|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Alle opplysninger gjelder norske forhold.
[Kilde:Samfunnsspeilet nr. 3, 2003.]
[Kilde: SSB: Historisk statististikk 1994: Helseforhold og helsetjenester] |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Igjen,det finnes ingen overbevisende vitenskapelige bevis for at masse-vaksinasjonen har æren for å ha eliminert en eneste barnesykdom. |
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Du tror altså det er helt tilfeldig med det utbruddet av meslinger i artikkelen jeg linket til i et innlegg tidligere i tråden? Er det bare helt tilfeldig at det kom på et sted med svært lav vaksinasjonrate? Dette var snakk om England, ikke et u-land med elendig helsevesen og hygieneforhold. |
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg skulle ønske at en homeopat kunne tatt seg en tur til klinikken som en venn av meg driver i Mellom Amerika. Jeg synes i det hele tatt at det virker som om få homeopater driver praksis på slike steder. Hadde homeopaten kurert rabies, kolera, meslinger, kusma og annet dritt som denne legen jeg kjenner står midt oppi dag etter dag så tror jeg hun hadde vært evig takknemlig. Det er nemlig vondt for henne å ikke kunne hjelpe alle med de begrensede midlene hun har. Hun må dessverre se at barn dør fordi ikke alle vaksineres. Homeopater bør vel også se sin oppgave i å samle inn penger for å få inn hjelp i forhold til Koleraepidemien i Zimbabwe. Og ja, jeg vil gjerne høre om en homøopat som har klart å forhindre at en person smittet av rabies får sykdomsutbrudd. |
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Skjønner frustasjonen din. |
|
|
#7 |
|
|
Men altså.. Dersom homeopatmedisin virker like bra og er helt ufarlig må den da også kunne eksporteres til slike steder? Det må da bli en vinn-vinn situasjon for menneskene som tar i mot. De slipper å dø i tusentall og de slipper alle de bivirkningene du mener vaksinasjon har. Homeopatmedisin er jo også temmelig billig i produksjon. |
|
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Herregud, Teo, du vet da at magnetterapi kurerer all kreft!
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Fnatten da, du vet vel at briter er skitne og ekle og har vegg-til-vegg-teppe på badet!
|
|
#11 |
|
|
Ja det har du visst rett i. Jeg glemte helt at jeg har sett fasiten på hvordan britiske hjem er på "Ekstrem rengjøring". |
|
|
|
|
#12 |
|
Fola Blakken
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Tutta: hadde du syns det var greit om vi sluttet å vaksinere som sådan her i landet? At ingen vaksinerte barna sine?
|
|
|
#15 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg trenger en vaksine mot røde hevnprikker.
|
|
|
#16 |
|
Fola Blakken
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Tutta: Jeg skjønner det er tøft å stå alene mot røkla, men jeg er virkelig oppriktig interessert i å få svar på en del spørsmål som blir stilt i denne tråden.
|
|
|
#17 |
|
superbruker
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg har blitt smittet! Av røde prikker. For første gang!
|
|
#18 |
|
Fola Blakken
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Ikke morsomt, Olympia.
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg synes vaksine burde være obligatorisk. Jeg kan ikke se én eneste god grunn for at foreldre skal få lov til å ta en slik avgjørelse på vegne av sine barn (og i ytterste konsekvens: andres barn). |
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det er særlig den kollektive viktigheten av vaksine som får meg til å mene at det bør være obligatorisk: det spiller en rolle for fellesskapet at det blir gjort på alle (friske) barn. |
|
|
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|