|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise i disse korona-tider?
Har skolen en plan? Vil ikke dette gjelde flere så ze må sette inn noen tiltak? Jeg ville forhørt med på skolen.
|
|
|
#3 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Reise i disse korona-tider?I kommunen her vurderer de å stenge ungdomsskolene og videregående skoler nå, og ha fjernundervisning. Høgskolen jeg jobber ved stenger fra i morgen for å omlegge til fjernundervisning. Jeg kjenner dette er veldig greit, for jeg har bekymret meg for at det ikke er blitt tatt alvorlig nok.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Det er nok fordelen med å være ung kvinne og hjertetransplantert. Man ligger på enerom med smittesluse. Pasienthotellet har aldri hatt noe annet enn middelmådig renhold, og jeg har vært der mye etter hvert. I januar holdt de på med oppussing. Da spiste en del av snekkerne i restauranten. De forsynte seg på tallerker de hadde brukt, og dunket sleiven rett på tallerkenen for å få av maten. Jeg har ikke spist i restauranten på en stund.
|
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg synes de burde stenge skoler. La det være et tilbud for barn under 10 for de som trenger barnepass, les: helsepersonell og andre som har nøkkelroller. Barn over 10-12 kan vel greie seg hjemme selv?
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Ja. Danmark stenger skoler og barnehager nå.
|
|
|
#7 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Nå slipper ikke europeere inn i USA, dette forbudet gjelder pt i 30 dager.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 12-03-20 kl 03:39. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Reise i disse korona-tider?Tipper (håper) det kommer melding om stenging av skoler snart. Jeg ser absolutt ingen grunn til å la være slik det har blitt nå, og ergrer meg over ufattelig tafatte myndigheter. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. Venter på beskjed fra skolen, men vedder på at de sitter på gjerdet og ikke vil være først ute. Hvilket er fullstendig misforstått... 😡 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Skolen bestemmer ikke dette selv altså. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
can-jur
|
Noen som vet hva det innebærer? Ene sønnen skulle til USA i påsken. Vil forsikringsselskapet dekke tapet? Eller Norwegian? Europeiske har ikke oppdatert siden sin siden tirsdag. Det er ikke så nyttig.
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg lurer også på det, Floksa. I utganspunktet dekker mitt selskap bare avbestilling hvis UD fraråder å dra. Det står spesifikt at karantene ved ankomst til reisemålet IKKE dekkes av forsikringen. Men hvis man nektes å komme inn i landet må vel på et tidspunkt flyselskapet kansellere?
|
|
|
#15 |
|
can-jur
|
Ja flighten blir nok kansellert. Men får man pengene tilbake da? Ryktene går jo om at Norwegian kan velte av dette.
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg tror det finnes forsikringer for det fra flyselskapet og reisegarantifondet. Men hvis de går konk, er det jo ikke mulig å spå. For min egen del tenker jeg at jeg får ta den for laget, for å være ærlig. Jeg får jo ikke mindre penger, bare taper en reise.
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Datteren vår er i England på utveksling (videregående), og vi har snakket om at hun kanskje må velge: komme hjem til påske og risikere å ikke få returnere etterpå, eller bli i England i påsken. Hun bor privat og ikke på internat. I utgangspunktet er avtalen at hun skal hjem i alke ferier, men vertsfamilien har allerede gitt beskjed om at hun er velkommen til å bli i påsken. Plan B var å finne et billig hotell. Det er i alle fall ikke fullt i påskeuka. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
villende
|
Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg tenker at det er viktig å "ta en for laget" når det gjelder billetter man ikke får brukt, så ikke forsikringsselskapene kneler sammen med flyselskaper og resten av reiselivsbransjen. Vi er ikke tjent med at alt går konkurs på grunn av dette. Her er det viktig med solidaritet med de som rammes aller hardest økonomisk, altså. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
can-jur
|
Flott om dere som har råd til å tape en USA tur gjør det. Så kan vi andre kanskje få igjen pengene våre. For er pengene tapt blir det ingen tur til høsten/neste vår.
|
|
![]() |
|
|