|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektig
Er det noen som har skrevet det altså?
|
|
|
#2 |
|
© All rights reserved
|
Jeg henger meg på denne. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Siden denne tråden handlet om ekstrem overvekt, så er kanskje denne bedre egnet: |
|
|
|
#4 |
|
har tatt seg sammen
|
Men 5-10 kg for mye ligger jo et sted på veien. Handler det ikke litt om at mange av oss bør kunne stoppe der? Og hvorfor det ikke gjør det?
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Nå spør jeg fordi jeg lurer - men kommer man noen gang i kategorien "ta seg sammen" når man har hatt sykelig overvekt? Altså hjelper slankeoperasjon på den bakenforliggende årsaken til at man blir sykelig overvektig? Det blir jo litt som å tenke at alkoholikere etter noen år skal kunne begynne å drikke "bare litt" igjen?
Jeg skal ikke spørre hvorfor du spiser.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Mestringsstrategiene er jo de samme, selv om vekta ikke lenger er som den var. Jeg har vært en selvskader i mange år, med mat som våpen, og nå har våpenet fått en ny dimensjon. Nå vet jeg at jeg blir dårlig hvis jeg spiser feil mat, og da kan jeg finne på å spise feil med det mål for øyet. Da vet jeg at jeg kommer til å ligge på sofaen og vri meg i smerte, og da føler jeg at jeg fortjener det. Forstå meg riktig, før kunne jeg gjøre sånn hver eneste dag, nå er det bare en gang i blant. Men likevel spiser jeg såpass mye at jeg faktisk går opp i vekt. Og det er helt forferdelig. |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigRett før jeg skrev det første innlegget skrev veravera akkurat det. Og lurte på hvorfor man ikke skjerpet seg når man passerte str 42. |
|
|
|
#8 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei det gjorde jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg har ingen problem med å skjønne at varsellampene begynner å blinke for noen når de nærmer seg str 44. For noen er det nemlig slik at etter en viss størrelse, form for kroppen, antall kilo (eller noe annet individuelt) kommer en til det punktet der en mister kontrollen. En vet med seg selv at da er det ren utforbakke. Det er omtrent samme fenomen som når en anorektiker når en viss kilogrense og mister helt kontakt med det sunne og normale og ikke ser sin egen kropp realistisk. Det er ikke uten grunn at noen føler seg tjukkere ved 50 kilo enn ved 80.
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDu fikk den røde ene og alene fordi du ba om den, ja. |
|
|
|
#11 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg fniser av at det går an å forstå ting så generelt. Tviler på at noen i fullt alvor mener at alle er overvektige i størrelse 42.
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigEllers Veravera - du har åpenbart ikke noe ønske om å forstå vektproblematikk. Det kommer tydelig frem i denne tråden at du ønsker å fortelle om din holdning til overvektige - ikke forstå problematikken. Det er litt stusselig, men det er jo litt mindre kleint om du som Zoë foreslo bare spytter ut det du har på hjertet da. |
|
|
|
#13 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så flott at noen av dere lynsjer meg fordi at jeg undrer.. Takker for det. Fint. En erfaring rikere. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette har jeg tenkt mye på i dag. For min egen del kan jeg ikke helt se når det "glapp". Jeg husker bare at jeg ikke reflekterte noe særlig over vekta, for "plutselig" å innse at jeg hadde ganske mange kilo å gå ned. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigMen en god ting er at jeg kan lese denne tråden uten å føle meg støtt eller tråkka på. Det sier litt. |
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg skjønner det.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDet er mange grunner til at mennesker blir overvektige. Dette er det forsket masse på. Det er ikke bare snakk om å spise riktig mat og trene. Det er vaner og handlinger som også skal endres. Kanskje er det en hel familie som må endre livet de lever. En må endre seg psykisk og tankemønstre må brytes. Dette krever mye av den det gjelder, og det er også viktig å få støtte av de nærmeste også. I en stresset og krevende hverdag er det lett å skyve det foran seg mens kiloene øker på. Etter et svangerskap føles det vanskelig å ta tak i det osv. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigNo såg eg at der laga ny tråd om dette.
|
|
|
|
#20 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektig*svarer på HI*
|
![]() |
|