Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 21:34   #1
TGM
drømmende

TGM sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

I disse juletider blir det vel riktig å trekke fram første gangen pappaen min skulle lage pepperkaker. Han syntes mengden i deigen så så lite ut så han ganget alt med 5.
Vi bakte og bakte til langt på natt, og vi kastet enorme mengder pepperkaker året etter.
Det tok meg mange år før jeg klarte å spise pepperkaker igjen.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 22:03   #2
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Lilleleo: Takk for de pizzasnurrene, så godt har jeg ikke ledd på lenge. Tårene sprutet. Herlig, det trengte jeg!

Gammel 10-12-07, 20:30   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Svigermor er som regel flink til å lage mat, men av og til tenker hun ikke akkurat med topplokket. Hun har feks. fått for seg at smør er skikkelig fy-fy (med MEG som svigerdatter, tenk det) og at OLJE - det er Guds gave til menneskeheten. Så hun har olje i alt hun lager. Kålrabistappen består av most kålrabi, pepper og OLJE, skal hun servere smeltet smør til en fiskerett varmer hun olje i en gryte og har i 1 ss margarin osv. Fantastisk.

Gammel 10-12-07, 23:37   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

En fantastiks herlig tråd. Må innrømme at selv om jeg liker å lage mat og egentlig er ganske god til det har jeg gjort en del av blunderne selv.

Den jeg skal fortelle om her er ikke min og stammer fra leeeenge siden. Kjæresten og Svigerfar måtte lage mat selv mens Svigermor lå på sykehus. I fryseren fant de en pose med noe brunt i som de var enige om at var brun saus. Smeltet brunost er IKKE godt på kjøttkaker.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 21:03   #5
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skulle lage vafler igår. Det ble spisskummen istedet for kardemomme.

Gammel 27-07-08, 02:21   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne hører jo absolutt til her.

Isets forsøk på rullekake

Gammel 28-07-08, 00:34   #7
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Det er ikke lurt å lage hjemmelagd karamellpudding i springform. Det blir veldig lite igjen i formen, og veldig mye i vannbadet.

Gammel 28-07-08, 15:05   #8
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobbet på ferje etter videregående og vi lagde middag til mannskapet. Potetene var ferdige og hun som skulle lage middag kom ikke på vakt når hun skulle.
Jeg fikk panikk for mannskapet skulle ha middag om ti minutt. Tok en kjempestor stekepanne, klæsjet på smør og la flere pakker med spekesild på stekepannen.
Jeg fikk høre den lenge.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 00:38   #9
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Tantebarnet mitt har funnet ut at om det står i oppskrifta at man skal ha i 2 dl melk (deig), så blir det litt vel mye med 2 liter melk...

Gammel 28-07-08, 02:06   #10
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Når husmoren lager hjemmelaget pizza med litt mye fyll, og husfaren så bestemmer seg for å bære den etter bakepapiret den ligger på, da blir det tomatsuppe til middag. Gammel jungellov.

Gammel 28-07-08, 14:31   #11
F!reF|y
Fullverdig medlem

F!reF|y sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
F!reF|y har et hav av muligheter foran seg
Standard

For en artig tråd. Rekker ikke å lese gjennom hele nå, men skal jammen titte mer på den senere.

Har en litt artig historie om søstra til bestemoren min, faktisk.
Hun har vel aldri vært noe særlig til kokk, men skulle lage suppe til mannen sin som var syk.
Hun syns suppen ble litt klumpete og skulle bare sile den litt - over vasken. For så å si: "Gid, hvor ble det av suppen??"

F!reF|y er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 20:23   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

De så jo aldeles himmelske ut.

Gammel 15-11-08, 21:52   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emma - det er så jeg nesten elsker deg!

Gammel 16-11-08, 11:15   #14
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Emma - det er så jeg nesten elsker deg!

Åh!

Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 21:30   #15
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

LilleLeo: Jeg ler så jeg griner av pizzabollene dine!!! Dette har jeg ikke fått med meg før!!

Ellers er det jo utrolig mange morsomme bidrag her, takk for en god latter

Gammel 18-11-08, 22:00   #16
Dali
Glad

Dali sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fiiine cookies!

En gang vi skulle feire ett eller annet, for et par år siden, bestemte jeg meg for å teste ut en oppskrift bak på Dagbladet. Det var snakk om en sjokoladeostekake i rund form, den såg skikkelig god ut! Grønnskolling som jeg er når det gjelder baking, fulgte jeg oppskriften til punkt og prikke, uten å stille noen som helst kritiske spørsmål til innholdslista. Kaka såg fin ut den, i forma si, og den ble stående de foreskrevne timer i kjøleskapet. Endelig var tiden inne for å ta den ut av forma og servere. Hva skjedde da? Jo, alt rant utover serveringsfatet. Det ble kakesuppe, fortært av dessertskåler med høy kant. Det viser seg at oppskriften manglet den vesentlige ingrediensen "en eller annen form for stivelse".

Forsmedelig.

Gammel 18-11-08, 22:14   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg viste bildene av pizzabollene til LilleLeo til min kjære, og fikk spørsmålet: "Hva er det!?".

Jeg klarer ikke å glemme den herlige dåpskaka jeg. Den kostet muligens noen tårer under selskapet, men har i ettertid kostet mange lattertårer vil jeg tro. Egentlig burde vi takke den såkalte konditoren. En god latter forlenger livet!

Gammel 18-11-08, 22:52   #18
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Nydelig kake Beata!

Gammel 19-11-08, 00:44   #19
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millis, her.

LilleLeo: Jeg ler så jeg griner av pizzabollene dine!!! Dette har jeg ikke fått med meg før!!

Ellers er det jo utrolig mange morsomme bidrag her, takk for en god latter

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Sorry altså men jeg ler så jeg griner her!!

Siden denne tråden dukket opp igjen forleden, har jeg bare ventet på at noen skulle finne dem. Det slår ikke feil.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg viste bildene av pizzabollene til LilleLeo til min kjære, og fikk spørsmålet: "Hva er det!?".

Jeg klarer ikke å glemme den herlige dåpskaka jeg. Den kostet muligens noen tårer under selskapet, men har i ettertid kostet mange lattertårer vil jeg tro. Egentlig burde vi takke den såkalte konditoren. En god latter forlenger livet!

Trenger jeg å si at vi ikke brukte samme bakeri til Lillebror sin kake?

Forleden dag brøt jeg et prinsipp, og det var å gå innom nevnte bakeri for å kjøpe meg noe mat. Det gjorde vondt i hele kroppen, men det var så praktisk. Jeg tok en titt på kakene som lå der, og måtte bite meg selv i leppen for å ikke utbryte: "Å fytti helvete for noen støgge kaker!" Det var tragisk. Traaagisk. De var så stygge at jeg ikke hadde lyst å smake på dem en gang, og da er det gale.

Gammel 19-11-08, 07:56   #20
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

LilleLeo:

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.