Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-11, 18:17   #201
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Fint, Absalone!

(Og så har du stilige negler! Fransk manikyr! )

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 18:32   #202
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herreminfreden. Hva er det meningen at man skal gjøre med dette etter jul, egentlig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 18:52   #203
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg følger opp med Herr Godteskuff og Mr Mixit - som ble realt langøyd. Herregud, jeg tisser snart på meg av latter!!!

Blir gøy når dette introduseres for barna i morgen ettermiddag/kveld, da skal de få være med å lage det som skjuler seg i den 4. posen.

Gammel 03-12-11, 18:58   #204
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lange øyne er sjarmerende, det. En voksen skulle hjelpe til med å dele dem i to ble det sagt på videoen, så her ble tapetkniven funnet fram. Spenning i hverdagen!

Jeg har fortsatt stemmen til Brox på hjernen, og blir snart gal! "Juuulepakkekalender!". Ungene er like entusiastiske, og vi satt vel rundt to timer totalt i dag med godeste Mixit alle fire. Jeg skjønner hvorfor de ventet til en helgedag med ham. Skal avgi bilderapport så snart vi har fått døra på huset i orden.

Gammel 03-12-11, 19:16   #205
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Hahahaha, det er jo helt fantastisk! Nesten så jeg vurderer å anskaffe meg en Panduro-kalender, sånn 4 dager på etterskudd.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 19:33   #206
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Herreminfreden. Hva er det meningen at man skal gjøre med dette etter jul, egentlig?

Selge det på FP?

Vi har laget ferdig huset og Herr Godteskuff og Mixit. Jeg fikk fullstendig hobbyoverdose og måtte legge meg på et mørkt rom i en time for å avreagere. Bilder kommer i morgen.

Fantastiske glugger på Mixit, Absalone! Tar "øya på stilk" inn i en ny dimensjon!

Gammel 03-12-11, 21:41   #207
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg ser han har letta på skjegget for Hubedna også? Hva slags usedeligheter driver da disse kalendertingestene på med egentlig?
(I morgens luke er det liten miniHubedna eller en miniGodteskuffgutt. Egentlig er hele kalenderen en forkledd sexuasopplysningskampanje!)

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Det er ihvertfall 24 prosjekter.

SE! Jeg hadde rett! Det sitter en liten mini-ettellerannet i en lekegrinn i forgrunnen der.

Gammel 03-12-11, 22:08   #208
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herre! Bildet av ivarmedaasdameednapøntehubroen som dukker under skjegget til slikskufmannen - det kommer til å være brent fast på netthinnen min lenge.

Det verste er at jeg nesten har lyst på. Jeg tror jeg får donere penger til Redd Barna i stedet, før jeg blir totalt gal.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 23:29   #209
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg sitter her og snøfter av latter. Glitrende underholdning, keep at it!

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 00:04   #210
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

For en kostelig julekalendertråd! Ivar Medaas faktisk!

Gammel 04-12-11, 11:35   #211
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Dette er den beste kalenderen. Og det beste er at jeg slipper glitter i egen stue, og sur mann fordi glitteret setter seg fast over alt. Han ser ikke en gang humoren i å sniktitte på andres kunstverk. Makan.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 11:43   #212
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Han ser ikke en gang humoren i å sniktitte på andres kunstverk. Makan.

Ikke min heller. Jeg prøvde å fortelle om pøntehubroEdna som kikket i skuffene til Godteriskuffmannen i bilen igår, men det ble ikke helt det samme i tale som når man ser bildet. Uansett hvordan jeg prøvde formidle fjær og glitter. "Og dette bruker du tid på?" Ja, med glede.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:15   #213
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Dagens oppgave var et arbeidsbord med adventsstake:

Og så må jeg ta med dette bildet, selv om det kanskje heller hører hjemme i en sinkesjusketråd:

Den lille gule dukket opp fra under sofaen i går hvor den nok har ligget siden påske. Gutta proklamerte umiddelbart at det var en ugleunge og plasserte den i Mixits verksted. Og siden det drasjerte egget ble spist opp en eller annen gang i går, passet jo det bra.

(Og dette er altså ikke regissert til ære for FP, kors på halsen.)

Sist redigert av Tangina : 04-12-11 kl 19:38. Årsak: Sjuske, ikke sluske.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:17   #214
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Dette er hysterisk. Jeg ler så jeg gråter.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:43   #215
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Fantastisk!

Jeg skal helt klart premiere redd barna for dette.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:47   #216
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tangina: Utrolig kult!

Gammel 04-12-11, 12:53   #217
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tangina, utrolig!

Noen burde tipse Redd Barna om denne tråden. De skal definitivt få et bidrag fra oss til jul, siden vi valgte å ikke kjøpe denne i tillegg til legokalenderen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 14:30   #218
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har man en litt dårlig dag er det bare å titte innom denne tråden.
Helt fantastiske greier

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 18:41   #219
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Status dag 4:
1. Limpistol er gøy! Jeg bruker den til alt, inkl. reparasjon av klær. Jeg ville henge opp bilder på veggen og julestjerna i vinduet med den i dag, men da ble jeg stoppet av mannen min.
2. Happimøffinhobbypusling gir stiv nakke. Holder jeg hele adventstiden? Går det mot sykemelding?
3. Det er morsommere å male ansikter enn bord.
4. Det tar tid å skubbet grønnmaling fra tre ansikter.
5. Det er 20 pakker igjen.

Gammel 04-12-11, 18:44   #220
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Status dag 4:
1. Limpistol er gøy! Jeg bruker den til alt, inkl. reparasjon av klær. Jeg ville henge opp bilder på veggen og julestjerna i vinduet med den i dag, men da ble jeg stoppet av mannen min.
2. Happimøffinhobbypusling gir stiv nakke. Holder jeg hele adventstiden? Går det mot sykemelding?
3. Det er morsommere å male ansikter enn bord.
4. Det tar tid å skubbet grønnmaling fra tre ansikter.
5. Det er 20 pakker igjen.

Heldigvis er malingen relativt grei å få av. Her i huset er gutta så begeistret at de har hatt med hele verkstedet med innhold på søndagsmiddag til bestemor, og både juleugla, godteriskuffmannen og Mixit er behørig inntrodusert for besteforeldrene og har flydd (med vinger og jetmotorer, visstnok) rundt i hele bestemorheimen. De har allerede begynt å mase om ha med seg herligheten til dit vi skal feire jul.

Emneord
julepakkekalender, julepøntehubro, klassiker-nominert, limpistol, panduro, redd barna, shane

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.