|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#201 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politisk korrekt FP?
Nei, det er helt sant!
![]() |
![]() |
#202 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politisk korrekt FP?En lort i en flott innpakning er like fullt en lort, vil jeg si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Pauset
|
For å erfare i forhold til tenåringer så må man nesten ha hatt en slik periode med egne barn. Det er et samspill mellom barn og foreldre som man rett og slett må erfare. Tenåringer er ulike, men på mange måter er det mye likt også. Det betyr ikke at man ikke skal kunne si noe om det, men kanskje en liten ydmykhet i forhold til at dette er noe man har tanker om, men som man ikke har så mye egne erfaringer med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Live and let live
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Jeg tror at man får dårlig samvittighet av to grunner:
![]() |
#205 |
Pauset
|
Som vanlig et velformulert innlegg fra Zöe |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Politisk korrekt FP?FP er et forum for mødre og fedre som er sikre på seg sjøl og sin egen foreldrerolle og/eller genuint ønsker innspill fra andre om hvordan man kan gjøre ting annerledes. Hvis man ikke er der, tror jeg mange kan oppleve forumet som ekstremt PK og vanskelig å forholde seg til. :digger fp:
![]() |
#207 |
Live and let live
|
Det var godt oppsummert.
![]() |
#208 |
frakoblet
|
Vel, du har jo til og med laget en egen tråd om det. Og som du sier selv:
Absolutt. Bruk det heller til å gjøre noe med din egen situasjon.
![]() |
#209 |
"De"
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?JEg har slettes ikke nevnt noe om at jeg synes det er kvalmt. Slækk litt nå, safran.
![]() |
#210 |
Erfaren nok
|
Jeg tror ofte jeg er sikker på min foreldrerolle.. men så blir jeg usikker noen ganger, når jeg leser og hører om alt det alle andre får til/prioriterer/gjør.
![]() |
#211 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Dette tror jeg er helt normalt. Avhengig av personlighet blir vel alle vel usikre på seg sjøl av og til, uansett om man har den grunnleggende sikkerheten på plass. Og jeg er også en som føler at ungene tapper meg mer enn de gir meg energi i perioder. Jeg føler likevel i bunn og grunn at jeg er ei god mor - med fortsatt utviklingspotensiale.
![]() |
#212 |
© All rights reserved
|
Jeg er også veldig sikker på min foreldrerolle, men det betyr ikke at jeg ikke har mye å lære, selv etter 14,5 år som mamma. Jeg vil ikke kalle det usikkerhet, men reflekjon, vurdering og nytenkning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Jeg tror nok mange er sikre på det grunnleggende i sin foreldrerolle og hva man vil oppnå, men at veien dit er noe man er sikker på og ikke trenger innspill på, tror jeg vel det bare er fåtallet som kan skrive under på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
flisespikker
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Å være sikker på sin rolle, enten det er sin foreldrerolle, sin rolle på jobben, sin rolle som kvinne eller mann eller helt andre roller, er noe som for ganske mange kan ta ganske lang tid å bli. Og usikkerhet i forhold til dette tror jeg veldig ofte ligger bak det som av andre kan oppfattes som nærtagenhet og overfølsomhet. Det hjelper også veldig sjelden å få slik mulig usikkerhet påpekt av andre, det fører gjerne bare til mer usikkerhet og aggressivitet, noe som ikke akkurat øker sjansen for en nyttig dialog.
![]() |
#215 |
© All rights reserved
|
Helt enig. Man kan forandre mening på ganske så mye etter hvert som barna blir eldre, man får flere barn, flere erfainger og flere venner/bekjente/nettvenner å lære av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg signerte HI sin liste, men ikke for å ramse opp mine feil! At noen her betrakter det som feil å gi barna Toro-mat og å la dem sitte foroverlent i barnesetet litt tidligere enn anbefalt, sier meg nettopp at det er noe i det Vimsen skriver. Jeg er heller ikke ute etter å skålde folk med andre meninger enn meg selv, men dette er nå engang et diskusjonsforum Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Slapp av. Jeg skjønte kjapt at dette var en slags "Vimsen gjør entré etter lengre fravær"-tråd. Jeg har da sett deg i aksjon før.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
weird
Vet du, jeg tror ikke de som går i fistel over f.eks. dine innlegg gjør det fordi du er så flink. Jeg tror det heller kan være at de føler at du fremhever det på bekostning av dem selv?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
weird
Det preges kanskje også litt av at mange av de som var med fra starten traff hverandre på nett via et underforum som kaltes "Modne Mødre". For meg har i alle fall det du beskriver vært noe som kom med alder og erfaring. Jeg vet ikke om FP ville ha vært stedet for meg da jeg fikk barn som 20-åring.
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Politisk korrekt FP?Fryktelig mange gode innlegg i denne tråden, altså! Tror man blir klok av å være her, jeg. Hvis man ikke var det før, mener jeg.
![]() |
|
|