|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ustabil
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Hvis jeg skal være ærlig syns jeg flere i denne tråden går langt over streken i forhold til å gå løs på Elin. Greit at temperturen var høy tidlig i tråden, og Elin deltok hun også, men hva er vitsen med å fortsette trakasseringen ut i det uendelige? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg bestemmer, men jeg gleder meg til det koster mindre anstrengelser å bestemme, og jeg leter stadig etter nye anstrengelsesreduserende midler. For meg er det viktig at ungene blir vant til å gå på restaurant, og at de etter hvert finner mer glede i det.
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Den ser jeg. Og jeg ser at med årene koster det stadig mindre anstrengelse å bestemme. Ting jeg før måtte si mange ganger hver dag holder det nå å si et par ganger i uka. Jeg trenger ikke lengre mase om håndvask etter toalettbesøk eller sykkelhjelm, det skjer automatisk. Men det har ikke alltid vært sånn, og en tid var dette noe jeg syns jeg gnålte om hele dagen. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er dette jeg er helt enig i. Vi går også på restauranter, tildels ganske ålreite selv med to barn. Det går helt fint, men jeg blir ofte ganske svett underveis. Knerten (2,5 år) må også ut en tur å få springe fra seg, men ellers sitter han ganske fint hvis han bare har ting som underholder han. Vi gleder oss til det å være på restaurant, få servert god mat og være sammen med oss er underholdning nok.
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Kommer an på hva man mener er OK oppførsel på restaurant, men hvis mine barn får en DS kan de sitte stille så lenge det skal være (har blant annet kjørt 5 timer i dag, og det gikk helt fint. Var jeg som måtte ha meg pause.) De kan sitte i ro uten også, men pirker som regel i maten og alt de vil ha er dessert. (Unntak jeg bestilte nudler til dem og det gikk ned på høykant.
Du kom med slike uttalelser på NM, da.
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Altså, du og Elin var ufine mot hverandre på et punkt. "Greit" nok. Men å tvære det ut i det uendelige, og at andre ettbarnsforeldre føler trang til å fortelle at ikke alle ettbarnsforeldre er som Elin, og så videre -det er da det bikker over til trakassering i mine øyne. Du er ikke akkurat spesielt hyggelig mot Elin du heller. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Nå måtte jeg pinadø lese tråden nøyere her. Min konklusjon er at begge var ufine. Elin var selvfølgelig litt bastant i begynnelsen, men hun argumenerte godt og var ikke ufin. Jeg skjønner at hun reagerer på å bli møtt av gapskratt fra Skremmeren, og så skjønner jeg at Skremmern reagerer på å bli kalt tulling. :diplomatisk: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ustabil
|
Til det siste - jeg mener at mange gjør dette bevisst for liksom å unngå å være ufine. Smilier er uttrykk, om enn ikke med ord (inntil man leser koden bak dem..), og jeg mener at smilier ofte er verre enn rene ord. For ord kan du argumentere i mot, mens smilier er som om noen du snakker med over bordet himler med øynene eller åpenlyst griner på nesa av det du sier. Vanskelig å forsvare seg i mot ansiktsuttrykk. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Nei, smileyer er ikke mer uskyldige enn ord generelt sett, og ofte kan de være vel så infame.
|
|
|
#12 |
|
Ringskrømt
|
Nei, ikke bedre, synes jeg. Men på FP brukes de veldig bevisst, synes jeg. Hvis mitt poeng var å ta Elin, måtte jeg nok ha tydd til noe helt annet enn en lattersmiley. Jeg synes den var veldig forklarende og tydelig demonstrerte at jeg synes det hun skrev var bullshit. Tulling-bemerkningen så jeg også forbi, og til og med spøkte om.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du glemmer å nevne din egen rødprikk, som du sendte før jeg prikket deg tilbake. Du og jeg har aldri vært spesiellt på nett, og kommer aldri til å bli det, men derfra til det å ALLTID lete etter ting du kan henge deg opp i i mine innlegg er ganske frustrerende fordi du har en hærskare av fans som støtter deg uansett om du bruker smileys eller tekst for å vise hva du synes, og selv om du er aldri så ufin. Jeg kan leve med det, men det blir ødeleggende for debatten fordi HI ba om råd. Jeg ga råd fordi jeg ser at min restaurant-taktikk fungerer. På mitt barn. Kanskje det fungerer på HI's barn også?
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Når man kommer med bastante uttalelser, så får man jaggu tåle å få litt tyn og en liten realitetsorientering.
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg synes det var mange som ikke var særlig hyggelige mot hverandre der på et punkt, men jeg synes ikke dette kan kalles trakassering. Det var flere hester av omtrent samme høyde ute og gikk.
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg synes ikke smileyer er mer uskyldige enn ord.
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg tror jeg kan si på vegne av moderatorteamet at vi er utmerket i stand til å lese fornærmelser i form av smileyer, og at vi ikke synes de er det minste bedre enn rene ord. Så en sånn bevisst strategi er helt bortkastet, om den nå finnes.
|
![]() |
|
|