Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også blir

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-13, 12:47   #201
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Bittert oppgulp. Så det er greit å komme med ufine kommentarer til etablerte brukere, men ikke greit å fjase med brukere som kommer med oppdiktede historier. :noterer:

Gammel 03-02-13, 12:52   #202
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Jeg syns ikke det er greit å komme med ufine kommentarer til etablerte brukere heller, nei. Det må vel ikke være enten eller?
Men denne tråden er såpass aktiv at uansett hvilket mål et troll har så får den oppmerksomhet, og det er der jeg tipper kjernen ligger.
Men nå bidrar jeg selv til å holde liv i en tråd jeg skulle ønske hadde blitt tiet i hjel, så jeg tror jeg skal luske ut igjen.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 12:52   #203
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg Tenker ganske ofte Mitt, men mobber lite, verken RL eller på nett. Av en eller annen grunn får rare navnekombinasjoner og navnevalg meg til å humre veldig (også RL, men der deler jeg bare humringen med mannen) og her klarte jeg bare ikke å holde tann for tunge fordi jeg var rimelig sikker på at vedkommende diktet opp navnet. Men, selvsagt, jeg ser at det ikke er pent å le av andres navnevalg og derfor gjør jeg det stort sett bare på rommet mitt RL.

Men rine: selv om denne brukeren diktet opp navnet, så finnes det fortsatt omlag 2500 personer i landet som faktisk heter Kent. Og formodentlig ca 5000 mennesker som har valgt å kalle sønnen sin for det. Og de blir jo like såret/snurt/fornærmet av navnehetsen, selv om akkurat HI går klar.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 12:55   #204
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvorfor syns du det er snillere å hetse et navn på nett enn i RL? På nett får du jo langt mer spredning enn i RL, vanligvis. Og det er vel ikke slik at det er mindre sårende å lese at Kent er et håpløst navn enn det er å høre det?

Gammel 03-02-13, 12:55   #205
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en nevø som heter Kent. *deler*

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 12:58   #206
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg syns ikke det er greit å komme med ufine kommentarer til etablerte brukere heller, nei. Det må vel ikke være enten eller?

Jeg synes du gjør det, når du kaller det vi skriver for bittert oppgulp. Jeg vet ikke om det var for å lære oss noe, eller om du ikke skjønner at det var en ugrei ting å si?

Og når det gjelder å mate troll, holde liv i tråden osv., bryr jeg meg ikke så hardt om det. Hvis min mating gjør trollet lykkelig er det kanskje en mening med det.

Gammel 03-02-13, 13:03   #207
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har en nevø som heter Kent. *deler*

Mine barn har en tremenning som heter det - fetteren min er ikke spesielt trollete.

Gammel 03-02-13, 13:03   #208
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

så finnes det fortsatt omlag 2500 personer i landet som faktisk heter Kent. Og formodentlig ca 5000 mennesker som har valgt å kalle sønnen sin for det. .

Nei, skal jeg gi meg.

Når det er sagt, folk kan bli lei seg for så mye, så jeg vet ikke helt hvor grensa for hva som er greit å fjase med skal gå? Folk har valgt et navn de synes er pent og som er lovlig å bruke til barnet sitt og så sier en eller annen random person på nettet at de synes navnet er heslig. Det hadde nok gått litt inn på meg om mine foreldre eller mine søsken sa at navnene jeg har valgt til mine barn er stygge, men jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om jeg leste på VG.no at det var de minst populære navnene i Norge eller at bruker Frida82 på forum PF syntes dette var forferdelige navn.
Jeg ser selvsagt forskjellen på en tråd der man diskuterer navn ("hva er peneste av ditt og datt") og en tråd der en enkelt bruker nevner navnet på barnet sitt, og jeg har ikke for vane å buse inn i tråder eller blogger og si "Hei, for et fryktelig navn du har gitt ungen din, da!" men her var jeg overbevist om at det dreide seg om en tulletråd og da syntes jeg det var litt mer greit.

Jeg tenker at det er mange idioter på nettet (jeg er åpenbart selv en av dem) og derfor bryr jeg meg ikke nevneverdig om hva de mener om verken navnene på barna mine eller om hvilken bil jeg kjører. Jeg ser nå at noen er av helt motsatt oppfatning, og det synes jeg er rart.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 13:14   #209
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg tenker ikke troll utifra navnene, altså. De kan være anonymisert for alt jeg vet.

Gammel 03-02-13, 13:16   #210
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig diskusjonen om hva som er verst og mest sårende av å lese ting på nett eller å høre det RL er interessant. Tenker å lage en spinnoff.

Skremmern: Det var enentlig komboen Kent-Rune som fikk meg til å flire. Litt sånn kulturkræsj, på en måte. Jeg tenker heller ikke at folk som kaller ungene sine for Kent er troll eller nedsnødde. Innlegget litt lenger her oppe var selvsagt bare fjas.

Gammel 03-02-13, 13:19   #211
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg synes det er mer fascinerende hva folk er i stand til å lire av seg i sitt forsøk på å være rettferdig eller påpeke noe de anser som urett. Jeg synes Charlie går langt over streken for hva som er greit i sitt svar.

Gammel 03-02-13, 13:32   #212
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes egentlig diskusjonen om hva som er verst og mest sårende av å lese ting på nett eller å høre det RL er interessant. Tenker å lage en spinnoff.

Ja, det kan vi godt diskutere. Jeg har vel ikke tenkt så grundig gjennom akkurat det selv heller, når jeg tenker meg om.

Gammel 03-02-13, 16:23   #213
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Hm. Jeg leste akkurat det innlegget ironisk, som i "Det er greit, hvis dere tror jeg troller, så får jeg heller bare si jeg troller, så får dere viljen deres - djeezes kraist hvor teite går det an å bli!?", altså en resignasjon heller en enn en "innrømmelse". Correct me if I'm wrong.

Sånn ser jeg det også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 16:26   #214
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er mer fascinerende hva folk er i stand til å lire av seg i sitt forsøk på å være rettferdig eller påpeke noe de anser som urett. Jeg synes Charlie går langt over streken for hva som er greit i sitt svar.

Jeg var ikke klar over at jeg hadde "liret av meg" noe. Hva er det som er "langt" over streken, rent konkret? Jeg syns det er flaut endel i denne tråden. Jeg syns det er unødvendig. Og jeg syns ikke det er særlig god oppførsel hvis man vil være en god rollemodell for hvordan barn skal oppføre seg. Det står jeg for. Men hva du mener er over streken i innlegget mitt rent konkret synes jeg er interessant. Shoot.

Gammel 03-02-13, 16:36   #215
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det vet jeg.

?

Men kvifor sa du ikkje det då denne tråden kom? Så hadde me sluppe heile greia?

Gammel 03-02-13, 17:44   #216
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Er det mange barn i denne tråden?

Gammel 03-02-13, 18:06   #217
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg var ikke klar over at jeg hadde "liret av meg" noe. Hva er det som er "langt" over streken, rent konkret? Jeg syns det er flaut endel i denne tråden. Jeg syns det er unødvendig. Og jeg syns ikke det er særlig god oppførsel hvis man vil være en god rollemodell for hvordan barn skal oppføre seg. Det står jeg for. Men hva du mener er over streken i innlegget mitt rent konkret synes jeg er interessant. Shoot.

Jeg synes du sprer om deg med anklager når du beskylder de som har deltatt i tråden og punktert trollet for å være mobbere og dårlige rollemodeller for sine barn. Alt er ikke mobbing, og jeg synes du bruker begrepet helt feil utifra den felles forståelsen vi har for hva mobbing er. Jeg er ikke interessert i å henge på et forum hvor troll får leve fritt og startet tulletråd etter tulletråd om helt absurde problemstillinger. Det er med på å gjøre forumet mindre seriøst. Så at man altså da fjaser i en av disse tulletrådene betyr ingenting annet enn at man mater trollet og holder liv i tråden, noe som kanskje er unødvendig, men mobbing er det ikke, og ikke kan det ikke sammenlignes med det som skjer i skolegården, heller.

Sist redigert av Skremmern : 03-02-13 kl 18:12.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 00:48   #218
anjaro
Nybegynner

Medlem siden: Jan 2013
anjaro kan håpe på forbedringer
Standard

Hvem siterer du egentlig her? Jeg hører dere sier masse rart.

anjaro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 07:34   #219
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av anjaro, her.

Jeg hører dere sier masse rart.

Det er vi ikke alene om.

Gammel 06-02-13, 12:43   #220
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Jeg synes du sprer om deg med anklager når du beskylder de som har deltatt i tråden og punktert trollet for å være mobbere og dårlige rollemodeller for sine barn. Alt er ikke mobbing, og jeg synes du bruker begrepet helt feil utifra den felles forståelsen vi har for hva mobbing er. Jeg er ikke interessert i å henge på et forum hvor troll får leve fritt og startet tulletråd etter tulletråd om helt absurde problemstillinger. Det er med på å gjøre forumet mindre seriøst. Så at man altså da fjaser i en av disse tulletrådene betyr ingenting annet enn at man mater trollet og holder liv i tråden, noe som kanskje er unødvendig, men mobbing er det ikke, og ikke kan det ikke sammenlignes med det som skjer i skolegården, heller.

Hvilken opplevelse du har kan jeg ikke ta fra deg. Akkurat som det er den som mobbes som definerer om det oppleves som mobbing - ikke andre som hevder de bare fjaser. Jeg har aldri brukt ordet mobbing. Jeg syns det er dårlig oppførsel. Jeg syns ikke det er særlig fint å se at enkeltpersoner blir gjenget opp på, verken IRL eller på nett. Selv om de har vært ukloke som utgangspunkt. Det var veldig uventet at det skjedde her på FP.

Det er interessant hvordan og hvem som bidrar til å gjøre FP "seriøst". Også hva som er mobbing, hva som er "fjasing" (som man tydeligvis bør tåle?) og hva som er en "tulletråd" ( HI mente ikke nødvendigvis at det var det det var, hvem definerer det.)? Disse tingene kan vi gjerne diskutere ved en senere anledning.

Ellers er jeg uenig i troll-definisjonen du legger til grunn. Jeg definerer troll som folk som kjører drittslenging i alle tråder de er inne i. Ser ikke noen grunn til å kalle det troll, dette her. Det er min mening.

Jeg er ikke uskyldig selv -jeg har vært passiv og ikke sagt noe mye før. Det burde jeg gjort. Denne tråden er avsluttet for min del, men diskuterer gjerne det prinsipielle ellers.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.