|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Billige familieferier?Poenget mitt, apan og niobe, var at det er lite som er fy-fy når vi er på ferie. Vil ungene leke m venner de treffer, får de lov til nettopp det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Billige familieferier?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Nei.
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Billige familieferier?Det er vel resortferie som diskuteres mer enn charter egentlig. Charter er vel egentlig bare en betegnelse på at hele fly er leid inn av reiseselskapet for å frakte folk til feriestedet utenom den vanlige trafikken til flyselskapene. Charterturistene har ganske ulike mål med turen ofte, noen er bare med flyet, noen bor på små hoteller der det ikke er andre skandinaver, har leiebil og ser seg rundt, mens noen velger resortopplegg med underholdning og mulighet for all inclusive. Om man har kommet seg nedover med et charterfly eller et rutefly spiller strengt tatt ikke så stor rolle for feriens art og impact på lokalsamfunnet.
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Ja, det tror jeg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Billige familieferier?Ramses: husker bildeserien du la ut fra den teltferien, det så AMAZING ut! Fantaastisk.
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Billige familieferier?Det var amazing, men når jeg spør Storesøster om hvor hun vil, svarer hun gjerne "ikke til Frankrike, jaffal!!" Men jeg tenker uansett at dette er noe jeg vil lære henne, jeg ønsker denne type oppdagelsesferie for henne, og hun har lært helt vanvittig mye på turen. I tillegg til alt det morsomme, selvfølgelig. Skal jo være begge deler.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Billige familieferier?Ungene mine spiller DS på ferie og oppfordres gjerne til å fikse seg is mens jeg leser. Eller drikker vin, for den delen. Jeg føler meg ikke som noen dårlig mor likevel jeg. Selvom jeg ikke sitter og stirrer på dem hele døgnet med full konsentrasjon, et foredrag om lokal kultur og et aldri så lite "nå harvi det fint!" i fistel. |
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Selv om vi skulle ha dratt på familieferie, så skal jeg love deg/dere at jeg glatt hadde tatt en spabehandling eller et elller annet som ga meg litt time out fra barna.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Her spilles det og DS og sees på film og når vi er på ferie. I tillegg til at de draes med rundt for å se på severdigheter. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Samme her |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Slik er d her også. Etter turer, sightseeing og alle måltider sammen, synes jeg det er deilig å slappe av på stranda med en bok mens de bader og evt.finner nye venner. At min lesing har drevet dem i armene på fremmede barn og at de heller vil tilbringe alle av døgnets timer med oss, er en tanke som aldri har slått meg før jeg leste apans innlegg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Billige familieferier?Det er noen steder jeg IKKE vil dra fordi feks turistnæringen støtter krig mot/undertrykkelse av folkegrupper, eller at de som bor der er så fattige at jeg føler meg ussel på ferie. Jeg drar ikke til steder der det foregår krigshandlinger, selv om det er på "den andre siden". Men charterferie det tar jeg gjerne hvis det er det som passer best der og da, men ikke i de landene jeg referer til over. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Billige familieferier?Jeg tror jeg hadde fått åndenød om vi satt på flyet og hadde glemt DSene.
|
|
|
#15 |
|
Sv: Billige familieferier?Vi liker å ha det behagelig rundt oss når vi er på ferie. Men helt ærlig så er det to år på rad i en sæter i Grimsdalen som har vært noe av det beste vi har gjort som familie. Der er det solcellestrøm, ikke TV, utedo, vann på tunet, og dusj på låven. Helt fantastisk! Desverre blir det ikke noe der i år, men jeg tror vi kommer til å komme tilbake, eller i alle fall finne en minst like primitiv sæter et annet sted. Vi har hatt så god tid at til og mannen som aldri leser bøker har fått lest ut et par-tre på turene. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Billige familieferier?Jeg drømmer om en skikkelig god, gammeldag charterferie. Drømmer om å møte opp på Gardermoen og så er alt fikset for meg.
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Billige familieferier?Jeg har i hele dag tenkt på Apans familie og klarer ikke helt å se for meg hvordan dere har det sammen, for det virker veldig forskjellig fra hva jeg er vant til, og det er litt fascinerende. Mener du at når dere er sammen så er dere SAMMEN-sammen hele tiden? Hva GJØR dere på da?
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Tja, jada, jeg tror ikke i utgangspunktet vi er uvanlige sånn i praksis. Men altså, du mener i ferien eller? I spørsmålet ditt, mener jeg? Jeg antar du ikke lurer på hvordan vi har det en ganske vanlig mandag? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Billige familieferier?Er jeg forresten den eneste som ikke liker store hotellanlegg rett og slett på grunn av FOLKENE?
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Jeg tror det er mer derfor jeg ikke helt fristes av chartersteder.
|
![]() |
|
|