|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
13-09-18, 12:41 | #221 |
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Du kan i hvert fall miste lappen hvis du skaper en farefull situasjon ved å hindre en lovlig forbikjøring, ved å legge deg midt i veien, nekte å slippe bilen inn igjen, bråbremse eller gasser på. Det er vel hensynsløs kjøring? Jeg har aldri sagt at man får ansvar kun ved å kjøre under fartsgrensen alene?
13-09-18, 12:43 | #222 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?
Ja, det blir noe annet enn det jeg tenkte på. Jeg svarte ut fra en situasjon hvor du ønsker å kjøre forbi fordi bilen foran holder lav (eller ujevn) fart.
13-09-18, 12:48 | #223 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
|
Det er ingen som påstår at lusekjørere står for de største dødsulykkene. Men det å være en god sjåfør handler om mye mer enn å unngå de største ulykkene. Å skape irritasjon og være til hinder for andre er slett ikke uproblematisk, selv om det ikke er det største enkeltstående problemet (hvem har sagt det egentlig?), og selv om det finnes folk som kjører som svin og skaper farligere situasjoner.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-09-18 kl 13:03. |
13-09-18, 12:57 | #224 |
can-jur
|
13-09-18, 13:04 | #225 |
Prettiest mess ever seen
|
Nei, jeg har jo tvert i mot sagt påfallende mange ganger at det ikke i seg selv er problematisk å kjøre sakte, hvis man for øvrig kjører hensynsfulllt og legger til rette for å slippe trafikken forbi på en forsvarlig måte.
13-09-18, 13:08 | #226 |
Semiaktiv
|
Det er mulig, men jeg tror (og det er bare noe jeg tror) de fleste råkjørere kjører fort enten fordi de ønsker å komme fort fram, eller fordi de liker følelsen av fart. Ikke fordi de har intensjoner om å skape flyt i trafikken og unngå å være til hinder for andre.
13-09-18, 13:10 | #227 |
can-jur
|
13-09-18, 13:14 | #228 |
Semiaktiv
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Slakke av og gi plass er jo nettopp en av de tingene man kan gjøre for å ta hensyn og slippe folk forbi, og dermed unngå kødannelse. Du gjentar at du ikke føler deg truffet, likevel fortsetter du å forklare hvorfor du personlig kjører som du gjør, som et motargument til kritikken av de som ikke tar hensyn og slipper forbi, uten at de har noen spesiell grunn til det. Jeg skjønner ikke helt hvor du vil her, det er vel ingen som mener at folk med hestehenger skal ligge på fartsgrensa til enhver tid.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-09-18 kl 13:21. |
13-09-18, 21:56 | #229 |
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
|
Ja, du skjønte vel egentlig ut fra svaret mitt at jeg allerede kan regelverket?
Det er ikke farlig å bli stående på gårdsplassen hjemme en ekstra halvtime, heller, men jeg regner med det hadde tatt litt mindre enn tretti minutter før du hadde begynt å bli rimelig forbanna hvis jeg hadde stoppet i veien utenfor innkjøringen din så du ikke fikk reist.
Det er -en smule- lettere å måle en bil og påpeke at den kjører for fort enn det er å dokumentere at en bil har kjørt for sakte og vært til hinder for trafikken over tid.
Du vet at det er mange hissige idioter i trafikken, du vet det er stor sannsynlighet for at noen vil foreta hasardiøse forbikjøringer hvis du sinker og du vet at møteulykker er dødelige.
14-09-18, 19:58 | #230 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Nei, det gidder jeg ikke. Vi bytter alltid på når vi kjører langt.
16-09-18, 22:55 | #231 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Tråden har jo i kjent stil beveget seg en del, men siden jeg ikke er kjent på rv 3 eller 25 nøyer jeg meg med HI: Nei, det gjør vi ikke. Den som skal lengst kjører. Men han kjører oftere enn meg i hverdagen når begge er med, en (u)vane som henger igjen.
17-09-18, 10:22 | #232 |
Fola Blakken
|
Jeg har også tenkt "look what you made me do" når jeg har lest i denne tråden. Uansett hvor irritert en sjåfør er over å måtte kjøre saktere en hen vil, så er det ikke lusekjøreren sin feil når noen foretar en risikabel forbikjøring i frustrasjon.
17-09-18, 11:50 | #233 |
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Men det er vel helt åpenbart. Det er snakk om å legge til rette for (eller i hvert fall ikke hindre) forsvarlig forbikjøring. Sa hun igjen og igjen og igjen og igjen.
17-09-18, 12:07 | #234 |
can-jur
|
17-09-18, 12:19 | #235 |
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Er du morsom eller gjør du deg dum? Jeg synes det er litt vanskelig å lese tonen din noen ganger?
17-09-18, 12:25 | #236 |
Yes, we can!!
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Hvis du kjørte 100 km/t i 60-sona så burde du mistet lappen. Ja, de som kjørte forbi også, selvsagt.
17-09-18, 13:27 | #237 |
Yes, we can!!
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Men altså, Floksa, du gjorde deg bare vrang nå, sant? Du forstod at det ikke er ditt ansvar når folk kjører forbi deg når du allerede råkjører og at ingen har påstått det?
17-09-18, 13:44 | #238 |
Ad astra
|
Sv: Bytter dere plass slik at mannen får kjøre?Jeg vet ikke helt hvordan det kan gjøres klarere jeg?
17-09-18, 13:48 | #239 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
|
Dersom lusekjøreren kjører mil på mil på mil godt under fartsgrensen, og lager kilometerlang kø så vil jeg si lusekjøreren har tilrettelagt for situasjoner som oppstår. Nei, man skal ikke kjøre forbi der det er risikabelt, men man skal heller ikke lage lang kø med kjørestilen sin.
17-09-18, 13:48 | #240 |
Ad astra
|