Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 19:19   #1
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Denne syns eg er unødvendig. Vimsen drar opp og i gang en diskusjon, og eg syns ho fortjene meir enn "Du er søt når du er sint, Vimsen".

Ja Vimsen kommer helt sikker til å bli kjempe lei seg nå.

Kjenner du henne i hele tatt?

Gammel 24-08-08, 19:23   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Mulig at jeg er usedvanlig ung og dum nå, men jeg klarer virkelig ikke se problemet med å skjønne at noen gjør ditten, noen gjør datten, man gjør det man får til, og får ny input og lærer nye ting som man kanskje får gjort senere.

Mulig eg er inne i ei usedvanlig dårlig periode med følelse av å ikkje heilt få til mammarolla, og dermed ikkje alltid klare sjå slike ting. I prinsippet er eg jo svært enig med deg aC.

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Ja Vimsen kommer helt sikker til å bli kjempe lei seg nå.

Kjenner du henne i hele tatt?

Eh, nei, ikkje utanfor forumet nei. Likevel meine eg at slike kommentarar er unødvendig, sjøl om eg ikkje Vimsen blir lei seg.

Gammel 25-08-08, 13:38   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Det er vel like mange forskjellige folk her som ellers andre plasser i forumverden. Hvor PK alle disse som er her aner jeg ikke. Men jeg tror kanskje Vimsen har begynt å bli hormonell, PMS eller noe søte Vimsen?

Det var denne jeg så på som litt sleivspark, og som noe unødvendig. Og jeg mener at ting som lyder litt sånn "har du mensen eller?" er en slags herskerteknikk.

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Akkurat dette synes jeg er litt fascinerende. Hvorfor ha et negativt utgangspunkt? Hvorfor ikke ha et positivt utgangspunkt og gå ut i fra at alt er bra dersom ingen skriker opp (spesielt den det gjelder selv).

Det er vel en kjent greie at folk skriker opp litt på vegne av hverandre her?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg ser ingen lag. Men jeg ser at noen er enige, og andre er uenige, og at det varierer med noen fra andre tråder, og at det sammenfaller med noen fra andre tråder. Det er jo naturlig at noen er mer enige enn andre både her og irl. Men jeg ser ingen gjengmentalitet, eller lagspilling, de fleste pleier å klare å være uenige også mener jeg å ha fått med meg.

Jo, men den gruppa som er mest samstemte og enige her, er en ganske tung gruppe å kjempe mot. Det er tungt å holde tunga rett i munnen og bruke tid på å argumentere. Derfor tror jeg mange ikke gidder. For de vet motbøren de får.

Vi ser sikkert ting helt ulikt. Og sånn vil det nok være.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 13:41   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det var denne jeg så på som litt sleivspark, og som noe unødvendig. Og jeg mener at ting som lyder litt sånn "har du mensen eller?" er en slags herskerteknikk.

.

Vanligvis er jeg helt med på denne tankegangen, men jeg synes det er helt greit at tilbakemeldinger til en viss grad speiler mottakeren.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 13:51   #5
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vanligvis er jeg helt med på denne tankegangen, men jeg synes det er helt greit at tilbakemeldinger til en viss grad speiler mottakeren.

Som om jeg snakket om mensen.

Gammel 25-08-08, 13:52   #6
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jo, men den gruppa som er mest samstemte og enige her, er en ganske tung gruppe å kjempe mot. Det er tungt å holde tunga rett i munnen og bruke tid på å argumentere. Derfor tror jeg mange ikke gidder. For de vet motbøren de får.

Den der fikk jeg litt vondt i magen av. Ikke fordi du sier noe galt, men fordi jeg synes det er veldig trist at folk har det sånn her på FP. Da skjønner jeg jo også tankegangen om fjasingen også.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 19:09   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor pokker'n føler man seg mindreverdig fordi noen andre kan noe du ikke kan? Da er det jo bare å lese tråden, huske bullshit-filteret og lære noe nytt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 19:10   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvorfor pokker'n føler man seg mindreverdig fordi noen andre kan noe du ikke kan? Da er det jo bare å lese tråden, huske bullshit-filteret og lære noe nytt.

Det er noko med følelsen av at "dette burde nok eg også ha gjort". Det handle ikkje om følelsen av at andre kan noko eg ikkje kan.

Og eg meine ikkje at en skal slutte med slike diskusjonar, eg berre kjenne det er fruktbart å diskutere det.

Gammel 24-08-08, 19:18   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er noko med følelsen av at "dette burde nok eg også ha gjort". Det handle ikkje om følelsen av at andre kan noko eg ikkje kan.

Og eg meine ikkje at en skal slutte med slike diskusjonar, eg berre kjenne det er fruktbart å diskutere det.

Mulig at jeg er usedvanlig ung og dum nå, men jeg klarer virkelig ikke se problemet med å skjønne at noen gjør ditten, noen gjør datten, man gjør det man får til, og får ny input og lærer nye ting som man kanskje får gjort senere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:25   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg kan faktisk være litt tilbøyelig å syntes synd på de som er mer opptatt av å være PK enn å leve livet.

Ja, hvis noen har det slik, så høres jo det trist ut.

Jeg synes det er fint at det blir diskusjoner rundt forumtonen og "ting alle på FP er enige om", jeg også. Som representant for "alle på FP" kan jeg selvfølgelig føle meg urimelig stemplet eller himle med øynene innimellom, jeg også, men jeg tror seriøst ikke noen av oss har vondt av å bli utfordret eller små-latterliggjort litt innimellom. Det er lett for at man blir selvhøytidelig hvis man er seriøs og mener å vite hvordan ting bør være, og det er viktig å prøve å motarbeide akkurat det litt.

Gammel 24-08-08, 20:31   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg kan faktisk være litt tilbøyelig å syntes synd på de som er mer opptatt av å være PK enn å leve livet.

Jeg for min del er ikke det minste opptatt av å "være politisk korrekt". Jeg er opptatt av å gjøre de riktige tingene. Ikke fordi det tar seg bedre ut, men fordi det er bedre å gjøre noe riktig enn å gjøre noe galt. At dette, som en bieffekt, gjør meg ganske PK til tider, anser jeg ikke som et problem.

Også kan man selvsagt diskutere til man blir både gul og blå hva de "riktige tingene" er, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:58   #12
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

---

Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 14:34.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 19:22   #13
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Bare det at denne tråden har over 250 innlegg, og ikke er avsporet til å handle om røde prikker og bruk av smilyer sier sitt.

Jeg tror også at vi har litt mer felles her på fp enn feks. på nm. Tror gjennomsnittsalderen også er litt høyere. De fleste har også et liv utenom å være småbarnsforeldre og vi deler ulike erfaringer.

Så vil jeg si til Vimsen at jeg stort sett forteller om mine gode sider. Jeg forteller om den søndagen jeg lagte blåbærpai, etter at hele familien har vært på skogstur og plukket bær.(Jeg forteller ikke om de søndagane jeg har brukt Tine-pudding og saus til dessert). Jo egentlig så kan jeg jo det også, men kommer ikke på det da.
Om jeg feks. hadde vudert å stemme FRp så hadde jeg sikkert ikke fortalt det her.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:03   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tenkte jeg skulle signere Majsa, Kie, Mim eller en av mange gode innlegg her. Men det ble for omfattende for min tålmodighet, tråden løper jo helt løpsk!

Jeg er ikke opptatt av å være politisk korrekt, men jeg trives her blant mange oppegående, kunnskapsrike folk og elsker å lese om og lære av andres erfaringer. Om hva det måtte være: sunn og mat, barneoppdragelse, smarte biler, amming, barnas helse og trygghet (psykisk og fysisk), teknikk, miljø, psykologi - og om dere jenters personligheter, meninger, egenskaper og erfaringer - alt på godt og vondt.
Jeg er nysgjerrig! Og det gjør meg ikke til noe verre enn en som syns det er spennende å leve og lære, og kanskje være litt bevisst.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:10   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

LenaM: Og taskenspilleren er....?

Gammel 24-08-08, 22:16   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Forresten. Noen som så Kristin Skogheims nye TV2-serie: "Vi trenger hjelp?"
Sånn som jeg liker!

Gammel 24-08-08, 19:10   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 19:18   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg må bare innrømme jeg:

Mine barn har sitter forovervendt fra de var ca 1 år.
De spiser både hjemmelage OG halvfabrikata.
Vi bruker KOMMUNAL skole.
Jeg orker ikke alltid å fylle opp matavfallet før jeg hiver det.
Jeg lar ungene spise pølser om jeg har dårlig tid.
Jeg synes Odd Molly er grusomt.
Jeg synes folk som snakker om hvor deilig alkohol er er skikkelig teite.

Det slår meg hver gang jeg er her: "Så mange ER ikke så perfekte. Mange må legge på litt".

Er dette kriteriene for perfekt?

Jeg lager maten selv, jeg plasserer ungene bakovervendt, jeg bruker kommunal skole (skulle bare mangle, jeg jobber jo i en slik...), noe alkohol smaker deilig, annet smaker pyton, jeg liker ikke Odd Molly, og jeg er skikkelig lite flink på å være miljøvennlig.

Der har du meg. Siden du lurte.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 19:36   #19
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har mine kjepphestar, men andre ting tek eg lettare på. For meg handlar det om å ta bevisste val, og å vekte argumentasjon.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:12   #20
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Fine tråden.
Og søte safran som tror hun leser alle mine innlegg og ser meg for seg når jeg skriver. Jeg skal nussenusse på deg neste gang vi sees. Du ER på en måte min, du. Det har du vært i alle de år jeg har "kjent" deg på nett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.