvil om at budskapet ditt drukner litt i formidlingen din Nip! Tilbakemeldingene du får her kan jeg forstå er vanskelige å svelge, og gjør det nok neppe bedre? Men jeg håper at kommunikasjonen din IRL ikke er så negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende. Om den er, håper jeg du har gode ærlige venner som kan gi deg konstruktive tilbakemeldinger. For om du ikke mener å være nettopp negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende, så er det slik det oppleves for mange her i tråden. Og vårt skriftlige språk vil jo til en viss grad (kanskje stor grad) gjenspeile vårt muntlige språk? Eller?
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Uten at jeg vet hva folk tenker om meg så er jeg nok en hyggelig, blid og positiv person som verken snakker stygt eller belærende til folk. Som jeg sa så har jeg jo ikke sagt noe som helst om dette til noen. Og jeg har tatt det opp med skolen, så var det muntlig men med en så god tone og langt ifra "jeg vet best" holdning. Bare at jeg synes det var "trist" at sønnnen min ikke kan ha med nøtter ettersom han selv forteller om andres sjokoladepålegg og loff innhold i matpakken. |
|
|
|
|
#15 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vet jo ikke noe om hvordan du er annet enn det du skriver, så jeg mener ikke å si at du er hverken det ene eller det andre. Syns det er veldig deilig å omgås mennesker som er positive.
doing the dishes while doing the dishes Sist redigert av zeppelin : 14-04-11 kl 14:43. |
|
|
|
|
#17 |
|
etterpåklokest
|
På skolen mine barn skal gå på er det ikke lov å ha med nøtter og nøttepålegg, på grunn av flere barn med alvorlig nøtteallergi. Det har ikke noe med hvorvidt nøtter er sunt eller ikke. |
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Ja, det vet jeg. Og det er selvsagt greit. HI har fått beskjed om at det er på grunn av saltet, så det er det jeg har svart i forhold til.
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Det er ganske vanskelig å ikke få med seg at de andre ungene som sitter ved siden av ungen din sitter og spiser kjeks og drikker brus altså. Om du ikke legger merke til det og de lange misunnelige blikkene til ungen din, så legger man gjerne merke til det når barnet kommer og spør etter kjeks og godterier selv. (Eller ligger hulkende i fanget ditt fordi det ikke falt deg inn å ta med glutenfrie kjeks så han kan ikke engang smake av de andre.) Det er i grunnen ganske umulig å ikke få med seg. Men spiser andre en helt normal matpakke, så er det jo ikke noe som tiltrekker seg oppmerksomheten til noen går jeg ut i fra.
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 14-04-11 kl 14:40. |
|
|
![]() |
| Emneord |
| ugler |
|
|