|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?
Takk for godt råd!
|
|
|
#2 |
|
Peppy!
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her er det nå -22 grader ute og 16 grader inne. Var jo litt tabbe å montere ned alle (unntatt én!) panelovnene da jeg fikk varmepumpe. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
koko
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Eg går stort sett barbeint når eg skal korte ærend ut rundt huset. Dei siste dagane har eg altså frose fast når eg har stått utanfor døra for å vente på at hunden skal komme inn. Ikkje ubehagelig, det varer jo så kort, men ei litt rar og vittig kjensle.
|
|
|
#4 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Vi har fått tilbake vann i vasken men ikke på doen vår. Har skudd på varmekablene der, pluss åpnet opp betjeningspanelet inn til doen. Føneren er brukt i fordelingskapet på soverommet vårt, der vi trodde det var frosset. Men tror det er frosset inne i den innebygde veggen til cisternen.
|
|
|
|
#5 |
|
can-jur
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her kom heldigvis vannet tilbake etter bare 30 minutter med varme.
|
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Hos oss har vannet ikke fryst, kaldtvannet på kjøkkenet pleier å fryse når det er under -15, men nå har det ikke skjedd. Viser seg at det hjalp å sette på varme i rommet under, hvem skulle trodd. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Jeg leste at man ikke måtte prøve på ting selv men kontakte rørlegger og forsikring med frosne rør. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Takk for innspill, selv om jeg nok ble enda mer bekymret. Jeg skjønte dessverre ikke bæra av det du sa om rør-i-rør, Lhi-My. Vi har fordelerskap på badet og har prøvd med hårføner der, men aner ikke hvor den motsatte enden er.
|
|
|
#9 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Fjernvarmen funker ikke som den skal hos oss. Det er ingen ny sak, men den er ikke løst. Så nå har vi 16°C i stuen, 13°C på kjøkkenet og litt ymse rundt om. Har kjøpt noen frittstående varmeovner, men det monner naturlig nok ikke.
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Rør i rør lærte jeg om før jul da vi hadde dryppelyder i veggen og ingenting kom ut noe sted. Vi har rør i rør. Det er blå plastrør utenpå vannrørene.
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Aner fortsatt ikke om vi har rør i rør. Kan ikke se noe slikt inne i fordelerskapet, i alle fall. Jeg kollapset på sofaen og sovnet. Tenkte det var greit med en dupp siden jeg sikkert kom til å sitte på badet hele natta og stirre mot taket ventende på lekkasje. Men da jeg våknet, var både varmt og kaldt vann tilbake. Kommer til å fortsette ned badstutenperatur på badet i håp om at det skal være nok til å unngå at det skjer igjen.
|
|
|
#12 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Det hjalp å sove på det, Divine
|
|
|
|
#13 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Vannet er tilbake i 2. etasje, både doen og dusjen er igjen operasjonelle. Mere føning i klesskapet på soverommet vårt måtte til.
|
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Minus 28 nå i morges og vi merker godt at vi bor i et rekkehus fra femtitallet som blir etterisolert i løpet av året. Vi fyrer jevnt og varmepumpa får kjørt seg, men vi bruker lag på lag med ull inne. Bestikket og serviset i kjøkkenskapene er så kaldt at det frister å spise med votter på.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her var det -26,2 da jeg våknet. Så nå har jeg fyrt i peisen (varmepumpa klarte ikke å holde tritt + vifta på fullt ble vel mye støy i lengden).
|
|
|
#16 |
|
can-jur
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her er det -14 og vi skal nyte å ikke være kaldest i landet
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Det er jo nesten sommer for dere, det.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?He, he Floksa! Kos deg i «varmen»! Jeg synes det er så vakkert om dagen. Snø, frostrøyk og ja. Jeg er privilegert og har godt med varme i huset og ingen problemer med å være ute bare jeg kler meg godt nok. Og elbussen ser ut til å gå i dag også.
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ekstremkulde på vei - gode tips til forberedelser?Her er det -22, føles som -28.
|
|
![]() |
|
|