Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 09:44   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Dette mener jeg er en misforståelse. Nip får ikke pes for å snakke om menigmanns kosthold. Hun får pes fordi måten hun utrykker denne frustrasjonen på er temmelig fordømmende.

Du har rett Takk for korreksjon.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 09:32   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Nip, nå høres du dels ut som om du antar at det folk har med seg på tur nødvendigvis er det de spiser til hverdags (jeg kan godt finne på å ta med bare en pølsepakke på grilling, hvis jeg ikke har hatt tid og ork til å ordne i stand noe sunnere/bedre), og dels høres du ut som om du føler deg litt "utenfor" eller pinlig berørt fordi du (og Vetle) har med noe helt annet enn de andre. Det er jo mulig at noen spiser bare cola og pølser hjemme til hverdags også, men egentlig tror jeg de fleste ikke gjør det, selv om de ofte ender opp med det på utflukter og "når man skal kose seg". Og jo, det kan bli i overkant ofte kos, og det er mulig å lage annen kosemat enn pølser og cola (eller pannekaker), men det er likevel å trekke det litt langt å anta at disse familiene bare spiser det, selv om det er det eneste du ser at de spiser. Du ser jo tross alt ikke hva de spiser hjemme hos seg selv når de ikke har gjester.

Jeg er ikke uenig i at det hadde vært fint med litt mer variasjon i kosematen, både for sunnhetens skyld og for å trene opp en litt, tja, bredere matglede. Men utflukter og middagsbesøk utgjør likevel et mindretall av de måltidene folk spiser, og jeg tror ikke sønnen din, eller de fleste barn (dersom de ikke har allergier etc.) tar "skade" av å spise ensidig kosemat til disse anledningene, hvis de ellers får i seg det de skal til vanlig.

Gammel 14-04-11, 09:39   #3
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Men Nip, nå høres du dels ut som om du antar at det folk har med seg på tur nødvendigvis er det de spiser til hverdags (jeg kan godt finne på å ta med bare en pølsepakke på grilling, hvis jeg ikke har hatt tid og ork til å ordne i stand noe sunnere/bedre), og dels høres du ut som om du føler deg litt "utenfor" eller pinlig berørt fordi du (og Vetle) har med noe helt annet enn de andre. Det er jo mulig at noen spiser bare cola og pølser hjemme til hverdags også, men egentlig tror jeg de fleste ikke gjør det, selv om de ofte ender opp med det på utflukter og "når man skal kose seg". Og jo, det kan bli i overkant ofte kos, og det er mulig å lage annen kosemat enn pølser og cola (eller pannekaker), men det er likevel å trekke det litt langt å anta at disse familiene bare spiser det, selv om det er det eneste du ser at de spiser. Du ser jo tross alt ikke hva de spiser hjemme hos seg selv når de ikke har gjester.

Jeg er ikke uenig i at det hadde vært fint med litt mer variasjon i kosematen, både for sunnhetens skyld og for å trene opp en litt, tja, bredere matglede. Men utflukter og middagsbesøk utgjør likevel et mindretall av de måltidene folk spiser, og jeg tror ikke sønnen din, eller de fleste barn (dersom de ikke har allergier etc.) tar "skade" av å spise ensidig kosemat til disse anledningene, hvis de ellers får i seg det de skal til vanlig.

Jeg tror jo ikke at de spiser bare pølser fordi de har det med på tur, men som jeg tror med disse ungdommene så var dette en hverdag, en bakke som antageligvis blir brukt enormt mye av disse ungdommene på hverdager og jeg tror ikke det var tilfelle at denne dagen var en kosedag for samtlige. Jeg tror vi setter opp "skylapper" på hvor få disse kosedagene er, jeg tror nemlig at disse er endel av hverdagen og gjør oss mye mer usunne. Hadde det vært snakk om at man hadde en dag iløpet av vinteren som var en skikkelig kosedag så skjønner jo jeg at det ikke er noe problem, men når folk er ute på det hver helg, i tillegg til pannekake middager, bursdager, sfo burdager, 17 mai, jul og påske (som forøvrig varer i alle månedene mellom) :P Så tar man skade av det til slutt - tror jeg.

Jeg synes ikke det er flaut bare litt trist å se små barn med cola og fanta på tåteflaskene sine (heldigvis ikke ofte jeg ser det), Vetle fikk en sjokolade han også siden det var lørdag og han ville ha lørdagsgodtet sitt i bakken, men vi hadde med vann og brødskiver + kjernesunne vafler + frukt.

Dette er bare ett par eksempler, jeg har antagelig 10000-vis :P

Nip er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 09:36   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså - jeg og hadde selvsagt sett på det som et problem om Guttungen var med kamerater hjem hver dag, fikk servert middag, og slik endte opp med pannekaker fem dager i uka.

Men hadde så vært, hadde jeg da tatt ansvar for at Guttungen spiste hjemme, enkelt og greit. Det hadde vært mitt problem å ta ansvar for gutten min sitt kosthold, og ikke kompisene sine foreldre.

Hva folk har med seg i matpakka når de er ute på tur, legger jeg ikke merke til en gang.

Gammel 14-04-11, 09:39   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hva folk har med seg i matpakka når de er ute på tur, legger jeg ikke merke til en gang.

Nei hva slags folk er det som sitter og følger med og dømmer ut fra det liksom? Da har man nesten litt problematisk høye tanker om seg selv.

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Det virker på meg som du ikke helt greier å se nyansene og de store linjene. Jeg mener virkelig at det ikke er riktig å holde barnet bort fra sosial omgang med andre barn, og det overrasker meg om andre syns at det er en riktig ting å gjøre. Å være på besøk hos andre, å spise hos andre, mener jeg er en del av den sosiale læringen, å nekte et barn dette syns jeg ikke er riktig.

Og nei, det er ikke en mors oppgave å kontrollere alt hva barnet foretår seg. Jeg fotfølger ikke mine barn 24 timer i døgnet. Det er viktig at de får en viss frihet, mer jo eldre de blir. Min oppgave som mor er å gi dem en solid plattform slik at de tar fornuftige valg.

Veldig enig i den. Man må slippe kontrollen litt. Se litt stort på det.

Sist redigert av Dronningen : 14-04-11 kl 09:46.
Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 10:23   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pokkers tråd, nå fikk jeg lyst på pannekaker.

007 er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 10:26   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Pokkers tråd, nå fikk jeg lyst på pannekaker.

Jeg også. Men siden vi ikke har spist pannekaker enda i 2011 så gjør vi det med god samvittighet.

Gammel 14-04-11, 10:32   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Man kan ha nokså god kontroll på en sjuåring, men en tolvåring eller femtenåring kan man ikke kontrollere hele tida.

Jeg velger å tro at jeg har gjort mye rett når femtenåringen, som en av de få i klassen, har med sunn matpakke på skolen mens de fleste andre spsier skoleboller og burgere i storefri. Hun kan til og med bake sitt eget brød, lage saus og suppe uten Toro, lage kake og cupcakes til venner når det er noe å feire og hun har innrømmet at hun har venninner som er misunnelige på at vi spiser frokost sammen i helgene (stor innrømmelse fra en tenåring). Hun påstår til og med at venninne mener at jeg er prototypen på en god mor siden jeg baker, lager mat fra bunnen og har baby. Hoho.

På tross av dette har vi lørdagsgodteri, vi spiser dessert en av fiskedagene i uka, har pannekaker med sukker (brunt, det er det beste og knaser så nydelig) en gang i måneden, baker noe søtt i helga og har brus til bursdager. Og når vi har venner med hjem tenker jeg alltid på at det som serveres skal være noe besøket liker. Det skal jo være hyggelig for magen også å komme på besøk. Men pannekaker lages ikke. Det lages kun når pappaen har fri eller når ungene lager selv. Jeg hater å steike pannekaker.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 10:59   #9
suupaahgirl
Nybegynner

Medlem siden: May 2008
suupaahgirl har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg lurer veldig på hva slags folk du møter. Gjennom fritidsaktiviteter/frivillig arbeid møter jeg veldig mange småbarnsfamilier. Inntrykket mitt er at folk har med matpakker, mange barn drikker vann og når vi er på "skiserveringshytter" så spiser de fleste matpakke først og kanskje en vaffel eller et wienerbrød etterpå. Har barn gått på ski 1-2 timer ser jeg ikke helt problemet med det. Jeg tror liksom ikke at de pleier å avslutte frokost med en vaffel selv om de kjøper det på søndagsturen.

Det siste året tror jeg at jeg har sett én baby med noe annet enn melk eller vann på tåteflasken. Det var så sjeldent og overraskende at jeg stusset veldig.

Vi har hatt to bursdagselskaper i vinter/vår for en haug med 4-5-6-åringer. Barna våre liker ikke brus, så vi serverte juice og vann. Ingen av barna etterlyste brus og noen ville heller ha vann enn juice.

Jeg kjenner meg altså ikke igjen av den beskrivelsen du gir av "alle andre", og synes du er veldig moraliserende. Det er ikke spesielt lurt, for da drukner det gode budskapet i irritasjon hos den som leser deg. For du har jo rett i at mange kan være mer bevisste i forhold til kosthold.

Her må jeg bare si meg enig. Vi er ofte på hytta og borti bakken (trekket). Der er det jo flust av barn i barnetrekket og på lekeområdet rundt. Noen griller pølser ja, men det er da like mange (kanskje flere) som spiser matpakka si, som da inneholder brødmat eller rundstykker...

Jeg har aldri sett en baby med noe annet i flaska si enn vann eller melk. Så det kan da umulig være vanlig?! Jeg ser en del babyer i året jeg også

I bursdagsselskaper serverer vi også eplejuice, fordi barna ikke liker brus. Det hører jeg flere voksne si, at barna ikke liker brus....så da er det sikkert mange like tilfeller, hvor de serverer noe annet enn brus.

suupaahgirl er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 11:02   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne tråden minner veldig mye om den første Nip var med i, den om Kari J sine uttalelser. Og der som her synes jeg hun er utrolig fordømmende ovenfor andre mennesker og deres valg. Det er ikke det at jeg ikke ser poenget hennes, men det er som andre har sagt og, det er noe med måten det blir formidlet på. Det er liksom ikke snakk om å gå stille i dørene og komme med noen meninger. Nei her kliner vi til og fornærmer en hel masse folk. Da gidder man jo ikke å høre på hva som er essensen lenger.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 11:12   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg har en sønn som ikke er nevneverdig glad i pannekaker, sånn for å gjøre det ekstra vanskelig. På en dårlig dag nekter han å spise det også.

Gammel 14-04-11, 13:21   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men jeg har en sønn som ikke er nevneverdig glad i pannekaker, sånn for å gjøre det ekstra vanskelig. På en dårlig dag nekter han å spise det også.

Men hadde han vært venn med min sønn og skulle bli med hjem, så hadde jeg sikkert visst dette, og spurt ham hva han likte. Hvis han likevel ikke var sulten, ja så fikk han leke litt mens vi spiste, evt. få en frukt om han ville. Vi forsøker å løse ting.

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 13:05   #13
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Det er vel ingen tvil om at budskapet ditt drukner litt i formidlingen din Nip! Tilbakemeldingene du får her kan jeg forstå er vanskelige å svelge, og gjør det nok neppe bedre? Men jeg håper at kommunikasjonen din IRL ikke er så negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende. Om den er, håper jeg du har gode ærlige venner som kan gi deg konstruktive tilbakemeldinger. For om du ikke mener å være nettopp negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende, så er det slik det oppleves for mange her i tråden. Og vårt skriftlige språk vil jo til en viss grad (kanskje stor grad) gjenspeile vårt muntlige språk? Eller?

007: vi skal også ha pannekaker til middag i dag

Gammel 14-04-11, 13:16   #14
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Det er vel ingen tvil om at budskapet ditt drukner litt i formidlingen din Nip! Tilbakemeldingene du får her kan jeg forstå er vanskelige å svelge, og gjør det nok neppe bedre? Men jeg håper at kommunikasjonen din IRL ikke er så negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende. Om den er, håper jeg du har gode ærlige venner som kan gi deg konstruktive tilbakemeldinger. For om du ikke mener å være nettopp negativ, fordømmende, belærende og kategoriserende, så er det slik det oppleves for mange her i tråden. Og vårt skriftlige språk vil jo til en viss grad (kanskje stor grad) gjenspeile vårt muntlige språk? Eller?

007: vi skal også ha pannekaker til middag i dag

Uten at jeg vet hva folk tenker om meg så er jeg nok en hyggelig, blid og positiv person som verken snakker stygt eller belærende til folk. Som jeg sa så har jeg jo ikke sagt noe som helst om dette til noen. Og jeg har tatt det opp med skolen, så var det muntlig men med en så god tone og langt ifra "jeg vet best" holdning. Bare at jeg synes det var "trist" at sønnnen min ikke kan ha med nøtter ettersom han selv forteller om andres sjokoladepålegg og loff innhold i matpakken.
Jeg skjønner jo at jeg ikke startet denne tråden på en positiv måte, det var vel heller ikke meningen. Samtidig som det ikke er meningen å få andre frutrerte, sinte eller irritert. Jeg er egentlig veldig for positivitet jeg, håper og tror både det gjennspeiles i virkeligheten, på bloggen min og facebook - det tror jeg da virkelig også?
I diskusjoner - kun på nett - har jeg mulig en annen måte å ordlegge meg på som sikkert ikke er så heldig. (jobber litt med saken).

Kos dere med pannekaker Vetle skal til en kamerat i dag igjen, så kanskje det blir hans middag også Hadde vært gøy å bli overaskket med at han har spist noe gjennomført sunt måltid. Han får det av meg til kvelds i dag uansett - kyllingfileet med bulgur (som han sikkert ikke vil ha) og grønnsaker

Nip er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:04   #15
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Uten at jeg vet hva folk tenker om meg så er jeg nok en hyggelig, blid og positiv person som verken snakker stygt eller belærende til folk. Som jeg sa så har jeg jo ikke sagt noe som helst om dette til noen. Og jeg har tatt det opp med skolen, så var det muntlig men med en så god tone og langt ifra "jeg vet best" holdning. Bare at jeg synes det var "trist" at sønnnen min ikke kan ha med nøtter ettersom han selv forteller om andres sjokoladepålegg og loff innhold i matpakken.
Jeg skjønner jo at jeg ikke startet denne tråden på en positiv måte, det var vel heller ikke meningen. Samtidig som det ikke er meningen å få andre frutrerte, sinte eller irritert. Jeg er egentlig veldig for positivitet jeg, håper og tror både det gjennspeiles i virkeligheten, på bloggen min og facebook - det tror jeg da virkelig også?
I diskusjoner - kun på nett - har jeg mulig en annen måte å ordlegge meg på som sikkert ikke er så heldig. (jobber litt med saken).

Kos dere med pannekaker Vetle skal til en kamerat i dag igjen, så kanskje det blir hans middag også Hadde vært gøy å bli overaskket med at han har spist noe gjennomført sunt måltid. Han får det av meg til kvelds i dag uansett - kyllingfileet med bulgur (som han sikkert ikke vil ha) og grønnsaker

Jeg vet jo ikke noe om hvordan du er annet enn det du skriver, så jeg mener ikke å si at du er hverken det ene eller det andre. Syns det er veldig deilig å omgås mennesker som er positive.

Ellers så syns jeg det er like merkelig at skolen nekter sønnen din å spise nøtter, som det er at du reagerer på pannekaker til middag. Men jeg er ingen autoritet på området og velger ofte å se bort i fra hva andre spiser (eller hva skolen/bhg mener om kosthold). Vi velger vel alle det vi syns er best for vår familie? Uansett om det sammenfaller med alle andres meninger om saken. Kanskje jeg er naiv i den tro....

Sist redigert av zeppelin : 14-04-11 kl 14:43.
zeppelin er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 13:18   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde også blitt litt muggen om mitt barn ikke fikk ha med nøtter, når andre fikk ha sjokoladepålegg.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 13:23   #17
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde også blitt litt muggen om mitt barn ikke fikk ha med nøtter, når andre fikk ha sjokoladepålegg.

På skolen mine barn skal gå på er det ikke lov å ha med nøtter og nøttepålegg, på grunn av flere barn med alvorlig nøtteallergi. Det har ikke noe med hvorvidt nøtter er sunt eller ikke.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 13:41   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

På skolen mine barn skal gå på er det ikke lov å ha med nøtter og nøttepålegg, på grunn av flere barn med alvorlig nøtteallergi. Det har ikke noe med hvorvidt nøtter er sunt eller ikke.

Ja, det vet jeg. Og det er selvsagt greit. HI har fått beskjed om at det er på grunn av saltet, så det er det jeg har svart i forhold til.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 13:53   #19
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Ja, det vet jeg. Og det er selvsagt greit. HI har fått beskjed om at det er på grunn av saltet, så det er det jeg har svart i forhold til.

Ah, det fikk jeg ikke med meg.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 14:25   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Nei hva slags folk er det som sitter og følger med og dømmer ut fra det liksom? Da har man nesten litt problematisk høye tanker om seg selv.

Det er ganske vanskelig å ikke få med seg at de andre ungene som sitter ved siden av ungen din sitter og spiser kjeks og drikker brus altså. Om du ikke legger merke til det og de lange misunnelige blikkene til ungen din, så legger man gjerne merke til det når barnet kommer og spør etter kjeks og godterier selv. (Eller ligger hulkende i fanget ditt fordi det ikke falt deg inn å ta med glutenfrie kjeks så han kan ikke engang smake av de andre.) Det er i grunnen ganske umulig å ikke få med seg. Men spiser andre en helt normal matpakke, så er det jo ikke noe som tiltrekker seg oppmerksomheten til noen går jeg ut i fra.

Sist redigert av DM : 14-04-11 kl 14:40.
DM er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.