Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Å sitte på dopapir

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Papir på toalettsetet på offentlig toalett?
Ja, prøver å dandere som best jeg kan 50 22,94%
Jeg står i hockey 25 11,47%
Jeg holder ikke på med sånt tull 135 61,93%
Annet 8 3,67%
Deltakere: 218. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-10, 23:56   #201
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å sitte på dopapir

Jeg er ikke interessert i å dele rumpe- (eller lår- for de som har faste rumper)bakterier med andre så her brukes papir på ringen, ja (uten at jeg er borti ringen - og ja, det krever av og til litt ekstra tid om man har valgt seg et trekkfullt toalett). Jeg er egentlig veldig for at man skal tåle vanlige bakterier, osv, men andres toalettbakterier trenger jeg ikke så jeg tar ikke i noe inne på et slikt toalett. Åpner døren til toalettet med foten eller i verste fall albuen, og bruker papir når jeg skal inn i båsen, låse, trekke i snora og låse meg ut (og på vasken, og såpedispenseren.. ). Så mange ganger som jeg har kommet inn på et toalett og sett gule dråper på ringen..

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:37   #202
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har ALLTID dopapir på doringen på offentlig sted, men tar aldri i doen av den grunn. Jeg danderer det så fint oppå hverandre så det ikke skal skli ned på gulvet før jeg får satt meg.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er lært opp med dette på offentlige doer, og praktiserer det med S nå ja. Jeg tar jo ikke på doringen for å få på papiret, man legger det bare på. Men jeg gjør ikke dette hjemme hos folk altså (var det hos dere?).

Nemlig!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kunne dere gærne papirsitter-damene greid å slutte med det, da? Face your fear2010, liksom?

Neppe!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 09:47   #203
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg går aldri på do før jeg er helt nødt. Nesten som et lite barn. Så når jeg først kommer meg inn på et toalett har jeg ihvertfall ikke tid til å legge dopapir på ringen, nei.

Gammel 09-02-10, 10:02   #204
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så mange gale mennesker!!

Gammel 09-02-10, 10:49   #205
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar papir på dosete, det tar ikke lang tid og jeg tar ikke på doringen.
Det kan være en del usynnlige bakterier på et toalettsete men også andre plasser på offentlige toaletter og man skal ikke bli hysterisk for det finnes det jo alle veier,men det var faktisk en smittevernlege som sa en gang at å legge papir på doseter burde være barnelærdom!

Tror ikke det skaper noe mer bakterieangst en å ha med seg antibac over alt å å gnikke doen med den.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 12:56   #206
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

men det var faktisk en smittevernlege som sa en gang at å legge papir på doseter burde være barnelærdom!

Jaha? Hvilken smittevernlege var det? Og hvorfor mente vedkommende at baksiden av lårene var ekstra mottakelig for smitte?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 13:01   #207
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og særlig for sånne zpezielle bakterier som faktisk lar seg stoppe av litt dopapir. Og som trives på glatte plastoverflater.

Altså, ser jeg skitt (og det ser man jo på en hvit doring), så tørker jeg det av. Ellers er det vel "ingen synlig skitt = ingen bakterier" på hvit, glatt plastikk, altså. Særlig i mengder store nok til å trenge gjennom lårhud.

Gammel 09-02-10, 14:05   #208
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gjør det kun der det tydelig er gule tisseflekker på doringen, og dersom jeg ikke kan gå på noen annen do OOOGGG at nøden er stor.........

Jeg så en bestemor en gang på en offentlig do. Hun lærte opp sitt barnebarn (jente) til å legge papir på doringen. Barnebarnet fikk også beskjed om å ikke ta her eller der, og i det hele tatt så var doen bare ekkel. Det var så voldsomt at jeg syns virkelig synd på denne jenta. Bestemoren kommentert blant annet at de som vasket der kanskje tørket med samme klut på vannkranen som på doen..... Jenta var på rundt 9 år tenker jeg.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 15:40   #209
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

http://www.studenttorget.no/index.ph...rtikkelid=3103

Gammel 09-02-10, 15:43   #210
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Sannsynligvis er toalettet ditt renere enn PC-en din! Tastaturet på en gjennomsnitts arbeidsstasjon i USA har mer enn 400 ganger så mye bakterier enn et toalett.

Noen av kollegene i gangen der jeg sitter syntes jeg var i overkant renslig da jeg tok JIF og klut og vasket godt over tastaturet, som var totalt inngrodd av noen andres hudfett.

Jeg tørker av fjernkontroller, telefoner og tastaturer jevnlig. Vi er aldri syke.

Gammel 11-02-10, 14:19   #211
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jaha? Hvilken smittevernlege var det? Og hvorfor mente vedkommende at baksiden av lårene var ekstra mottakelig for smitte?

Skal se om jeg ikke klarer å lete opp artikkelen på nett.

Gammel 11-02-10, 14:20   #212
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Standard

http://www.klikk.no/helse/allmenn/article405234.ece

Fant den med en gang gitt.

Gammel 11-02-10, 15:51   #213
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se der ja! Takk for link. Jeg er riktignok ikke enig med henne. Skulle ønske at hun hadde utdypet om hvorfor doringer er bakteriebomber, og hvorfor baksiden av lårene er mer motakelig mot virus.

Jeg ser for øvrig at hun har uttalt seg ganske motstridende resten av ekspertisen når det kom til smitte av svineinfluensa.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 16:37   #214
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Se der ja! Takk for link. Jeg er riktignok ikke enig med henne. Skulle ønske at hun hadde utdypet om hvorfor doringer er bakteriebomber, og hvorfor baksiden av lårene er mer motakelig mot virus.

Jeg ser for øvrig at hun har uttalt seg ganske motstridende resten av ekspertisen når det kom til smitte av svineinfluensa.

Nei jeg er heller ikke enig med henne selv om jeg er papirsløser, det er vel en del andre ting som sikkert kunne vært barnelærdom før akkurat det.

Gammel 11-02-10, 21:17   #215
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Lurer på om de som lærer vekk slikt, lærer det til sine smågutter også - slik at de i voksen alder sitter på papir om de skal bajse. Kan jeg aldri tenke meg. Men menns hud bakpå lårene er antakelig myyyye tykkere og ressitent mot farlige dobakterier enn kvinners. *vifter med flagg for harde livet*

Mannen gjør det på offentlige doer

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:27   #216
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, det er noe jeg reagerer litt på:
Hun mener man med fordel kan følge de samme reglene når man er på besøk i private hjem. – Det bør være barnelærdom å legge papir på toalettsetet før man setter seg, sier Bjørg Marit Andersen. Tapetsere dopapir på vennindebesøk? Er bakteriene borte annerledes enn bakteriene hjemme? Burde man tapetsere dassen hjemme også?

Og så sier hun Hvis man har det så travelt at man må lese nyhetene, skrive sms eller ringe med telefonen inne på do, slik mange gjør, tar man med seg en bakteriebombe ut igjen, sier Andersen.
Hvordan blir telefonen en bakteriebombe dersom man bruker den mens man bæsjer, og så legger den vekk før man tørker seg? Om man i tillegg legger ned lokket før man flusher, så blir det vel ingen besudling? I så fall ikke mer enn hår og klær får på seg. Denne dama høres i overkant panisk ut.

Gammel 11-02-10, 21:30   #217
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snø, her.

Mannen gjør det på offentlige doer

Uff da. Ja, så lenge han er lykkelig.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 21:47   #218
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det gidder jeg ikke styre med.
Klart, er doen synlig skitten så finner jeg enten annen do eller tørker av doringen.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 10:58   #219
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Den damen høres jo helt nevrotisk ut?!?!

Gammel 12-02-10, 11:12   #220
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den damen høres jo helt nevrotisk ut?!?!

Hun er det *tidligere Ullevålsansatt som har lest litt for mange av forslagene hennes til diverse kvs-dokumenter*

Det hun sier om sprut fra do når man trekker opp og dermed vill smittespredning ble testet i en Mythbustersepisode en gang, med "Busted" som resultat. De fant ingen mikrober spredd rundt omkring.

Emneord
hysteri, papirifisere, papirifisering

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.