Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på hjelpere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror du på hjelpere?
Ja 67 38,29%
Nei 75 42,86%
Vet ikke 33 18,86%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-07, 14:38   #201
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Tror du på hjelpere?

Jeg tviler sterkt på at en ettåring klarer å tenke seg frisk fra stadige lungeinfeksjoner. Det klarte homeopatmedisinen.

Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 14:40   #202
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er så arrogant at jeg ikke tror på Margit Sandemoe og de gode hjelperne hennes.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 14:40   #203
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg tviler sterkt på at en ettåring klarer å tenke seg frisk fra stadige lungeinfeksjoner. Det klarte homeopatmedisinen.

Nei, når det gjelder små barn, og dyr, så er det ingen tvil om at de ikke lar seg lure av "narremedisin". Det er mange som har slike erfaringer, at f.eks. gjentatte luftveisinfeksjoner eller ørebetennelser omsider blir tatt knekken på av homeopati. Vet også om et par tilfeller som har fått kontroll over eksem og hudinfeksjoner etter bruk av homeopatiske midler. Det virker, men ikke på alle, ikke alltid, og kan derfor ikke dokumenteres tilstrekkelig til at man kan kalle det en bevist effekt.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 14:41   #204
Albertine
Passiv

Standard

LUFTVEISINFEKSJONER heter det. Jeg klarte bare ikke å grave frem riktig ord...

Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 14:54   #205
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

LUFTVEISINFEKSJONER heter det. Jeg klarte bare ikke å grave frem riktig ord...

He, he, nå ser jeg at du hadde skrevet lungeinfeksjoner - jeg leste luftveisinfeksjoner, jeg. Startet liksom på lu... og sluttet på infeksjoner. Men det kunne jo godt vært lungeinfeksjoner også - lungebetennelse, ikke sant?

Gammel 02-07-07, 14:55   #206
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men det finnes også leger som feildiagnostiserer, som overser alvorlige lidelser og setter pasientenes liv i fare. Det finnes også leger som er svært så slepphendte med reseptblokka, og som tjener gode penger. Er leger dermed generelt upålitelige? Nei.

Det er en vesentlig forskjell: Jeg slipper å betale hos legen. Jo, jeg betaler egeandel, men det er et tak på hvor mye jeg betaler, og prisen er atskillig lavere enn det jeg har hørt at noen betaler hos healer.

Og til spørsmålet om det spiller noen rolle om det er bare tankekraft eller ikke: Hadde det vært en garanti på at man fikk pengene tilbake om man ikke ble frisk, så hadde jeg kanskje ikke syntes det var så ille. Det får man dessverre ikke hos homeopat.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 14:56   #207
Albertine
Passiv

Standard

He, he, nå ser jeg at du hadde skrevet lungeinfeksjoner - jeg leste luftveisinfeksjoner, jeg. Startet liksom på lu... og sluttet på infeksjoner. Men det kunne jo godt vært lungeinfeksjoner også - lungebetennelse, ikke sant?

Mest bronkitt da, ikke så alvorlig som lungebetennelse. Hun ble raskt mye bedre med homeopatimedisinen. Skummelt med all den penicillinen som ikke ga annet enn forbigående bedring.

Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 15:07   #208
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Å påstå at homeopati er sukkerpiller og vann er noe av det mest arrogante jeg noensinne har lest.
Viste dette til fatteren i stad og han dro godt på smilebåndet av denne tråden.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 15:12   #209
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Å påstå at homeopati er sukkerpiller og vann er noe av det mest arrogante jeg noensinne har lest.

Kall det hva du vil, det har fortsatt ingen DOKUMENTERT effekt.

Gammel 02-07-07, 15:16   #210
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er en vesentlig forskjell: Jeg slipper å betale hos legen. Jo, jeg betaler egeandel, men det er et tak på hvor mye jeg betaler, og prisen er atskillig lavere enn det jeg har hørt at noen betaler hos healer.

Og til spørsmålet om det spiller noen rolle om det er bare tankekraft eller ikke: Hadde det vært en garanti på at man fikk pengene tilbake om man ikke ble frisk, så hadde jeg kanskje ikke syntes det var så ille. Det får man dessverre ikke hos homeopat.

Grunnen til at du betaler mindre hos legen enn hos healeren eller homeopaten er jo bare at staten har bestemt seg for å finansiere det ene, men ikke alt det andre. For 100 år siden var det DYRT å gå til legen - og mange brukte naturpreparater i stedet, fordi de ikke hadde råd til legebesøk.

Legen gir jo heller ingen garanti for at man blir frisk. I mange tilfeller forespeiles pasienten en prosentvis sjanse for å bli helt frisk. Du får ikke egenandelene refundert dersom du ikke blir bra. Det brukes store summer på legemidler, og det er jo ikke alt som virker.

Vi har f.eks. opplevd til det ene barnet at en type antibiotika ikke tok infeksjonen - så vi måtte bytte. Men verken legen eller apoteket hadde noen "helt fornøyd eller pengene tilbake-garanti", nei. Det var bare å punge ut for ny antibiotika - et smil fra legen, klapp på skulderen, lykke til, og er hun ikke bedre på torsdag så ringer du igjen.

Hvorfor må healeren eller homeopaten gi bedre "friskhets-garantier" enn det legen må?

Gammel 02-07-07, 15:20   #211
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kom med noen dårlige sammenligninger, sånn i halvfylla på hvitvin, jeg ser det.
Men jeg er også veldig overbevist om at både him og Mim forstod agendaen.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 15:21   #212
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Grunnen til at du betaler mindre hos legen enn hos healeren eller homeopaten er jo bare at staten har bestemt seg for å finansiere det ene, men ikke alt det andre. For 100 år siden var det DYRT å gå til legen - og mange brukte naturpreparater i stedet, fordi de ikke hadde råd til legebesøk.

Legen gir jo heller ingen garanti for at man blir frisk. I mange tilfeller forespeiles pasienten en prosentvis sjanse for å bli helt frisk. Du får ikke egenandelene refundert dersom du ikke blir bra. Det brukes store summer på legemidler, og det er jo ikke alt som virker.

Vi har f.eks. opplevd til det ene barnet at en type antibiotika ikke tok infeksjonen - så vi måtte bytte. Men verken legen eller apoteket hadde noen "helt fornøyd eller pengene tilbake-garanti", nei. Det var bare å punge ut for ny antibiotika - et smil fra legen, klapp på skulderen, lykke til, og er hun ikke bedre på torsdag så ringer du igjen.

Hvorfor må healeren eller homeopaten gi bedre "friskhets-garantier" enn det legen må?

Må bare få gi deg en høylytt

Gammel 02-07-07, 15:25   #213
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kaller du (og evt. fatteren) pillene og miksturen? Laktose og H2O med hukommelse?

En spade går som regel fint under navnet spade.

Gammel 02-07-07, 15:26   #214
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Hadde det vært en garanti på at man fikk pengene tilbake om man ikke ble frisk, så hadde jeg kanskje ikke syntes det var så ille. Det får man dessverre ikke hos homeopat.

Får man garantier hos legen? Uansett hva det måtte være, og blir man ikke frisk får man pengene tilbake?
Dæven, jeg må bruke feil lege!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 15:29   #215
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva kaller du (og evt. fatteren) pillene og miksturen? Laktose og H2O med hukommelse?

En spade går som regel fint under navnet spade.

Det kalles rett og slett homeopatisk medisin, og er klassifisert som
legemidler av Statens legemiddelverk og er derfor kun lovlig solgt gjennom apotek.

By the way; en spade kan også kalles for en skuffe.

Gammel 02-07-07, 15:29   #216
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Får man garantier hos legen? Uansett hva det måtte være, og blir man ikke frisk får man pengene tilbake?

Tydeligvis totalt feil lege på meg også.

Gammel 02-07-07, 15:32   #217
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kalles rett og slett homeopatisk medisin, og er klassifisert som
legemidler av Statens legemiddelverk og er derfor kun lovlig solgt gjennom apotek.

Homøopatiske remedier kommer inn under legemiddelforskriften fordi det lages fra en stamløsning med homøopatisk middel (som så fortynnes ned til det ugjenkjennelige (men med hukommelse)) OG fordi det påstås å ha en virkning.

Definisjonen av legemidler følger av lov 4. desember 1992 om legemidler (legemiddelloven) § 2:
«Med legemidler forstås i denne lov stoffer, droger og preparater som er bestemt til eller utgis for å brukes til å forebygge, lege eller lindre sykdom, sykdomssymptomer eller smerter, påvise fysiologiske funksjoner hos mennesker eller dyr, eller til ved innvortes eller utvortes bruk å påvise sykdom.»

Uansett så er det forskjell på tabletter og mikstur. Hva kaller du tablettene og hva kaller du miksturen? Homøopatiske tabletter (= laktose = melkesukker) og homøopatisk mikstur (= vann)?

Gammel 02-07-07, 15:32   #218
bina
Ustabil

Standard

For ikke å snakke om alle dem som har blitt gravide til tross for prevensjon! Makan, altså!

Gammel 02-07-07, 15:33   #219
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

betaler du like mye hos lege som hos homeopat? Nei. Og hvor ofte blir du IKKE frisk av medisinene du får? Dette er det statistikker på, og i de fleste tilfeller klarer legene å forutsi rimelig bra hva som skjer ved inntak av et visst preparat.

Du mener ikke seriøst at det er sammenlignbart?!

Gammel 02-07-07, 15:39   #220
bina
Ustabil

Standard

betaler du like mye hos lege som hos homeopat? Nei. Og hvor ofte blir du IKKE frisk av medisinene du får? Dette er det statistikker på, og i de fleste tilfeller klarer legene å forutsi rimelig bra hva som skjer ved inntak av et visst preparat.

Du mener ikke seriøst at det er sammenlignbart?!

Det som ER sammenlignbart er kravet til garanti - som du mener må gjelde hos alternative behandlere, men ikke hos dem som staten har godkjent. Hvorfor det?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.