Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen 2025

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-25, 20:56   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julen 2025

Jeg hadde mange planer om å gjøre endel idag, baking, pakking osv. Men så har jeg blitt syk og ligger rett ut.

Gammel 18-12-25, 07:55   #2
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Begge sønnen har kommet hjem. Har kjøpt juletre! Har ikke handlet inn mat eller alle gavene…

Gammel 18-12-25, 08:32   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Retz

I går kom studenten hjem

Julestemningen kom på Kilden. Så Love Actually med symfoniorkesteret som spilte.

Gammel 18-12-25, 18:48   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bakt fire julebrød med krydder, uten rosiner. Håper de er gjennomstekt.
pakket inn 8 gaver. Må pakke inn litt flere nå når mann og sønn skal ut og levere en seng på hybelen til nevnte sønn.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-25, 19:42   #5
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Har pyntet juletreet og holder på med forberedelser til et juleselskap for venner som vi skal ha i morgen. Kooooser meg. Ferdig med både baking og gaver nå. Bare handlingen igjen men har skrevet lister og mye er på autopilot (same procedure etc.). Studentsønnen kommer lørdag. Brenner kongerøkelse og spiller julemusikk (en spilleliste som ikke er for patetisk, men litt sånn julejazz) hver dag. Elsker denne tiden.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-25, 12:40   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har pakket inn litt flere gaver. Tatt ut smør og egg fra kjøleskapet for å lage berlinerkranser. . Laget liste for mat. Tror vi får handlet mye i dag. Mannen handler fra en liste. Kjøpt juleblomster i potte. Må vente litt med de som skal i vase.
Treet er ferdig pyntet.

Joda, det blir jul, selv om jeg har lyst til å bake mye, men ikke har energimessig kapasitet.

Gammel 19-12-25, 12:42   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ferdig med gaver!

Gammel 21-12-25, 02:36   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Julebaksten begynner å bli ferdig. Jeg mangler bare rosettbakkels og det lager jeg i morgen. Jeg har ellers bakt pepperkaker, kransekakestenger, lefser, shortbread og strull. Har også fått vasket en del. Etter at barna har gjort sine ukentlige plikter i morgen mangler det bare å ta en sveip over stue- og kjøkkengulvene og så anser jeg julevasken som gjort. Vi mangler å handle inn gode oster til koldtbordet vi har til frokost hele julen samt grønnsaker, fløte og sånne ting som ikke varer så lenge. Tenker vi tar det mandag.

Gammel 21-12-25, 13:02   #9
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke bakt noe, og tror faktisk ikke at jeg gidder. Har kjøpt noen pepperkaker, skal kjøpe kransekake fra Grini, og mamma tar med marsipan. Det får holde, det er jo ikke særlig omsetning på julekakene etter middag likevel.

Har kjøpt nesten alle gavene, mangler to men de fikser jeg i ettermiddag. Så må jeg bare handle inn maten og vaske litt, så er vi good to go. Skal jobbe i morgen, men så er det ferie!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-25, 13:04   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går så vi Nøtteknekkeren som er en årlig tradisjon, og DA er det jul for meg. Ellers fikk vi pakket inn gaver. Jeg tror jeg er ganske klar nå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-25, 16:52   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Vi har bakt og pyntet pepperkaker, kokt karameller og stekt kransekakestenger. Mer blir det ikke. Jeg føler jeg ikke har noen kontroll på noe som helst, men jeg fikk i alle fall sendt pakke og den har kommet fram. Veldig glad for det.

Og så har jeg invitert til felles oppsetting og pynting av juletre på lillejulaften. Det tror jeg blir hyggelig.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-25, 23:12   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg har bakt berlinerkranser, sjokoladekjeks og Oreokuler i helgen. Avlevert(og mottatt) gaver, hatt et lite julebesøk med smak på bakskten, og vært på julemarkedet.

I morgen blir huset vasket.

Gammel 22-12-25, 01:09   #13
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innholdsrik dag her i dag. Først med juletrehogst utenfor byen, så rusle rundt på julemarkedet med svigerforeldrene mine, laget og pyntet pepperkakehus med yngstejenta, og bakt et brett med frokostbrød.

Gammel 22-12-25, 12:41   #14
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi plukket juletre i går, det pyntes i morgen. Briller og veske ble glemt igjen hos de som eier plukkskogen. Jeg tar en tur inn til Oslo i dag for å møte Tante, få vesken tilbake og få hentet gaven ril Helten..

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-25, 13:06   #15
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skulle rundt på en dele-ut-gaver-turné, men alle er jo syke. Nå blir det rundtur for å putte gaver på trappa i stedet. Sparer mye tid, men det hadde jo vært hyggelig å se alle sammen også.

Gammel 22-12-25, 15:32   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Akkurat kommet hjem fra senter- det var kaos. Glad vi var der tidligere på dagen. Igår vakte vi pepperkaker.

Gammel 22-12-25, 19:58   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Handlet nesten all mat og fått størstegutten hjem. Den yngste kommer også i dag, etter harryhandlingen til Åre (for der er det "pol").
Begge skal på jobb i morgen og til langt på kveld, så da fant vi ut at det var beste å få dem hit i kveld alt, slik at han med jobb på den andre siden av byen (på Byåsen) kan låne en bil.
Den andre er det kortere å frakte og hente til jobb. Yngste skal på jobb kl 8 på julaften også, så han får nevnte bil da.

Gammel 22-12-25, 22:46   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

NÅ er jeg helt ferdig med alt av innkjøp, både gaver og mat.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-25, 06:34   #19
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det siste votteparet er vasket og ligger til tørk på badegulvet, så da er alle gavene i boks. Jeg handler ikke noe ekstra mat, skal ikke ha besøk og både jeg og lommeboka trives best med mitt vanlige kosthold. Skal imidlertid bake julebrød til familien i dag, så jeg tenker å stikke innom butikken på hjemveien under løpeturen og kjøpe gjær.

Nå blir det bursdagsstrikking til to små som fyller å i romjula og i januar. jeg har antagelig fått en albuenerve i klem, så ideelt sett burde jeg ikke drive med aktiviteter som innebære en bøyd albue, men what the heck, det er ikke dødelig.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-25, 09:29   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi gjorde ferdig de siste matinnkjøpene i går og kjørte opp til hytta. Så nå noen rolige dager her oppe. Ingen snø, men nå er det i det minste fint, kaldt vær Arvingen og kjæresten kommer opp i dag.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.