Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-07, 15:31   #2361
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.342
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg har kjøpt karbonadedeig, kjøttdeig og svinekjøttdeig og skal lage kjøttboller. Tre bokser tomater, løk og hvitløk skal kokes inn til en deilig tomatsaus. Og så blir det sikkert poteter til.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 15:34   #2362
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23.118
Blogginnlegg: 216
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg sitter på jobb og leter etter inspirasjon.
Gubbefanten som har hatt fri i dag, ringte og ba meg handle på vei hjem.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 16:09   #2363
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg var i operaen med venninner i går, og rakk ikke å lage noen middag i det hele tatt, så han bestilte pizza til seg og lillesnupp, og jeg spiste vårruller, and og sesamkylling på restaurant.

Prøver igjen med tomatsuppa og det i dag.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 16:43   #2364
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg og ungene er alene i helga, nå skal vi lage pizzasnurrer

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 17:47   #2365
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Har hele helgemenyen klar nå!
Mannens hjemmelagede pizza med tacokjøttdeig, hvitløk og nachos ( ) står til etterheving nå.
I morra blir det min hvitløksostepai med salat og tzatziki først på ettermiddagen med sjokoladefondant til dessert, deretter reker og hvitvin med naboene.
Søndag blir det lang vennelunsj med koldtbord, så blir det sodd til middag og is til dessert!
Fy søren, så mett jeg skal bli, for FOR en nedtur det blir på mandag!

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 17:50   #2366
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I kveld blir det fullkornswraps med svinekjøttdeig, fahitaskrydder, bønner, salat, rømmekolle og fullkornsris...

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 18:48   #2367
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Soffers, her.

Har hele helgemenyen klar nå!
Mannens hjemmelagede pizza med tacokjøttdeig, hvitløk og nachos ( ) står til etterheving nå.
I morra blir det min hvitløksostepai med salat og tzatziki først på ettermiddagen med sjokoladefondant til dessert, deretter reker og hvitvin med naboene.
Søndag blir det lang vennelunsj med koldtbord, så blir det sodd til middag og is til dessert!
Fy søren, så mett jeg skal bli, for FOR en nedtur det blir på mandag!

Lyst til å legge ut oppskrift på hvitløksostepaien?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 19:44   #2368
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg har laget dette, og nå er det straks ferdig:

Kok små buketter av brokkoli og blomkål i seks minutter. Hell av vannet. Sett til side.
I en stor panne steker du 7 fedd hvitløk og en chili. (i biter/knust, selvsagt). Ha i blomkål og brokkoli samt en boks ansjos som smelter inn i massen. Kok lenge, helt til det er mos.
Fyll massen i cannelonirør. (Dette har jeg lett etter lenge, men de har passe store på Ultra). Det kan være vanskelig å få massen inn, men jeg klippet hull i et hjørne av en brødpose.

Fyll en ildfast form med en cm tomatsaus. Jeg hadde en i fryseren, med mye grønnsaker i. Legg rørene oppå og ha bechamelsaus på toppen. Avslutt med revet parmesan og stek på 190 grader i en halv time.


Vi skulle egentlig ha sjokolademousse til dessert, men jeg brukte litt tid på middagen og så laget jeg eplemos med sitronskall og ingefær i, så det ble for mye stress og oppvask..

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 21:23   #2369
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.995
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Fredag i dag. Da ble det pizza.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 21:33   #2370
Soffers
Kontrollfreak
 
Soffers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 109
Soffers er litt kul
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Lyst til å legge ut oppskrift på hvitløksostepaien?

Ligger allerede ute under Mim's oppskriftsforum. Flere som har etterlyst den.

__________________
Hver dag vi er friske hjemme er en bonus
Poden '97
Vesla '02
Mini '05 - med spesielle behov
Soffers er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 21:50   #2371
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

I dag var det fryktelig usunt men veldig lettvint

Jeg har vært på kontoret i Oslo (litt møtevirksomhet i dag) og da er jeg sjelden hjemme før i 17.30 tiden

Da er jeg helt fritatt for matlaging, så min bedre halvdel kjøpte Kebab til oss

Deilig men usunt

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 21:53   #2372
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jeg har laget dette, og nå er det straks ferdig:

Kok små buketter av brokkoli og blomkål i seks minutter. Hell av vannet. Sett til side.
I en stor panne steker du 7 fedd hvitløk og en chili. (i biter/knust, selvsagt). Ha i blomkål og brokkoli samt en boks ansjos som smelter inn i massen. Kok lenge, helt til det er mos.
Fyll massen i cannelonirør. (Dette har jeg lett etter lenge, men de har passe store på Ultra). Det kan være vanskelig å få massen inn, men jeg klippet hull i et hjørne av en brødpose.

Fyll en ildfast form med en cm tomatsaus. Jeg hadde en i fryseren, med mye grønnsaker i. Legg rørene oppå og ha bechamelsaus på toppen. Avslutt med revet parmesan og stek på 190 grader i en halv time.


Vi skulle egentlig ha sjokolademousse til dessert, men jeg brukte litt tid på middagen og så laget jeg eplemos med sitronskall og ingefær i, så det ble for mye stress og oppvask..

SÅ SPENNENDE!!!

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 23-03-07, 22:35   #2373
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

SÅ SPENNENDE!!!

Ja, det ble ikke så verst, men selv om jeg er svært lite kresen, så synes jeg det ble en litt underlig smak av fyllet. Jeg tror det var ansjosen. Ansjos skal jo bare sette en saltsmak på maten, men jeg syntes det ble en slags bismak i tillegg.
Forøvrig var dette en svært enkel og grei middag å lage, selv om det kanskje høres litt omfattende ut. Det er fort gjort hvis man har tomatsaus og bechamelsaus klar på forhånd.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 24-03-07, 17:17   #2374
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Bare meg og Try som er hjemme, vi spiste middagsrester med hummus, oliven og pitabrød.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv  
Gammel 24-03-07, 17:22   #2375
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.995
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Kyllingsalat med egg, bacon og sjampinjong i dag.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 24-03-07, 17:34   #2376
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Jeg lager pizza i to varianter; én med pepperoni, løk og mozzarellaost og én med brie og spinat.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv  
Gammel 24-03-07, 18:04   #2377
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

driver å lager fløtegratinerte poteter,indrefilet, mann koker enn eller annen saus, salat og hvitløkssmør

Turbo er hos svigers. Vi skal på kino i 20 tiden.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv  
Gammel 24-03-07, 18:14   #2378
Honey
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 190
Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Biff Lindstrøm, ovnsstekte poteter og dampet brokkoli.

Honey er ikke aktiv  
Gammel 24-03-07, 19:50   #2379
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.908
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Kyllinglår, sunn ris og salat til guttene. Skinkebiff m. oliven, tomat, squash + ris til meg. Mannen kommer sikkert til å kjøpe seg noe snafs på drosja i løpet av kvelden/natta.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-03-07, 20:45   #2380
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.267
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Gratinerte pannekaker fylt med hjemmelagd ratatoille. Kjempegodt! S på 2 år nektet, og endte med vanlige pannekaker med syltetøy.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no