Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-23, 22:20   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg er en sånn som er skikkelig værsyk og det er særlig om sommeren. Jeg forventer ikke 20 + og varmt godt vær hele året lizzom. Denne sommeren med regn, sol og alt om hverandre er desidert det verste jeg vet, og ja, jeg vet jeg ikke kan gjøre noe med det. Jeg foretrekker hele dager med regn enn sånn det har vært i Oslo i år.
Finnes en mellomting mellom hetebølger og iskald sommer...

Gammel 27-07-23, 22:24   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gruffer mye mer over snø og drittvinter enn sommerværet på Østlandet. På sommeren tar jeg bare det jeg får. Ok, regn hele sommeren er kjipt, men for meg personlig har denne sommeren vært helt ok. Og jeg har ikke vært lenger syd enn Smögen.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 27-07-23, 22:28   #3
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg gruffer mye mer over snø og drittvinter enn sommerværet på Østlandet. På sommeren tar jeg bare det jeg får. Ok, regn hele sommeren er kjipt, men for meg personlig har denne sommeren vært helt ok. Og jeg har ikke vært lenger syd enn Smögen.

Vi er like. Synes våren og sommeren har vært helt ok.

Gammel 27-07-23, 22:40   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Gruffer mest over at når de melder "vær" så stemmer det 1 av 30 ganger. Er litt fasinert av været, men her jeg bor slår det sjelden til.
Selv om nabosteder får drittvær.
Ellers opptar ikke været meg for får ikke gjort noe med det.
Dog tillater jeg med å gruffe hvis vi får 2 uker med under 10 grader i sommerferien. Hører til sjeldenhetene.

Jeg gruffer over skulder som ikke kommer til å passere funksjonstest på onsdag hvis den ikke veldig fort blitt bedre. Men den er verre.

Gammel 27-07-23, 23:34   #5
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jøsses, hva får deg til å tro jeg ikke vet forskjell på klima og vær? Totalen av været på kloden blir stadig tørrere og våtere og villere vær over det hele. Nye rekorder settes i et tempo meteorologen aldri har sett før og da inkluderes det de vet om klima over lang tid. Og det blir stadig varmere. For litt siden hadde vi den høyeste gjennomsnittstemperaturen totalt for kloden samlet. Ekstremrekorder settes stadig vekk. Men klart, Norge ligger ganske bra til å kunne klare seg greit nok lenger enn de fleste andre steder. De meteorologene jeg kjenner til er ikke i tvil.

Hvis jeg trodde du ikke visste forskjellen, hadde jeg forklart det til deg, noe jeg ikke gjorde.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 08:49   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg forventer varmere vær i Oslo enn i Kirkenes, akkurat som jeg forventer varmere vær i Roma enn i Drammen. Og tilsvarende motsatt.

Gammel 28-07-23, 12:05   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Vi er i slutten av juli. Slutten! Sommeren er snart over. Jeg lengter etter sommer nesten hele året, og nå er den snart over for denne gang. I år er det litt ekstra tungt, for jeg har ikke fått ladet batteriene slik jeg ville. Ryggproblematikk har for eksempel gjort at jeg ikke har fått gått de turene ute i skogen som jeg har fått til tidligere år.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 12:17   #8
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konsertpublikum uten respekt for hverken artist eller medpublikum

Sist redigert av Billa : 28-07-23 kl 12:34.
Billa er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 12:40   #9
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Har ikke ladet for resten av året jeg heller.

Av diverse årsaker både innenfor og utenfor egen kontroll har vi utenom 2,5 døgn i Oslo vært hos svigerdsmilien (fordelt over flere av dem rett nok) i ca 3 uker og det er merkbart vesentlig over grensen for hva som er bra for familien.

Det er 28. Juli og jeg er igang med å planlegge sommeren 2024. Jeg begynte egentlig med det for halvannen uke siden.

Jeg må nok ha igang en nedtelling. Jeg skal starte ferien en uke senere enn vanlig også neste år. For sistr helgen i juli skal vi i bryllup, langt hjemmefra. Så det er dumt å slutte ferien da.

Gammel 28-07-23, 13:00   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

At frisøren kostet 1300 mer enn forespeilet og jeg ikke er fornøyd! Nesten 3500 for å gå til frisør , passer ikke min lommebok.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 13:03   #11
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

At frisøren kostet 1300 mer enn forespeilet og jeg ikke er fornøyd! Nesten 3500 for å gå til frisør , passer ikke min lommebok.

Oi! Bruker 170 kr på frisør i Spania og synes det er nok.

Gammel 28-07-23, 13:04   #12
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Mulig frisør går under håndtverktjenesteloven? Skal da ikke gå over 10 (15?) % av estimert pris.

Gammel 28-07-23, 13:05   #13
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mulig frisør går under håndtverktjenesteloven? Skal da ikke gå over 10 (15?) % av estimert pris.

Det står frapris, så de har nok sitt på det tørre.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 13:05   #14
liefje
Musk

liefje sin avatar

liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Hadde de sagt på forhånd at det kostet 1300 mindre? Da hadde jeg nektet! Spesifiserte de hvorfor det ble så mye dyrere?

liefje er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 13:07   #15
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hadde de sagt på forhånd at det kostet 1300 mindre? Da hadde jeg nektet! Spesifiserte de hvorfor det ble så mye dyrere?

Står frapris på nett, når man legger inn hva man skal ved bestilling. Men nå har de begynt å ta betalt for tørking av håret og for å vaske ut fargen blant annet og det kommer ikke opp sol egen pris.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 14:52   #16
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Står frapris på nett, når man legger inn hva man skal ved bestilling. Men nå har de begynt å ta betalt for tørking av håret og for å vaske ut fargen blant annet og det kommer ikke opp sol egen pris.

Egen pris for å vaske fargen ut av håret? Pleier for å løpe hjem og skylle ut, for så å komme tilbake for å klippe? Spesielt..

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 15:32   #17
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Egen pris for å vaske fargen ut av håret? Pleier for å løpe hjem og skylle ut, for så å komme tilbake for å klippe? Spesielt..

Ja, står egen linje med vaske håret og sum, aldri vært borti det flr, men har brukt samme frisør i mange år.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 13:09   #18
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

SJ Nord som har byttet setet mitt på siste togtur 3 dager før avreise. Er en grunn til at jeg bestilte så fort det ble åpnet for bestilling.
Jeg vil ha singelsete!

Sist redigert av star : 28-07-23 kl 16:09.
star er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 15:24   #19
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jobbehelg før ferie. Det ER så grøsselig slitsomt og lite morsomt å ha arbeidshelg først før jeg kan ta fri fra jobb. I tillegg når vi har litt krevende seksjon for tiden som medfører at mange fra personalet er låst fast til enkeltpasienter. Og jeg ikke har opplæring i enkelte prosedyrer heller. Jaja. Til neste år er det ikke min tur å ha arbeidshelg før ferie.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 28-07-23, 16:54   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Høres ut som rar praksis, Chablis.
Kan du klage?

Småfuglene som sitter oppå markisen og bæsjer ned trapp og utemøbler.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.