Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt rødvin i konfirmasjon?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-07, 10:45   #201
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Tja...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 12:38   #202
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Akkurat det er jeg helt enig i og jeg er vokst opp med den samme holdningen. Imidlertid klarer jeg ikke å se at en konfirmasjon eller annet selskap for barn er et naturlig sted å servere alkohol. For å snu på flisa; jeg er også (som de fleste andre her) opptatt av at man også skal og bør signalisere til barn og ungdom at det går an å ha selskap uten alkohol. En konfirmasjon er et svært naturlig sted å sende slike signaler, synes jeg.

Når det er sagt hadde jeg sannsynligvis ikke reagert voldsomt dersom jeg hadde vært i en konfirmasjon hvor det ble servert et glass vin heller.

Samtykker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 12:40   #203
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det går da an å drikke litt alkohol midt på dagen?
Akkurat det syns jeg ikke har noe med saken å gjøre, selv om det for meg er naturlig med alkoholfri konfirmasjon.

For meg er det litt forskjell på å sitte å drikke øl og vin kl 15, og på å gjøre det under en sen middag.. Ikke vet jeg hvorfor. Kanskje mest fordi det sjeldent er små barn til stede under sene middager

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 12:41   #204
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Guniss for president??

Gammel 07-04-07, 12:44   #205
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tror neppe dette spørsmålet hadde blitt mottatt på samme måte i de fleste andre land enn Norge. Nordmenn kan jo ikke drikke normalt. I Italia er de så vandt med et glass rødvin til maten at ingen hever øyenbrynene, de hadde vel ledd seg ihjel av denne diskusjonen. Du ser sjelden folk ligge døddrukne over bordet der, slik som i Norge uansett.

Hva er å drikke normalt? Franskmennene stuper i hopetall med leverskader, vil ikke akkurat påstå at det er en drikkekultur vi bør misunne.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 13:23   #206
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

For meg er det litt forskjell på å sitte å drikke øl og vin kl 15, og på å gjøre det under en sen middag.. Ikke vet jeg hvorfor. Kanskje mest fordi det sjeldent er små barn til stede under sene middager

For meg er det absolutt ingen forskjell på dette, og jeg kan godt drikke alkohol i små mengder med barn tilstede, om måltidet er tre eller sju. Og jeg er en av dem som faktisk holder meg til ett eller to glass. Men som sagt ville jeg ikke hatt det akkurat i konfirmasjon.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 17:08   #207
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

For meg er det absolutt ingen forskjell på dette, og jeg kan godt drikke alkohol i små mengder med barn tilstede, om måltidet er tre eller sju. Og jeg er en av dem som faktisk holder meg til ett eller to glass. Men som sagt ville jeg ikke hatt det akkurat i konfirmasjon.

Dette handler sikkert om oppvekst også?
Jeg er ikke vant til at mine foreldre drikker alkohol til måltider. Hverken hverdag eller helg egentlig.
Men jeg er vant til at de tar seg en fest av og til.

Jeg og mannen er heller ikke typene til å drikke alkohol ved måltider om det ikke er noe spesielt.

Gammel 07-04-07, 17:23   #208
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette handler sikkert om oppvekst også?
Jeg er ikke vant til at mine foreldre drikker alkohol til måltider. Hverken hverdag eller helg egentlig.
Men jeg er vant til at de tar seg en fest av og til.

Mens jeg har motsatt erfaring - foreldrene mine har "alltid" pleid å ta et glass vin eller øl til søndagsmiddag og middagsselskap, men å "ta seg en fest" er ikke noe de pleier å gjøre (og særlig ikke da jeg var liten). Jeg assosierer ikke et glass vin til maten med fyll eller annet som ikke passer med barn, og opplever det ikke som et problem eller et uheldig signal selv om det er barn til stede eller anledningen har med barn å gjøre, og jeg har aldri hatt problemer med å drikke en øl eller et glass vin når sønnen min eller andre barn er der. (Som tidligere nevnt syntes jeg ikke det var merkeligere at de voksne drakk rødvin til middagen i konfirmasjonen min enn at de drakk kaffe til kakene, selv om jeg hverken likte eller fikk noen av delene. Men en "fest" der de voksne drakk seg synlig beruset ville jeg neppe satt pris på.)

Gammel 07-04-07, 17:27   #209
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mens jeg har motsatt erfaring - foreldrene mine har "alltid" pleid å ta et glass vin eller øl til søndagsmiddag og middagsselskap, men å "ta seg en fest" er ikke noe de pleier å gjøre (og særlig ikke da jeg var liten). Jeg assosierer ikke et glass vin til maten med fyll eller annet som ikke passer med barn, og opplever det ikke som et problem eller et uheldig signal selv om det er barn til stede eller anledningen har med barn å gjøre, og jeg har aldri hatt problemer med å drikke en øl eller et glass vin når sønnen min eller andre barn er der. (Som tidligere nevnt syntes jeg ikke det var merkeligere at de voksne drakk rødvin til middagen i konfirmasjonen min enn at de drakk kaffe til kakene, selv om jeg hverken likte eller fikk noen av delene. Men en "fest" der de voksne drakk seg synlig beruset ville jeg neppe satt pris på.)

Misforstå meg rett - jeg synes ikke det er ille at folk tar seg ett glass rødvin til maten. Det er bare det at jeg selv ikke har noen tradisjon på det, ei heller min familie.

Mamma og pappa fester sjelden da, men fra jeg ble konfirmert var vi kanskje på fest på bygdehuset 1-2 ganger i året. Der vi danset gammeldans og festet. Jeg tror heller ikke det er noe "skadelig".. det har iallefall ikke vært det for meg, for det var ikke snakk om flatfyll. Jeg var jo under oppsikt av mine foreldre (og hele nabolaget ) - og mamma og pappa hadde barna sine der. Da blir det begrenset med fyll.

Jeg tror ingen barn trenger å skades av noen av delene jeg.
Men samtidig kan noen gjøre det også?

Enkelte endrer jo atferd etter 2 glass rødvin også, og noen barn kan kanskje blir utrygge av dette?

Men uansett vil jeg tro at det er den flatfylla som enkelte barn opplever hjemme helg etter helg som setter spor.

Gammel 07-04-07, 17:32   #210
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Misforstå meg rett - jeg synes ikke det er ille at folk tar seg ett glass rødvin til maten. Det er bare det at jeg selv ikke har noen tradisjon på det, ei heller min familie.

Jeg argumenterte ikke mot deg, altså, brukte bare mine motsatte erfaringer som utgangspunkt for å si hva jeg tenker om saken.

Enkelte endrer jo atferd etter 2 glass rødvin også, og noen barn kan kanskje blir utrygge av dette?

Det kan hende. Jeg har bare positive barndomsminner knyttet til alkohol (for å si det slik ), så jeg har nok ikke tenkt så mye i de baner. Sikkert greit å høre fra folk som har andre erfaringer.

Men uansett vil jeg tro at det er den flatfylla som enkelte barn opplever hjemme helg etter helg som setter spor.

Det er ingen tvil om at slikt er fryktelig og veldig trist. Jeg tror likevel det er ganske langt på siden av denne diskusjonen - jeg tror ikke egentlig det har noen innvirkning på disse tilfellene at folk som i utgangspunktet ikke drikker så mye, velger å ikke servere alkohol i en konfirmasjon. (Og dette var ikke et argument for å servere alkohol i konfirmasjonen, altså, bare en kommentar.)

Gammel 07-04-07, 17:35   #211
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Ble bare litt overrasket selv nesten, med tanke på at jeg er oppvokst i ei bygd med "bred" alkoholtradisjon, at jeg ikke hadde tenkt på at man serverte alkohol i konfirmasjon. Har aldri opplevd det faktisk.

Gammel 07-04-07, 18:39   #212
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vil si det kommer an på forholdene. Her satt vi frem en flaske vin på koldtbordet under dåpen, men det var bare to som ville ha et glass. Så det var mest for mamma synes at vi måtte ha det og.

Med forholdene mener jeg at man må se an hvem som kommer. Våre familier har ingen alkoholproblemer, og drikker svært lite. Men jeg har vært vant til at det er mulighet for et glass til middager som er spesielle. Det har aldri vært mulig for dem under 18 å nyte, heller ikke smake. Og de voksne tar høyst to små glass vin.

Men når vi blir bedt til andre tilstelninger utenfor vår familie, setter jeg pris på at det ikke blir servert alkohol. Er så veldig lei av at folk spør om jeg er gravid siden jeg aldri vil ha. Dessuten er det slettes ikke alltid god alkoholskikk overalt..

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 19:29   #213
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det ikke sånn som jeg er vant til hjemmefra. Min far er alokoholiker og kunne aldri drikke ett glass, han drakk seg full. Min mor har alltid vært totalavholds.

Selv drikker jeg gjerne et glass vin eller to til måltider innimellom, det kan like godt være på en vanlig dag hvis det passer med maten og jeg har lyst på det. Jeg vil gjerne at ungene mine skal oppleve at alkohol kan nytes i små mengder uten at det er snakk om fest og uten at det er noe skummelt.
"Feste" gjør jeg aldri. Altså, det hender jo at jeg er på det som kan kalles voksenfest/selskap med alkohol, men jeg drikker ikke store mengder da heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 21:32   #214
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Vi serverte vin i konfirmasjonen til eldstemann og kommer til å gjøre det i september når nestemann konfirmeres også.
Han konfirmeres på en lørdag og jeg synes det er hyggelig å servere et glass vin eller to til de som måtte ønske det.Både jeg og flere i min familie liker å kose oss med vin og god mat og det blir aldri fyll eller ubehagelig stemning av det.Ville aldri drukket meg beruset sammen med barn.
Her i huset serveres det selvfølgelig aldri alkohol til mindreårige.

Kan ikke forstå argumentene om at konfirmanten må drikke alkohol fordi det serveres til andre, det ville min konfirmant finne veldig unaturlig.

Gammel 08-04-07, 22:05   #215
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Sniker seg ut av leiligheten eller? Ærlig talt, hvis man er hjemme så greier man å forhindre at ungen drar ut.

Jeg synes dette er i overkant optimistisk. Selv brukte jeg den typiske: "Jeg overnatter hos en venninne." Og hun overnattet selvfølgelig hos meg. Jeg innser selvfølgelig at man ikke nødvendigvis må være Einstein for å skjekke opp dette, men det var også vanlig å drikke på: Korpsturer, turer med idrettslaget og konfirmasjonsleir(!). Ja, jeg gjorde det selvfølgelig ikke. :umusikalsk og anti-idrett: Hvordan skal foreldrene hindre slik drikking?

Ellers må jeg bare spørre dere som kunne tenke dere å servere alkohol i konfirmasjon: Kunne dere også ha servert alkohol i en ett-års dag? Hvis ikke, hva er forskjellen mellom ett-års dagen og konfirmasjonen?

Gammel 08-04-07, 22:11   #216
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Kulturforskjeller er interessante.

Det har aldri falt meg inn at det skulle være noe galt med å ha vin til maten i en konfirmasjon. I min familie er det alltid både alkohol og gode alkoholfrie valgmuligheter i selskaper der det serveres annen mat enn kake.

Nå er det lenge til det blir aktuelt her og det kan godt være at jeg har andre meninger når det kommer. Inn til videre følger jeg med diskusjonen fordi den er spennende.

Det er godt med champagne til kake!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 22:27   #217
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ellers må jeg bare spørre dere som kunne tenke dere å servere alkohol i konfirmasjon: Kunne dere også ha servert alkohol i en ett-års dag? Hvis ikke, hva er forskjellen mellom ett-års dagen og konfirmasjonen?

Tja. Jeg serverte alkohol i min eldste datters ettårsdag, fordi vi også feiret den som hennes navnefest. Vi serverte også alkohol i hennes seksårsdag i år, fordi vi inviterte familien på middag.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 22:29   #218
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes dette er i overkant optimistisk. Selv brukte jeg den typiske: "Jeg overnatter hos en venninne." Og hun overnattet selvfølgelig hos meg. Jeg innser selvfølgelig at man ikke nødvendigvis må være Einstein for å skjekke opp dette, men det var også vanlig å drikke på: Korpsturer, turer med idrettslaget og konfirmasjonsleir(!). Ja, jeg gjorde det selvfølgelig ikke. :umusikalsk og anti-idrett: Hvordan skal foreldrene hindre slik drikking?

Man kan f.eks gjøre som meg og min venninne, snike oss ut av vinduet for å gå på alene hjemme-fest midt på natta. Vi ble ved et uhell/uforsiktighet tatt, men rakk vel 2-3 ganger først.
Når det gjelder forskjell på alkohol i en ettårsdag og konfirmasjon, så er førstnevnte unaturlig for min del da det gjerne er kun kaker og kaffe, kanskje pølser i en ettårsdag, men i en konfirmasjon kan det gjerne være treretters middag.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 00:18   #219
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 00:27   #220
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men jeg svarer på det Nelle lurer på.

Jeg skal selv ha konfirmant i august i år. Jeg syns ikke alkohol hører hjemme i en konfirmasjon. Om jeg hadde hatt gjester som var vant til noe annet så ville det ikke påvirket mitt valg. Jeg syns de må forholde seg til det slik vi gjør det her.

Samtidig så er det ingen regel for dette så enhver må gjøre som den vil. Vil ikke se skakt på deg om du velger å ha rødvin altså

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.