|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?My eyes, Skremmern! |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Halloen!
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Å legge |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg tenker jo at det ikke er noen motsetning her i det hele tatt: Foreldre bør lære ungene sine at det ikke er alle som feirer halloween, og at man skal unngå å plage disse. Og alle bør kunne greie være vennlige og blide mot unger som ringer på på halloween, uavhengig av prinsipper. Nok snakka.
![]() |
#205 |
Halloen!
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Hertuginne
|
Hvorfor det? Det er jo fredag og klokka er nesten to, er det ikke da alle i offentlig sektor finner frem kaffekoppen og wienerbrødet og koser seg i sofakroken på jobb? :dukker og løper:
![]() |
#207 |
kamerat
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Nei, du virker flink til å undervise og diskutere halloween samtidig.
![]() |
#208 |
Halloen!
Multitasking på høyt nivå! :trenger ikke lærerløft: |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
This is normal!
|
Ja, det er jo så enkelt som det. Og jeg oppfatter ikke at minas svar utelukket vennlig og blid. Det er vel der vi er forskjellige kanskje?
![]() |
![]() |
#210 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg tenker at man nok kanskje blir kjent som hu kjipemora uansett hvor hyggelig man er når man sier at man ikke feirer, altså.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
This is normal!
|
Men det er jo utrolig kjipt hvis det er sånn. Hadde ungene mine antydet noe sånt om folk som ikke vil delta i denne feiringen (eller andre), hadde jeg blitt skuffet tror jeg. Jeg prøver å lære dem at det er greit å gå mot strømmen, å være den eller de som velger annerledes osv. I smått og stort. Det skal jammen ikke mye til for å få stempel som kjipemor.
![]() |
![]() |
#215 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Det finnes en sur nabo i hvert eneste nabolag. I noen tilfeller er det nok berettiget, men som regel basert på rykter og overdrivelser. Hvis ingen i nabolaget har rollen som "surpomp" skal man ikke se bort fra at alt som skal til er et "vi feirer ikke Halloween, det skjønner du vel, lyset er jo av". |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet - og jeg har skrevet litt om det over her.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg synes det er ganske snevert å ikke skjønne at folk kan ha sine grunner for å ikke feire Halloween, og slår av utelyset og ikke vil ha noen på døren, eller ikke lar barna sine gå knask og knep. Det er ikke slik at man automatisk er en kjip forelder om man ikke lar barna være med på alt alle andre er med på. Sist redigert av Maverick : 01-11-13 kl 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes kanskje du leser litt med vrangbrillene på nå. (Og herregud og "roping" m/utropstegn er noe du dikter)
![]() |
#220 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk! Det var godt skrevet!
![]() |
|
|