Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-11, 21:57   #221
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.241
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Jeg vet jo at DU ikke gjør det, teo.

Men så mente jeg ikke at du var skyldig i ubevisst etteraping+skyldbetinget gullglitterkasting heller.

Men at "huff, men burde jo klare det selv, men, huff..." skaper skam hos en del, det tror jeg på, ja. Og at det skaper endel pussig ordbruk og andre bieffekter (som å vaske før vaskehjelpen kommer, og sånt).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:30   #222
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.879
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Hvorfor kalles et av de hissigste virusene for herr Noro? Er ikke det litt nedlatende og fordomsfullt overfor voksne personer av hankjønn?


:dukker:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 22:41   #223
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.122
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Tenk å få besøk av herr Noro og tante rød samtidig.



(Tante rød er forresten noe av det teiteste jeg hører.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:17   #224
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hjemmehjelp.

Tjener?

__________________
...på bedringens vei?

Sist redigert av Brutus_ : 13-01-11 kl 00:24.
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:29   #225
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Burde jeg egentlig skjemmes over å kjøpe renholdstjenester? Jeg gjør nemlig ikke det, mer enn jeg skjemmes over å

Nja, ikke ut over at de fleste renholdere tilhører et like fremmed etnisk segment som 1880 tallets tjenerskap i Christiania. Ok, Solør, Vinger, Toten etc er bytta ut med singalore united m / flere. Men i prinsippet er det klassesamfunnet påan igjen.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 02:21   #226
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Tenk å få besøk av herr Noro og tante rød samtidig.



(Tante rød er forresten noe av det teiteste jeg hører.)

Det hender jeg har besøk av Tante Rød.

...men stort sett er det den helvetes mensen som kommer.



Det hender forøvrig at jeg i et vilt øyeblikk tenker at jeg burde vaske huset mitt selv - jeg er tross al hjemmeværende (dog student), men det går fort over. Livet er for kort til å gjøre ting man hater. Og dette fordømte huset har fire bad og en gjestedo.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:19   #227
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Sånn malapropos; i en av de uendelige au pair-diskusjonene jeg er i stadig vekk, understreket en av, eh, "eierne" at "man må jo huske på at de er mennesker, liksom". Det synes jeg var ganske talende.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:20   #228
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.338
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Sånn malapropos; i en av de uendelige au pair-diskusjonene jeg er i stadig vekk, understreket en av, eh, "eierne" at "man må jo huske på at de er mennesker, liksom". Det synes jeg var ganske talende.



Eierne? Arbeidsgiverne, Candy.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:22   #229
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Sånn malapropos; i en av de uendelige au pair-diskusjonene jeg er i stadig vekk, understreket en av, eh, "eierne" at "man må jo huske på at de er mennesker, liksom". Det synes jeg var ganske talende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:41   #230
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

"Eierne" var brukt temmelig bevisst, Mavis.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:44   #231
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.338
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Dette hjelper ikke mot fordommene mine, Candy! :flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:44   #232
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Men siden det nå er en språkdiskusjon, skulle jeg ønske at filippinske praktikanter ble tatt ut av au pair-ordningen og kalt ved sin rette tittel. Jeg synes ikke det er umoralsk å ha praktikant, og de fleste har heldigvis gode forhold, men de burde ha en kontrakt som ivaretok deres egentlige oppgaver på en lovlig måte.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 10:50   #233
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.122
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men siden det nå er en språkdiskusjon, skulle jeg ønske at filippinske praktikanter ble tatt ut av au pair-ordningen og kalt ved sin rette tittel. Jeg synes ikke det er umoralsk å ha praktikant, og de fleste har heldigvis gode forhold, men de burde ha en kontrakt som ivaretok deres egentlige oppgaver på en lovlig måte.

Hva er den rette tittelen? Er det forskjell på en au pair fra Filippinene og en fra England? :intrissert:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:16   #234
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Det er vanligvis veldig forskjell på arbeidsoppgavene, ja. En filippinsk au pair er ofte profesjonell, hun tar mye mer hus enn barn, er ofte ikke interessert i å være "familiemedlem" men er en del av det filippinske miljøet. De reiser videre til nye familier etter makstid og skifter land når de ikke lenger får lov å være der lenger (vanligvis først Danmark, så Norge, så Finland, så Nederland). De er eldre, det er en levevei, ikke et friår med kulturutveksling.

Som sagt, jeg synes ikke det er uetisk å benytte seg av ordningen i seg selv, men jeg skulle ønske den ble endret. De er praktikanter, og burde ha arbeidsopphold og -kontrakter, og mulighet for annet arbeid. De jobber jo bare maks 30 timer i uken, har lav lønn og lommepenger.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:24   #235
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Anestesileger må godta det.

Men er vaskehjelp så veldig PK da? Det heter vel renholdsarbeider?

Så da blir det vel "tuuusen takk, du er en renholdsarbeider!"

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:25   #236
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Hva er forskjellen mellom en au pair og en praktikant, på papiret? :nysgjerrig:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:25   #237
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Sånn malapropos; i en av de uendelige au pair-diskusjonene jeg er i stadig vekk, understreket en av, eh, "eierne" at "man må jo huske på at de er mennesker, liksom". Det synes jeg var ganske talende.



Eier, faktisk.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 11:33   #238
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Nå skal jeg ikke ta på meg å være dictionary, men jeg mener at en praktikant er en man betaler for å komme hjem til deg og gjøre det du ber om med hus og hjem, inkl. barn, på timesbasis. De er ansatte og trenger slett ikke ha kost og losji som en del av avtalen.

En au pair er en internasjonal kulturutvekslingsavtale som innebærer at unge kan få opphold på spesielle vilkår; de bor hos vertsfamilien, de har kost og losji og lommepenger, skal være som et fjernt familiemedlem, lære språket og kan ha lette plikter innen hus og hjem og barnepass. Dette får de også en lav lønn for.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 12:04   #239
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.820
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Tjener?


Når jeg blir veldig rik og har fått meg gods i England - selvsagt!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:40   #240
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er vanligvis veldig forskjell på arbeidsoppgavene, ja. En filippinsk au pair er ofte profesjonell, hun tar mye mer hus enn barn, er ofte ikke interessert i å være "familiemedlem" men er en del av det filippinske miljøet. De reiser videre til nye familier etter makstid og skifter land når de ikke lenger får lov å være der lenger (vanligvis først Danmark, så Norge, så Finland, så Nederland). De er eldre, det er en levevei, ikke et friår med kulturutveksling.

Som sagt, jeg synes ikke det er uetisk å benytte seg av ordningen i seg selv, men jeg skulle ønske den ble endret. De er praktikanter, og burde ha arbeidsopphold og -kontrakter, og mulighet for annet arbeid. De jobber jo bare maks 30 timer i uken, har lav lønn og lommepenger.

Hvorfor jobber de bare 30 timer? :domm:

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no