Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Abort

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du for/mot retten til selvbestemt abort?
For 50 35,21%
Mot uansett 11 7,75%
For hvis man søker en nemnd som vurderer den enkelte 5 3,52%
For så lenge det blir utført innen uke 12 65 45,77%
For så lenge det blir utført innen uke 9 11 7,75%
Deltakere: 142. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 20:47   #221
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Trodde vi diskuterte abort her.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:48   #222
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Så fint at vi har adminer som kan lese prikker.

Ja, det er fint, for hvordan de kan lese

Sitat:

meninger om at du burde ha tatt abort er å synke lavt i mine øyne.

ut av den kommentaren, det venter jeg spent på.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:49   #223
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.802
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men er det ikke da på tide å ta frem en bok og skaffe seg litt kunnskap om fosterutvikling?

Har lest, med lupe da jeg var gravid, men greier allikevel ikke se dette på noen annen måte.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:50   #224
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det kan jo diskuteres, man må nesten definere hva som menes med forsøkes reddes. F.eks. vil en fødsel bli forsøkt stoppet for å redde barnet, mens man gjerne ikke vil det mye tidligere i svangerskapet.

Når jeg snakker om forsøk på redde et barn så snakker jeg i dette tilfellet om barn som har blitt født.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:50   #225
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.764
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Egentlig er vel diskusjonen mellom f.eks. Skremmern og f.eks. TM ganske fåfengt, fordi dere har så fundamentalt forskjellige standpunkter. Den ene siden mener at alt liv er like mye verdt, helt fra unnfangelsen, og da må man nødvendigvis være abortmotstander. Den andre siden mener at menneskeverdet vokser med fosterstørrelsen, og at i en viss fase av fosterutviklingen er morens liv mer verdt enn fosterets. Man prioriterer det fødte og allerede levde livet foran det knapt påbegynte og rudimentære livet juridisk sett. Og da vil man være for en ordning med selvbestemt abort i en eller annen variant. Det blir vanskelig for noen med to så diametralt forskjellige syn å overbevise hverandre om noe som helst, tror jeg.

(Min uthveving)

Du trenger nok ikke å tro det. Det er helt sant.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:50   #226
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Tror de kanskje må fødes for også, men det jeg vil fram til er at barn fram til en viss "alder" ikke vil bli forsøkt reddet engang om de skulle bli født.
Altså ser jeg ikke på det så ille at de har fri abort til uke 18 i Sverige, mens derimot uke 24 er for "fritt" siden de barna ville bli forsøkt reddet.
Men et barn født i 18. svangerskapsuke derimot ikke vil bli forsøke reddet.

Men da kan man jo også bare tillate abort frem til uke 21, 22 eller 23 siden barn da muligens ikke "vil bli reddet"? Med tanke på hvor utviklet et foster faktisk er i uke 18, synes jeg det er helt horribelt med fri abort frem til uke 18 og over, og også senabort på friske fostre.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:52   #227
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, det er fint, for hvordan de kan lese ut av den kommentaren, det venter jeg spent på.


meninger om at du burde ha tatt abort er å synke lavt i mine øyne.

Hvor tok du denne setningen fra?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:52   #228
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Snipa drømmer, Cascaye, noe sånt har jeg aldri uttalt. Hun rett og slett juger.

Hun kan sikkert lime inn skjermbilde av prikkene sine...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:52   #229
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Egentlig er vel diskusjonen mellom f.eks. Skremmern og f.eks. TM ganske fåfengt, fordi dere har så fundamentalt forskjellige standpunkter. Den ene siden mener at alt liv er like mye verdt, helt fra unnfangelsen, og da må man nødvendigvis være abortmotstander. Den andre siden mener at menneskeverdet vokser med fosterstørrelsen, og at i en viss fase av fosterutviklingen er morens liv mer verdt enn fosterets. Man prioriterer det fødte og allerede levde livet foran det knapt påbegynte og rudimentære livet juridisk sett. Og da vil man være for en ordning med selvbestemt abort i en eller annen variant. Det blir vanskelig for noen med to så diametralt forskjellige syn å overbevise hverandre om noe som helst, tror jeg.

Jeg ser hva du mener, men det blir ikke helt korrekt det du skriver. Jeg har nevnt tidligere at hvis mors liv er i fare, så bør hennes liv prioriteres - i slike tilfeller er jeg altså for abort. Men det omfatter det medisinske rundt det. Vanligvis, i kanskje 98 % av tilfellene ?, er det ikke nødvendig å prioritere mor fremfor barn, da ingens liv står i fare.

Jeg grøsser selvsagt mer av senabort i uke 30, fremfor tidlig abort i uke 6, men det betyr ikke at det er mer OK å ta abort i uke 6, hvis du skjønner.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:53   #230
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Så fint at vi har adminer som kan lese prikker.

Mener du at jeg skal oute prikken?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:53   #231
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

meninger om at du burde ha tatt abort er å synke lavt i mine øyne.

Hvor tok du denne setningen fra?

Fra Cascaye. Jeg regnet da med at hun hadde fått det fra deg siden hun kommer med slike uttalelser.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:55   #232
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Har lest, med lupe da jeg var gravid, men greier allikevel ikke se dette på noen annen måte.

Oj, for noen negler du må ha, Fluke:

Uke 12:

fosterets organer er ferdige.

Fosteret er ca 8 cm og veier rundt 37 g. Bukspyttkjertelen fungerer og produserer insulin.
Fosterets bevelgelser er ofte reflekser. Fosteret kan åpne og lukke munnen, og kanskje det begynner å suge på tommelen. De ytre kjønnsorganene er ferdige, men det er ennå vanskelig å se kjønnet med ultrallyd

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:56   #233
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Sitron: din klare hentydning til meg, om at jeg skal ha tatt abort selv, kunne du spart deg. Du klarer ikke å debattere noe som helst uten å komme med disse idiotiske prikkene dine der du kaller folk både det ene og andre. Hva slags nivå ønsker du egentlig å diskutere på?

Ut i fra dette, trakk tydeligvis feil konklusjon, eller hva Sitronen?

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:56   #234
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Mener du at jeg skal oute prikken?

Det må du gjerne, men få nå med helheten da.

Jeg prikket Sitronen rødt fordi hun beskrev noe om utsuging og lemlestelse av de små fosterene.

Jeg skrev: "ærlig talt.."

Hun hevnprikker meg i en totalt annen tråd (om barnevogner), og svarer

"ømt punkt dette, antar jeg"

Du må gjerne oute alle rødprikkene jeg har fått fra Sitron, HP.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:57   #235
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men da kan man jo også bare tillate abort frem til uke 21, 22 eller 23 siden barn da muligens ikke "vil bli reddet"? Med tanke på hvor utviklet et foster faktisk er i uke 18, synes jeg det er helt horribelt med fri abort frem til uke 18 og over, og også senabort på friske fostre.

Med tanke på opplysningene fra den andre tråden så vil jo ikke et barn etter 18 svangerskapsuke ikke ha nubbsjangs, siden det ikke har lungeblærer.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 20:58   #236
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fra Cascaye. Jeg regnet da med at hun hadde fått det fra deg siden hun kommer med slike uttalelser.

Cascaye har sitert feil, i såfall. Det er stor forskjell på å si til noen at de burde tatt abort eller å hentyde at man antakelig hadde tatt en selv, siden man ikke likte den levende beskrivelsen av selve aborten. (se innlegg over)

Dere som ikke liker at dette skjer i tråden; Sitronen svarer ikke på PM, og jeg syns det er på tide at det tas et oppgjør med en viss brukers måte å henvende seg til andre på.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:00   #237
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Du må gjerne oute alle rødprikkene jeg har fått fra Sitron, HP.

Det kan du gjøre selv, om du vil det. Jeg bare tolket innlegget ditt som om at du ønsket prikken outet av admin, ikke noe annet.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:01   #238
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.


Dere som ikke liker at dette skjer i tråden; Sitronen svarer ikke på PM, og jeg syns det er på tide at det tas et oppgjør med en viss brukers måte å henvende seg til andre på.

Hvorfor skal jeg svare på sutrepm-er?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:03   #239
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.905
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg ser hva du mener, men det blir ikke helt korrekt det du skriver. Jeg har nevnt tidligere at hvis mors liv er i fare, så bør hennes liv prioriteres - i slike tilfeller er jeg altså for abort. Men det omfatter det medisinske rundt det. Vanligvis, i kanskje 98 % av tilfellene ?, er det ikke nødvendig å prioritere mor fremfor barn, da ingens liv står i fare.

Jada, jeg husker det. Men ditt grunnsyn på fosterets egenverdi gjør at det skal veldig mye mer til før du synes det er "nødvendig" å prioritere mor framfor barn, enn det skal for f.eks. meg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-07, 21:03   #240
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Abort

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Med tanke på opplysningene fra den andre tråden så vil jo ikke et barn etter 18 svangerskapsuke ikke ha nubbsjangs, siden det ikke har lungeblærer.

Jeg snakker ikke om å reddes, jeg snakker om utviklingen.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no