|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Permakulturell
|
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenMoxnes-saken er jo helt absurd, når man tenker over det. Handlingen(e) hans, mener jeg nå. Jeg forstår godt at det vekker medieoppmerksomhet, det er jo click bait så det holder.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenDet står i noen saker at hun ble informert av departementsråden at hun ikke kunne utnevne Nylund - det stemmer, og at det gjorde den saken ekstra graverende da hun tok det via statssekretær. Allikevel har det jo skjedd en hel del utnevnelser og namedroppinger i flere tilfeller, og jeg er noe usikker på i hvilken grad dette har vært håndtert korrekt av embedsverket - selv om som sagt det ikke er tvil om hvem som har vært ansvarlig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til Trettebergstuen
Problemet med eller for embedsverket er jo at de ikke kan gjøre noe hvis rådene deres ikke blir fulgt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 05-07-23 kl 20:39. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
heimføing
|
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenKopierer fra Twitter:
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#9 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenNå lo jeg på meg -ea-. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenOla Borten Moe!
|
|
|
#11 |
|
WF: Sausnebbet
|
Har du levert høringssvar da? Frist i dag. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenNei, ikke levert. Fikk det så vidt med meg I går, men misset at det var frist
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenTror vi er der at vi kan lage en tilføyelse i tittelen: "... og aksjene til Borten Moe". Han var visst ikke så veldig habil likevel, viste det seg.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenDet Borten Moe har gjort synes jeg er mye mer alvorlig enn de to andre.
|
|
|
|
#15 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
mye mer alvorlig.
Dette er ingen misforståelse. Jeg tror det er media som er blitt tøffere og ikke politikerene som har blitt verre.
|
|
|
#17 |
|
Permakulturell
|
Det tror jeg også. Graver de mer i fortiden, vil det dukke opp lignende saker. Dette er antagelig en ukultur på linje med pendlerboligsakene, og uavhengig av partitilhørighet. Tror jeg.
|
|
|
#18 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJepp, jeg tror også vi har gravende journalistikk å takke for at dette kommer fram i lyset. Jeg tror heller ikke at tidligere regjeringer har vært det spor bedre, og er veldig, veldig glad for medienes målbevisste avdekkinger. Håper bare tilliten til det politiske systemet lar seg gjenopprette når man har fått rensket grundig opp i ukulturen.
|
|
|
#19 |
|
fri
|
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenHelt utrolig av Borten Moe, han burde aldri ha kommet inn i regjering i det hele tatt, og det var vel også en del motforestillingen mot ham har jeg hørt rykter om. En ting var den sms-en til Navarsete, men det at han har masse eierskap innen oljesektoren osv har jo også vært et tema. Så at han ikke skjønte dette, er jo helt uforståelig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Borte
|
Sv: Solbrillene til Moxnes og vennene til TrettebergstuenDer peaka Borten-Moe på barometeret for snuskete topp-politikere.
|
![]() |
|
|