|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon
Tab x-tra er best til all mat synes jeg. men jeg liker ikke øl så godt, og vin ble jeg kurert av da jeg var 18 år og aldri smakt det siden.
![]() |
#202 |
frakoblet
|
Men skjønner du ikke at andre kan ha andre preferanser enn deg? Selv om du syns det er glimrende med vann til reinsdyrstek, så fins det noen som syns at vin gir en ny dimensjon til retten. Vann har man jo ved siden av for å slukke tørsten.
![]() |
#203 |
Leser
|
Jo, men nå var jo dette et svar noen som ikke ville drikke cola til rensdyrsteiken. Og jeg sier at man er ikke nødt til å drikke cola, man kan drikke vann.
![]() |
#204 |
frakoblet
|
Ja, jeg skjønner at man ikke trenger å drikke cola, og det gjør sikkert Kristin også. Jeg regner med at hun skrev cola som et eksempel på en alkoholfri drikke, fordi poenget var at det var bedre med vin. Cola, sitronbrus, farris, fanta eller vann - ingenting topper et glass vin til en bedre middag. Vannet har man ved siden av.
![]() |
#205 |
Leser
|
Ja, OK, det du sier er at for din del er det kun vin til maten som er bra nok. (For det er det du sier hvis du sier at du ikke kan drikke noe annet enn vin.) Og det må du gjerne mene. Jeg oppfattet ikke Kristin slik, hvis hun titter innom tråden oppklarer hun sikkert hva hun mener.
![]() |
#206 |
frakoblet
|
Poenget er egentlig ikke at bare vin er godt nok for meg, men at for noen så er det sånn. Og det jeg reagerte på var at du sa
![]() |
#207 |
Ringskrømt
|
Nå synes jeg at du gjør deg vanskelig med å skape et enten-eller-forhold. Poenget er ikke det at man må noe som helst, men man kan, vil og ofte ønsker å trigge smaksløkene ved å ta et glass vin til maten. Man må altså ikke drikke cola, vann eller saft.
![]() |
#208 |
Leser
|
Ja, og det sa jeg fordi Kristin synes det var så ille å drikke cola. Og hvis man ikke vil ha cola er det bare å drikke vann.
Jeg gjør meg ikke vanskelig i det hele tatt. Men det jeg svarte på var noe helt annet enn det Safran mener jeg svarte på. Kristin sa at hun syntes det var et problem med cola og reinsdyrstek, og da sa jeg at jeg ikke kunne skjønne at det var et problem fordi hun ikke må drikke cola.
![]() |
#209 |
Ringskrømt
|
Eh, tolket jeg det slik? Det var jo jeg som påpekte at det ikke eksisterer et enten-eller-forhold. Jeg tolket ikke Kristins påstand dithen at man må drikke alkoholholdig drikke til maten, men at man fint kan være edru på fest, men til diverse matretter passer det bedre med vin enn mye annet.
![]() |
#210 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Kontrollfrik
Ja, det var omtrent noe sånt jeg mente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
frakoblet
|
Noe sier meg at du ennå ikke har skjønt hva jeg mente.
![]() |
#213 |
Leser
|
Ja, da misforsto jeg deg. Jeg oppfattet deg dithen at du synes det var et problem hvis du fikk servert cola til ting det absolutt ikke passet til.
![]() |
#214 |
By the Sea
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonHe,he - nå datt jeg halt av lasset også!
![]() |
#215 |
Kontrollfrik
Hm, ja nå ble jeg forvirret her. Jeg mener vel noe omtrent det som du skriver også, men det ville ikke være et problem akkurat, dersom det bare var solo og cola å velge mellom, liksom, da hadde jeg enten drukket det uten å klage eller hentet meg litt vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonVi har ikke det i min familie iallefall. Jeg tror de serverte det i en komfirmasjon jeg var i men tror ikke det er vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonJeg har aldri vært i dåper eller konfirmasjoner hvor det har blitt servert alkohol. Jeg ville aldri servert det i slike tilstelninger. Så vil jeg også ha alkoholfitt bryllup (om det skulle bli noe av), fordi min slekt ikke klarer å holde seg til moderat inntak av alkohol. Mange i slekta tåler ikke alkohol (tidligere eller nåværende alkoholikere), det et under at jeg tåler det!
![]() |
#218 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonDet må vel være opp til vertskapet, og barnet, å bestemme om alkohol er greit eller ikke i en konfirmasjon eller dåp. Og selvsagt, hvis noen av gjestene har et uansvarlig forhold til alkohol så enten tørrlegger vi selskapet helt eller lar vær å be vedkommende (rar setning). |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonVi var forresten i konfirmasjon på søndag (på restaurant), og der ble det servert både champagne før maten og rød og hvit vin til maten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|