Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere tørketrommel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere tørketrommel?
Ja 242 79,34%
Nei 63 20,66%
Deltakere: 305. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-08, 01:09   #201
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere tørketrommel?

Ja.

Gammel 13-08-08, 10:00   #202
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Selvfølgelig har vi ikke tørketrommel. Om sommeren henges klærne ute, om vinteren på stativ i stuen (hvis vi henger opp klær før vi legger oss om kvelden, er de tørre når vi er hjemme fra jobb). Tørketrommel er et strømsluk, og jeg finner det ikke nødvendig selv om vi har to aktive barn.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 10:23   #203
Senna
Javel

Senna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja det har vi. Har liten plass til klestørk inne, og med det været vi normalt har i denne delen av landet så hadde det blitt lite tørre klær uten tørketrommelen.

Gammel 13-08-08, 10:36   #204
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ikke. Men vi har et tørkeskap på vaskerommet, med en varmovn nederst. Originalt fra 70-tallet. Det funker greit, men bruker nok endel strøm! Ellers tørker vi klær inni der med åpen dør, greit å ha et sted å henge opp. I tillegg har vi et tørkestativ som står i spisestua eller på terrassen hvis vi trenger mer tørkeplass enn tørkeskapet. Jeg liker ikke å ha tørkestativet fremme. Blir rot og støv av sånt.

Jeg savner tørketrommel iblant. F.eks når storebror har hatt uhell i sengen og puter/dyner må vaskes og tørkes.
Så den står ganske høyt opp på ønskelisten, men da må vi ommøblere litt på vaskerommet for å få plass. Vi har et skap over vaskemaskinen, så det må fjernes for å få satt tørketrommelen oppå.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 11:15   #205
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok denne tråden må ha påvirket meg, for på mandag impulskjøpte jeg tørketrommel ...

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 11:58   #206
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Ja vi har tørketrommel. Kjøpte den da vi ventet første barnet vårt.
Vi bruker den stort sett til tørking av håndklær, undertøy og sengklær. En og annen sjelden gang blir den brukt til vanlig innetøy også.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 12:06   #207
bloma
Aktiv

bloma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
bloma er litt kul
Standard

Vi har tørketrommel, og takk for det.
Med mann som er allergiker er det umulig å tørke tøy ute, og jeg orker ikke å ha tørkestativer i stuen hele tiden.
Dessuten synes jeg sengetøy og håndklær er best når det ikke er helt stivt.
Siden vi kun bruker Neutral vaskemiddel og aldri tøymykner, tenker jeg at jeg har "lov" til å bruke tørketrommelen et par ganger i uken.
Miljømessig sett.

Et aber med tørketrommelen, er at terskelen for å sette på en vask er lav. Håndklær og tepper vaskes nok litt for ofte.

Gammel 13-08-08, 12:14   #208
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Har tørketrommel og er veldig glad i den!

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 13:44   #209
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har vi ikke. Ikke har vi plass, og ikke savner vi det. Vi har permanent et tørkestativ stående på kontoret/gjesterommet, og det funker helt fint. (Bare så synd at det er litt for fristende å kaste rene klær i høye bunker på sofaen rett ved siden av. )

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:09   #210
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte tørketrommel da nr. 2 ble født. Utrolig greit å få tørket store ting som sengetøy og håndklær fort, samt at det blir mykt og deilig. Likevel er vel tørketrommelen litt å regne som luksus, ja.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 18:48   #211
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Ja, men bruker den sjelden. Greit til dyner og store tepper.

Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 18:53   #212
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

jeg har

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:51   #213
Leasy
Nybegynner

Leasy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, det har vi.

Og etter at vi først anskaffet oss det, kan jeg ikke tenke meg et liv uten, hehe.

Leasy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 23:05   #214
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det har jeg - kunne ikke klart meg uten!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 09:38   #215
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Kunne nok klart meg uten, men den er da veldig grei til de tykke dun-dynene.
Men bruker den egentlig mest til slike store ting. Ja, også hvis jeg har hastverk og glemt å tørke ett og annet plagg.

Gammel 05-11-08, 11:32   #216
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det har vi, men bruker den sjelden.

Gammel 05-11-08, 13:58   #217
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Trur ikke jeg kjenner noen som ikke har tørketrommel jeg, foruten svigermor
Vi har og kommer ALLTID til å ha

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 14:53   #218
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har tørketrommel ja, og må bare innrømme at det aller meste havner i den etter vask.

Vaskerommet er knøttlite, har plass til å henge opp noe men langt fra alt.

Når jeg og eldstemann bodde alene hadde jeg ikke tørketrommel, og da funket det helt greit uten. Hadde enormt bad og en fin krok til tørkestativet, og siden jeg hadde han annenhver uke og andre uka var det bare meg var det aldri noe problem.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 15:33   #219
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Ja, men vi har kombinert vaskemaskin/tørketrommel. Veldig fornøyd!!

Gammel 05-11-08, 18:27   #220
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja. Jeg hadde ikke "overlevd" uten, men mange vi kjenner har ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.