|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Come what may...
|
Sv: Politisk korrekt FP?
Ja Vimsen kommer helt sikker til å bli kjempe lei seg nå.
|
|
|
#2 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mulig eg er inne i ei usedvanlig dårlig periode med følelse av å ikkje heilt få til mammarolla, og dermed ikkje alltid klare sjå slike ting. I prinsippet er eg jo svært enig med deg aC.
Eh, nei, ikkje utanfor forumet nei. Likevel meine eg at slike kommentarar er unødvendig, sjøl om eg ikkje Vimsen blir lei seg.
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Det var denne jeg så på som litt sleivspark, og som noe unødvendig. Og jeg mener at ting som lyder litt sånn "har du mensen eller?" er en slags herskerteknikk.
Det er vel en kjent greie at folk skriker opp litt på vegne av hverandre her?
Jo, men den gruppa som er mest samstemte og enige her, er en ganske tung gruppe å kjempe mot. Det er tungt å holde tunga rett i munnen og bruke tid på å argumentere. Derfor tror jeg mange ikke gidder. For de vet motbøren de får.
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
Vanligvis er jeg helt med på denne tankegangen, men jeg synes det er helt greit at tilbakemeldinger til en viss grad speiler mottakeren. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
"De"
|
Som om jeg snakket om mensen.
|
|
|
#6 |
|
weird
Den der fikk jeg litt vondt i magen av. Ikke fordi du sier noe galt, men fordi jeg synes det er veldig trist at folk har det sånn her på FP. Da skjønner jeg jo også tankegangen om fjasingen også.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ferdiglada
Det er noko med følelsen av at "dette burde nok eg også ha gjort". Det handle ikkje om følelsen av at andre kan noko eg ikkje kan.
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Ja, hvis noen har det slik, så høres jo det trist ut.
Jeg synes det er fint at det blir diskusjoner rundt forumtonen og "ting alle på FP er enige om", jeg også. Som representant for "alle på FP" kan jeg selvfølgelig føle meg urimelig stemplet eller himle med øynene innimellom, jeg også, men jeg tror seriøst ikke noen av oss har vondt av å bli utfordret eller små-latterliggjort litt innimellom. Det er lett for at man blir selvhøytidelig hvis man er seriøs og mener å vite hvordan ting bør være, og det er viktig å prøve å motarbeide akkurat det litt.
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Jeg for min del er ikke det minste opptatt av å "være politisk korrekt". Jeg er opptatt av å gjøre de riktige tingene. Ikke fordi det tar seg bedre ut, men fordi det er bedre å gjøre noe riktig enn å gjøre noe galt. At dette, som en bieffekt, gjør meg ganske PK til tider, anser jeg ikke som et problem. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Politisk korrekt FP?--- Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 14:34. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Politisk korrekt FP?Bare det at denne tråden har over 250 innlegg, og ikke er avsporet til å handle om røde prikker og bruk av smilyer sier sitt.
|
|
|
|
#14 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Politisk korrekt FP?Tenkte jeg skulle signere Majsa, Kie, Mim eller en av mange gode innlegg her. Men det ble for omfattende for min tålmodighet, tråden løper jo helt løpsk!
|
|
|
|
#16 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Politisk korrekt FP?Forresten. Noen som så Kristin Skogheims nye TV2-serie: "Vi trenger hjelp?"
|
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Er dette kriteriene for perfekt? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Politisk korrekt FP?Eg har mine kjepphestar, men andre ting tek eg lettare på. For meg handlar det om å ta bevisste val, og å vekte argumentasjon. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
"De"
|
Sv: Politisk korrekt FP?Fine tråden.
|
![]() |