Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Jeg lar meg irritere …

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-06, 15:12   #221
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg har en bekjent. Hun heter Kjerstin. Og er forøvrig fra Bergen.

Det morsomme er at hun ikke kan si Kj-lyden. Det er helt festlig når hun presenterer seg. "Hei, jeg heter Sjerstin!"

Det er jo en vanlig uttalefeil, men det er jo litt uvanlig når det er ditt eget navn, da...

He,he,he artig! Jeg har en venninne som irriterer seg over at andre ikke kan si kj og sj/skj-lyd også, men hun kaller en annen venninne av seg som heter Kjersti for Skjærrsti.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 15:14   #222
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Hadde noen sagt Annita til meg, så hadde jeg sikkert ikke svart

Jeg har en svigerinne borti Oslo, og hun sier feks.: " Henne kunne ikke huske det", eller "henne ville ikke gå på skolen".
Rekner med at det er dialekt, men hvor vanlig er det å bruke henne istedenfor hun? Jeg har aldri hørt noen andre bruker det, og blir ikke fortrolig med det

Pikstol og korsstein er også snodige ord


Nei, det er ikke dialekt, det er feil.....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 16:30   #223
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Jeg snakker nordlandsk med familien min, men vestlands ellers. Ble født og bodde i nordnorge til jeg var 5 år og hele slekta er nordnorsk, men jeg er i hovedsak vokst opp på vestlandet. Mamma er samisk, men lærte dessverre aldri meg det. Søstra mi snakker flytende samisk. Jeg håper jeg får begynt på samisk kurs nå til høsten, for jeg har virkelig lyst å kunne kommunisere med slekta mi. Det er flere som ikke snakker norsk.

Du snakker nordlandsk??

Du som har så nydelig Haugesund dialekt, det må jeg høre en dag!

Men så spennende med samisk da

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 17:08   #224
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Oh, yes! Oslofolk har egne dialekter. Man kan fint høre at folk er fra Oslo, og man kan fint skille på dialekten til de som er oppvokst med hhhv Oslo-vest- og Oslo-øst-dialekt.

Jeg er Oslo Øst-jente selv, og er helt enig med deg.

Se her:
http://www.foreldreportalen.no/forum...4&postcount=78

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 19:00   #225
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.317
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis jeg bare ser navnet Kristin skrevet så tenker jeg automatisk Krisstin.
Jeg må høre at noen heter kristiiin for å se det.

Samme om de har et navn før eller etter.

Kristin = Krisstin
Christin = Kristiin



I min verden.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 19:37   #226
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kristin = Krisstin
Christin = Kristiin



I min verden.

I min verden også - Men de fleste heter Krisstin for meg da!
Elin er samme greia - Elin (både med toneleie en og to, for de som kan det) eller Eliin.

Kom på noe annet som irriterer meg: Ordentlig som blir "Ånkli"

Og møringene som sier navnet mitt med Æ istedetfor E

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 20:04   #227
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Jeg sier ho i stedenfor hun

Det er mange på østlandet som sier ho... Blant annet på den dialekt der jeg kommer fra.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 19:21   #228
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er mange på østlandet som sier ho... Blant annet på den dialekt der jeg kommer fra.

Ja, det vet jeg. Var et dårlig eksempel.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 19:23   #229
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Får jeg slenge inn noe som irriterer meg en anelse?

Jo, alle de skumle eldre menneskene vi omgir oss med. I følge flere jeg kjenner, så finnes det nemlig en gruppe over 67 år, som kalles pangsjonister.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 19:30   #230
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Kom på en historie som ble fortalt på jobb. Før jeg begynte der hadde de innagt en pasient som noe spesiell. De sitter rundt frokostbordet og snakker. Så spør han om de vil gjette på hva som er det beste han veit, og som begynner på "s". Både de ansatte og de andre pasientene gjetter på harde livet, da han til slutt sier oppgitt. "Så dumme dere er, det er da sjøttkaker da vettu!"

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 17:49   #231
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Blunk

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg har noen svigerinner i Skien, og jeg holder på å få fnatt når de spør: "hvem hus er det?" eller "Hvem bil er finest?".. Det heter for f*** HVILKET eller HVILKEN!!!







Og en ting til de sier der borte i Skien...:
"Typa mi er så kjekk!" Det heter for all verden typen og ikke typa!!!


Og jeg elsker å irritere meg over dialekter og små, søte talefeil!!!

Jeg sier ånkli!!!

HVEM SVIGERINNE SIER DET DA? SKJØNNER IKKE HVA DU MENER?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 23:11   #232
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.946
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Har bare lest halve tråden, men må spørre om noe:

Hva mener dere som sier dere har trykk på s-en i Kristin? Trykk på en konsonant?? Jeg skjønner ikkeno'...

Jeg heter Kristin og det uttales som det skrives. Med trykk på første stavelse. Jeg vet at noen har trykk på siste stavelse, som i Ann-Kristin. Men kan det uttales på andre måter også?

Noe som VIRKELIG irriterer meg er at det er mange som uttaler navnet mitt slik: Kristinn. Altså fortsatt trykk på riktig sted, men siste i kort. Det er EN n, og ikke to. Jeg mener ikke at man skal overdrive den lange i-en, og iallefall ikke legge trykk på den! Men det slutter ikke på -inn. Til og med mannen min sier Kristinn. Det er dødsirriterende. Noen ganger gidder jeg ikke svare.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 01:05   #233
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kristin = Krisstin
Christin = Kristiin



I min verden.

Det har jeg aldri tenkt på! Er det slik det skal uttales eller er det safransk?

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 01:08   #234
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.317
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere.....

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.

Det har jeg aldri tenkt på! Er det slik det skal uttales eller er det safransk?

To ulike Christiner har fortalt meg det, og jeg har også hørt andre si det. Men hva vet vel jeg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:25   #235
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Annita

  Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 11:29   #236
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Jeg får ofte kommentarer om at jeg snakker så pent......Noe som faktisk er litt irriterende....... Jeg kommenterer ikke andre hvis/når jeg synes de snakker stygt. Det ville være uhøflig Det samme burde gjelde hvis man snakker såkalt "pent".....

En liten digresjon.......

  Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 12:59   #237
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Jeg får ofte kommentarer om at jeg snakker så pent......Noe som faktisk er litt irriterende....... Jeg kommenterer ikke andre hvis/når jeg synes de snakker stygt. Det ville være uhøflig Det samme burde gjelde hvis man snakker såkalt "pent".....

En liten digresjon.......

Jeg ble oppringt av en dame som drev med meningsmåling for noen dager siden, og måtte flere ganger be henne gjenta hva hun sa. Det vår litt vanskelig forstå dialekten hennes. Skal man ha en slik jobb, bør man prøve å snakke bokmål, ikke tykk dialekt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 14:00   #238
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.317
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Jeg får ofte kommentarer om at jeg snakker så pent......Noe som faktisk er litt irriterende....... Jeg kommenterer ikke andre hvis/når jeg synes de snakker stygt. Det ville være uhøflig Det samme burde gjelde hvis man snakker såkalt "pent".....

En liten digresjon.......

Gjett om jeg har fått den noen ganger, da. Vanvittig irriterende.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 15:03   #239
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.237
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Noen jeg kjenner fortalte om et par unge dansker som ble meget overrasket og forvirret over store plakater i Oslo i forkant av en eller annen innsamlingsaksjon - på dem stod det nemlig "Vil du hjelpe oss å bære bøssene? De kan ikke gå selv!".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 15:33   #240
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg lar meg irritere …



Jeg sier tissnok og tidsnok, ja takk begge deler. Tenker ikke over det engang.
Men når jeg tenker etter så bruker jeg mest tidsnok.

Jeg har Anita som 1 fornavn og aldri opplevd at noe sier Annita, tror jeg.

Men Kristin kan jo sies på forskjellige måter. Kommer an på hva foreldrene har valgt.
Akkuratt som Emma

Jeg kjenner to Kristin og en med Kristin som navn 2.
En av dem sier Krissttin og de to andre sier Kristiiin

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no