|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julen 2025Jeg hadde mange planer om å gjøre endel idag, baking, pakking osv. Men så har jeg blitt syk og ligger rett ut.
|
|
|
#2 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Julen 2025Begge sønnen har kommet hjem.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Julen 2025Retz
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julen 2025Har bakt fire julebrød med krydder, uten rosiner. Håper de er gjennomstekt.
|
|
|
#5 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julen 2025Har pyntet juletreet og holder på med forberedelser til et juleselskap for venner som vi skal ha i morgen. Kooooser meg. Ferdig med både baking og gaver nå. Bare handlingen igjen men har skrevet lister og mye er på autopilot (same procedure etc.). Studentsønnen kommer lørdag. Brenner kongerøkelse og spiller julemusikk (en spilleliste som ikke er for patetisk, men litt sånn julejazz) hver dag. Elsker denne tiden. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julen 2025Har pakket inn litt flere gaver. Tatt ut smør og egg fra kjøleskapet for å lage berlinerkranser.
|
|
|
#7 |
|
Klare sjøl
Sv: Julen 2025Jeg er ferdig med gaver!
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Julen 2025Julebaksten begynner å bli ferdig. Jeg mangler bare rosettbakkels og det lager jeg i morgen. Jeg har ellers bakt pepperkaker, kransekakestenger, lefser, shortbread og strull. Har også fått vasket en del. Etter at barna har gjort sine ukentlige plikter i morgen mangler det bare å ta en sveip over stue- og kjøkkengulvene og så anser jeg julevasken som gjort. Vi mangler å handle inn gode oster til koldtbordet vi har til frokost hele julen samt grønnsaker, fløte og sånne ting som ikke varer så lenge. Tenker vi tar det mandag.
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Julen 2025Jeg har ikke bakt noe, og tror faktisk ikke at jeg gidder. Har kjøpt noen pepperkaker, skal kjøpe kransekake fra Grini, og mamma tar med marsipan. Det får holde, det er jo ikke særlig omsetning på julekakene etter middag likevel. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Julen 2025I går så vi Nøtteknekkeren som er en årlig tradisjon, og DA er det jul for meg. Ellers fikk vi pakket inn gaver. Jeg tror jeg er ganske klar nå. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Julen 2025Vi har bakt og pyntet pepperkaker, kokt karameller og stekt kransekakestenger. Mer blir det ikke. Jeg føler jeg ikke har noen kontroll på noe som helst, men jeg fikk i alle fall sendt pakke og den har kommet fram. Veldig glad for det.
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julen 2025Jeg har bakt berlinerkranser, sjokoladekjeks og Oreokuler i helgen. Avlevert(og mottatt) gaver, hatt et lite julebesøk med smak på bakskten, og vært på julemarkedet.
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Julen 2025Innholdsrik dag her i dag. Først med juletrehogst utenfor byen, så rusle rundt på julemarkedet med svigerforeldrene mine, laget og pyntet pepperkakehus med yngstejenta, og bakt et brett med frokostbrød.
|
|
|
#14 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Julen 2025Vi plukket juletre i går, det pyntes i morgen. Briller og veske ble glemt igjen hos de som eier plukkskogen. Jeg tar en tur inn til Oslo i dag for å møte Tante, få vesken tilbake og få hentet gaven ril Helten.. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ctrl+z
|
Sv: Julen 2025Vi skulle rundt på en dele-ut-gaver-turné, men alle er jo syke.
|
|
|
#16 |
|
Klare sjøl
Sv: Julen 2025Akkurat kommet hjem fra senter- det var kaos. Glad vi var der tidligere på dagen. Igår vakte vi pepperkaker.
|
|
|
#17 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julen 2025Handlet nesten all mat og fått størstegutten hjem. Den yngste kommer også i dag, etter harryhandlingen til Åre (for der er det "pol").
|
|
|
#18 |
|
Sv: Julen 2025NÅ er jeg helt ferdig med alt av innkjøp, både gaver og mat. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Slim på hovednerven
Hvor: Rogaland
Sv: Julen 2025Det siste votteparet er vasket og ligger til tørk på badegulvet, så da er alle gavene i boks. Jeg handler ikke noe ekstra mat, skal ikke ha besøk og både jeg og lommeboka trives best med mitt vanlige kosthold. Skal imidlertid bake julebrød til familien i dag, så jeg tenker å stikke innom butikken på hjemveien under løpeturen og kjøpe gjær. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Enda en som trener
Sv: Julen 2025Vi gjorde ferdig de siste matinnkjøpene i går og kjørte opp til hytta. Så nå noen rolige dager her oppe. Ingen snø, men nå er det i det minste fint, kaldt vær |
|
|
|
![]() |
|
|