|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierI disse juletider blir det vel riktig å trekke fram første gangen pappaen min skulle lage pepperkaker. Han syntes mengden i deigen så så lite ut så han ganget alt med 5.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierLilleleo: Takk for de pizzasnurrene, så godt har jeg ikke ledd på lenge. Tårene sprutet. Herlig, det trengte jeg!
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierSvigermor er som regel flink til å lage mat, men av og til tenker hun ikke akkurat med topplokket. Hun har feks. fått for seg at smør er skikkelig fy-fy (med MEG som svigerdatter, tenk det) og at OLJE - det er Guds gave til menneskeheten. Så hun har olje i alt hun lager. Kålrabistappen består av most kålrabi, pepper og OLJE, skal hun servere smeltet smør til en fiskerett varmer hun olje i en gryte og har i 1 ss margarin osv. Fantastisk.
|
|
|
#4 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierEn fantastiks herlig tråd. Må innrømme at selv om jeg liker å lage mat og egentlig er ganske god til det har jeg gjort en del av blunderne selv. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDenne hører jo absolutt til her.
|
|
|
#7 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDet er ikke lurt å lage hjemmelagd karamellpudding i springform.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg jobbet på ferje etter videregående og vi lagde middag til mannskapet. Potetene var ferdige og hun som skulle lage middag kom ikke på vakt når hun skulle.
|
|
|
|
#9 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierTantebarnet mitt har funnet ut at om det står i oppskrifta at man skal ha i 2 dl melk (deig), så blir det litt vel mye med 2 liter melk...
|
|
|
#10 |
|
sangfugl
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierNår husmoren lager hjemmelaget pizza med litt mye fyll, og husfaren så bestemmer seg for å bære den etter bakepapiret den ligger på, da blir det tomatsuppe til middag. Gammel jungellov.
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierFor en artig tråd. Rekker ikke å lese gjennom hele nå, men skal jammen titte mer på den senere. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDe så jo aldeles himmelske ut.
|
|
|
#15 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierLilleLeo: Jeg ler så jeg griner av pizzabollene dine!!! Dette har jeg ikke fått med meg før!!
|
|
|
#16 |
|
Glad
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg viste bildene av pizzabollene til LilleLeo til min kjære, og fikk spørsmålet: "Hva er det!?".
|
|
|
#19 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier
Siden denne tråden dukket opp igjen forleden, har jeg bare ventet på at noen skulle finne dem. Det slår ikke feil.
Trenger jeg å si at vi ikke brukte samme bakeri til Lillebror sin kake?
|
|
|
#20 |
|
Ikke fullt så fin
|
Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierLilleLeo:
|
![]() |
| Emneord |
| kjøkkenfadeser, klassiker |