|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#202 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?
En overdrivelse? Så du mener jeg(og mange andre) overdriver når vi av forskjellige årsaker ikke drikker når barna er tilstede? Det syns jeg er et merkelig utsagn rett og slett. Det er et valg man tar.
![]() |
#203 |
Drømmer
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker lite, kanskje 2 ganger i halvåret. Mannen tar seg en øl 1-2 ganger i uka. Overstadig beruset blir ingen av oss lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Sånn passe sane
|
Hun skriver "for meg".. Hva som er riktig for deg er det vel ingen som har rett til å stille spørsmål ved.
![]() |
#205 |
villende
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg tror man rett og slett skal være var for barns reaksjoner ved inntak av rusmidler. Jeg drikker som sagt praktisk talt ikke mens barna er våkne, og lite så lenge de er i huset. Jeg tror ikke de tar skade av at det servers alkohol mens de er våkne, men jeg vet samtidig at spesielt eldstemann er en fyr som er veldig var for stemninger, og at det derfor et viktig at jeg holder meg edru (dvs. kjørbar) sammen med ham. Samtidig så tror jeg ikke de tar skade av å se at alkohol faktisk er noe som kan nytes og at det å drikke alkohol ikke nødvendigvis er det samme som det å misbruke alkohol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg synes det er helt greit at man tar et par glass vin eller øl til maten, selv om det er barn til stede. Jeg tror det er helt greit at barn erfarer at alkohol ikke er det samme som fest og at man må bli beruset av alkohol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker svært sjelden med mine barn tilstede, men det er ikke fordi jeg har et prinsipp om det, men fordi jeg (som tidligere skrevet) aldri drikker bare ett glass eller to, men har alkohol forbeholdt festligheter, og da er det jo ikke barn tilstede.
![]() |
#208 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker vin sjelden. Jeg drikker vin når jeg har lyst, og i settinger uten barn (type barnefri ferie med mann eller venninner) har jeg ingen hemninger på tid og mengde.
![]() |
#209 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker alkohol mindre og mindre. Vet ikke helt hvorfor. Før drakk litt vin både fredag og lørdag, men nå er det sjelden jeg nyter et glass vin. Det har bare blitt sånn. velger oftere og oftere å kjøre dersom vi skal ut. Men jeg er ikke avholds. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Angående settinger som blir handlende om alkohol, så reagerer jeg på at det er så mye alkohol i idretten. Jeg ble av en eller annnen merkelig grunn sittende og se på sportsnyhetene her om dagen, og den kvelden hadde ALLE sakene et stort element av "festlig" kommentering av fest og drikking. Champagnespruting og skåling. Og kommentatorene spurte HVERT ENESTE intervjuobjekt om noe i gata "Ja, det blir vel FEST i kveld, da? Hmhm? Ikke mye søvn, nei? Sliten i morra, kanskje? Wink-wink, nudge-nudge, y'know-what-I-mean?!"
![]() |
#211 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg føler selv at jeg har et avslappet forhold til alkohol. Det er ingen settinger jeg føler at jeg må drikke i, og jeg klarer fint å stoppe etter et glass eller to hvis det er grunner til det. ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Shake it out!
|
![]() |
#213 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg er vel ute to ganger i halvåret på det meste - stort sett dreier deg om 1-3 lønningspilser ila. et år, i tillegg kommer julebord etc. Da kan jeg fort drikke litt øl og noen drinker attåt, men jeg er sjelden veldig full. Jeg tåler mye, har lært meg å stoppe i tide og synes heller ikke det er noe stas å bli kanon kanakas. Jeg koser meg med pilsen min, eller vin i glasset.
![]() |
#214 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Milfrid: Jeg ser ikke helt hvordan du kunne tolke mitt innlegg til at du skulle være alkoholiker?
![]() |
#216 |
Shake it out!
|
Jeg har aldri bevisst drukket alkohol foran ungene for at de skal se at det er mulig å drikke uten å bli full, men jeg synes likevel at det er et poeng. At alkohol ikke skal være noe man kun drikker på fest, for å bli full. Man kan drikke vin i små mengder fordi man liker vin.
![]() |
#217 |
Shake it out!
|
![]() |
#218 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg tenkte kanskje at du hadde oversett et "ikke" eller noe, og lurte et øyeblikk på om du var FULL eller noe.
![]() |
#219 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Alkoholforbruk - hva regner du som "normalt"?Jeg drikker stort sett når jeg har lyst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Shake it out!
|
![]() |
|
|