|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjen
De fleste gjør jo det og da kan de meget få som vil ha med sitt eget flagg gjøre det om de vil. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
guru advisor
|
Hm. Ja, jeg registrerer at vi tenker helt forskjellig, og sånn er det bare. :tolerant: For meg 17.mai fest, og på fest kommer man for å være glad og feire, det er for meg mye viktigere enn å ha på grønn eller hvit kjole, rødt eller gult flagg. Sist redigert av Minerva : 14-05-09 kl 16:19. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
flisespikker
|
Du tror det er "ønsketenkning" fra Glitters side å antyde at noen kan være lei av å diskutere med deg?
|
|
|
#4 |
|
Deltidsmamma
|
Er dette innlegg 308. Sist redigert av bønna : 14-05-09 kl 20:33. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#8 |
|
Sær og kresen
Det har du helt rett i.
|
|
|
#9 |
|
En Som Trener
|
Sv: Disse flaggene igjenBare en digresjon; jeg lurer på hvordan det vil bli sett på om en gjeng nordmenn møtte opp i Oslo på feiringen av f.eks Pakistans helligdag og viftet med norske flagg på den dagen? For det må jo bli samme greia eller?
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Jeg aner ikke hvordan det vil bli sett på, og jeg synes ikke det blir helt samme greia, siden nordmenn og norske flagg ikke er en minoritet her til lands (mens pakistanere/pakistanske flagg er det), men det er jo bare å prøve, hvis man er nysgjerrig nok. (Sånn umiddelbart ville jeg antatt at det ville blitt sett på som hyggelig hvis man smilte og virket som om man var der for å feire dagen deres, men som mindre hyggelig dersom det virket som om det var en slags nasjonalistisk "Norge for nordmenn"-demonstrasjon.)
|
|
|
#11 |
|
Deltidsmamma
|
Ja, det blir ekvivalent. I alle fall så lenge vi ikke er så mange i forhold til de pakistanske. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
This is normal!
|
:dulter:
Det er sikkert mange grunner, men denne har slått meg.
Nå er det vel "en gjeng nordmenn" som arrangerer denne feiringen, og flere av de som deltar vifter med norske flagg.
|
|
|
|
#13 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjenNår jeg var inne på barnehagen og hva de lærer om/feirer der, så er jo samefolkets dag en av disse. Kanskje jeg skulle sende med guttungen et norsk flagg sånn at han har et flagg å vifte med, det er jo en festlig greie, og han synes det er gøy m flagg. Og det er jo en fest-dag, så hvorfor ikke. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg tror neppe det hadde vært noe problem om unger dukker opp med norsk flagg på andre lands nasjonaldager? |
|
|
|
#15 |
|
flisespikker
|
Sv: Disse flaggene igjenEr den
|
|
|
#16 |
|
Deltidsmamma
|
Ja, den er ment sånn. Trodde folk skjønte det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
X First Lady
Vi feirer vår land Norge og flagget er en sentral del av det. Men det betyr da ikke at andre ikke kan ta sitt eget flagg med i toget om de ønsker det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
17. mai er en dag der man feirer Norge, ja, og det er vanlig å bruke det norske flagget som en del av feiringen. Jeg tror ikke du finner noen som er uenige med deg i det. Men det følger ikke som en logisk konsekvens av det at man ikke kan bruke andre nasjoners flagg som en del av feiringen.
|
|
|
#19 |
|
Deltidsmamma
|
Nå har jeg svart på de tingene du nevner der. I innlegg 330. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Jeg har lest det innlegget, men så ikke så mye å svare på. Det eneste du spør om, er om jeg synes at vi "plutselig" skal se bort fra den norske nasjonens historie, og det synes jeg jo ikke vi skal - da ville jo hele feiringen være ganske meningsløs. Jeg skjønner ikke hvor du vil med dette; hvilken del av den norske nasjonens historie er det du mener at jeg går inn for å se bort fra?
|
![]() |
|
|