|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Billige familieferier?
Jeg ber om unnskyldning til Dixie om hun ble lei seg fordi jeg uttalte at for meg er all inclusive helvete. Det var ikke meningen å disse en ferie hun gleder seg til.
![]() |
#202 |
Passiv
|
![]() Sv: Billige familieferier?Charter er dyrt, synes jeg. Jeg skal greie å sy sammen noe med mye råere standard enn de der dyreste charterturene altså. |
![]() |
![]() |
#203 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg hadde en uke på all inclusive med ungene i fjor. Det var all inclusive for alle pengene, vi var ikke utenfor hotellet en eneste gang (men nå lå hotellet midt i ingenmannsland i tillegg da, så det var ikke noe sted å dra til, om vi ikke skulle sette oss på en buss).
![]() |
#204 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg Liker enkle hytter, og om noen hadde kalt det for hyttehelvete, ville jeg bare tenkt at de ikke ante hva de snakket om. Det går fint an å la være å bli støtt av ting. Generelt bør vel nordmenn bli flinkere til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Billige familieferier?Klart det går an. Jeg bryr meg fint lite om noen mener charter er helvete. Men hvorfor dette behovet for å snakke nedsettende om andres valg? Det er hvertfall noe nordmenn burde bli flinkere til å unngå.
![]() |
![]() |
#206 |
Glamorøs
|
Joa, men når preferansene er med på å ødelegge et land bør man kanskje tenke seg om to ganger. For eksempel resortene på Cuba hvor du ikke kommer inn som cubaner i det hele tatt.
![]() |
#207 |
I mål
|
Dette var mitt poeng også. Det kan da ikke være hvorvidt noen blir støtt eller ikke som avgjør om det er ok å snakke nedsettende om andres valg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Billige familieferier?For meg var det en enkel måte å sammenfatte mine følelser rundt charter på, jeg hadde ikke først og fremst andres valg i tankene da jeg skrev. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Helt konge
|
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg kan lett forstå behovet for enkle løsninger og ferdigpakker, men AI det henger jeg ikke med på. Halve morroa med ferie i utlandet er, for meg, å rusle rundt og finne spennende restauranter og nye smaker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg er veldig enig i dette, men for oss som har fire barn blir det faktisk vesentlig billigere med AI enn når man spiser ute på egen hånd. Mye kjipere synes jeg, men altså mye billigere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Billige familieferier?Vi synes charter er helt fint.
![]() |
#212 |
Glamorøs
|
Mensyns du din rett til billig ferie er større en lokalsamfunnet du gjester sin økonomi?
![]() |
#213 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sånn tenkte eg og før eg fekk barn! Men når ein har tre barn der minst ein er kresen er det ikkje like moro å gå gatelangs med slitne barn på jakt etter ein plass som tilfredstiller alle sine ønsker. Og endå mindre moro å betale for mat som det såvidt blir pirka i. Då er det veldig greit med Sunwing sin All inclusive buffèt der barn et gratis i følge med foreldre. Dei skal strengt tatt forsyne seg frå Lollo og Bernies barnebuffèt, men eldstejenta fekk lov til å forsyne seg frå voksenbuffèten i fjor. Ho er litt mindre kresen enn mellomste. Mellomste var storfonøgd med spagetti Bolognese, pommes frites, kylling nuggets, hamburger og fiskepinnar frå barnebuffèten. Absolutt ikkje gourmet-mat eller helsekost, men eg tenker at dei nok ikkje får varige helseplager av å ete litt junk eit par veker på ferie. Og vi voksne var også fornøgd med vår buffèt!
![]() |
#214 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billige familieferier?All inclusive er ingen ny ferieform. Franskmenn, italienere, tyskere osv har feriert på denne måten i flere tiår, det er først de siste årene denne typen ferie har blitt tilgjengelig også for oss nordmenn\skandinavere.
![]() |
#215 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Billige familieferier?Vi var på et stort resort (ikke AI, men godt skjermet fra befolkningen) på Bali kort tid etter bombingen. De ansatte takket oss for at vi kom til landet (for mange hadde avbestilt, og dette var vel over ett år etterpå) , og fortalte om alle hotellene som hadde måttet si opp folk. Jeg følte vel ikke at jeg gjorde stedet en bjørnetjeneste ved å være der, tvert om.
![]() |
#216 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette kunne jeg ha skrevet også men vi har ikke 3 barn men 2.
![]() |
#217 |
Medlem siden: Sep 2007
Denne må eg berre korrigere, for du har tydeligvis ikkje vore på Sunwing, Tallulah.
![]() |
#218 |
I mål
|
Jeg er helt enig med deg i at det er en formulering som ikke samsvarer med mine verdier rundt en familieferie. Dog blir det jo ikke akkurat veldig mye slik tid i praksis heller ikke om man utnytter alle slike muligheter, men jeg er enig i at utsagnet i seg selv skisserer en veldig delt ferie. For meg er det likevel veldig fremmed med den tankegangen, og heldigvis gjør man som man vil ift å benytte seg av slike tilbud. For noen unger er slikt fantastisk, det gjelder ikke min. Han har som sagt vært med et par ganger, da valgte han det selv. Ellers vil han helst være med oss, og det er jeg glad for. Vi er ikke med på ferdigaktiviteter i noen særlig grad ellers heller, vi koser oss sammen og slapper av. Sist redigert av apan : 02-04-12 kl 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Billige familieferier?Nå får vi testet ut All inklusive igjen da. Bestilte akkurat en uke til Egypt for hele familien, og det var minimal forskjell på å ha AI og ikke til det stedet vi skulle reise, så da valgte vi hotellet med AI, så får vi se hva vi gjør. Vi drar gjerne litt utenfor hotellet selv om vi har AI vi da. Sist redigert av Elisabet : 02-04-12 kl 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Glamorøs
|
Jeg er fullstendig klar over at det ikke er en ny ferieform, jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre? Selvfølgelig blir problemet større jo mer utbredt det blir, og vi er inne i en trend hvor det rike vesten ønsker fordelene ved det fattige sør og øst, men helst ikke problemene inn på livet.
Korrigere meg for hva Sunwing skriver på sine egne sider?
Jeg har vært litt uklar, for det jeg i hovedsak reagerer på er den voksende promoteringen av delte ferier og andre aktiviteter, som jeg igjen mener underbygger at ulike publikumsgrupper ikke kan trives sammen. Familievennlig har i mange sammenhenger, ikke bare charter, blitt synonymt med barneparkering, og man lager konsepter hvor man bare kan henge med folk fra samme segment. Barnehoteller, pensjonisthoteller, ungdomshoteller osv. osv. Man promoterer barnefrie hoteller med at det er det barna som er et problem, når sannheten egentlig er at det er den skjevt sammensatte kundegruppen som blir problematisk. Jeg syns det er sunnere for samfunnet med konsepter hvor man blir nødt til å forholde seg til, og respektere, flere segmenter på en gang. Dette går ikke bare på charter eller AI, men generelle samfunnstrender.
![]() |
|
|