Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 19:42   #221
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Flytt på en øy for dere selv! Freaks!

Du glemte å legge ned forbud mot å forlate øya!

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 19:59   #222
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg har lest denne tråden til øyet ble stort, vantro og vått! Og jeg sitter igjen med akkurat det samme inntrykket som Esme; hvor mye skal til for å overbevise noen om at de faktisk tar feil?!

Makan. Selvsagt følger jeg normalt vaksinasjonsprogram - når jeg har hatt barn som tåler det.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:09   #223
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Nei, man skal være glad det bare er kikhosten som herjer og ikke meslingene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:21   #224
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Når sånne som kråka og tutta som neppe har mer naturfag enn det som ble lært bort på gymnaset standhaftig holder fast på sin mening, er ikke det egentlig veldig veldig merkelig? Å tenke at man er så personlig begavet at man ikke trenger å vite noe om virus, å vite noe om immunforsvaret eller sykdomslære for å ta beslutninger som går på tvers av det som de som driver med det til daglig mener? Og i tillegg mene at man vet mer og er klokere?

Jeg må le av at det går ann å være så ignorant.
Hva vet du om hva jeg har av utdannelse?? Ingenting og det er tydelig!!

Vaksinasjon har blitt så godt og aggresivt markedsført at de fleste foreldre tror at dette er et mirakel som har fjernet mange av de farlige sykdommene.
Det finnes ikke noe som helst overbevisende vitenskapelig bevis for at masse-vaksinering har æren for å ha vaksinert en eneste barnesykdom.
Dog er det sant at noen barnesykdommer som var hyppige før har blitt sjeldnere eller borte etter ta vaksinasjonen ble innført,men ingen vet hvorfor. Bedre levevilkår i sin allminnelighet kan være hovedgrunnen.
Dersom vaksinasjonen har æren for dette i Usa må man spørre seg hvor de forsvant samtidig i Europa hvor masse-vaksinasjonen ikke var innført.

Det hevdes at Salk-vaksinen ar æren for å stoppe polioepidemien som herjet blandt amerikanske barn på 1940 og -50 tallet. Dersom dette er riktig hvorfor ble det samtidig slutt på polioepidemien i Europa hvor poliovaksinen ikke var så utbredt???

Mens de uttallige kortsiktige farene ved vaksinasjon er kjent,men sjelden forklart,er det ingen som vet virke langsiktige konsekvenser det kan hå å sprøyte fremmede poteiner inn i et barns kropp.
Hovedsymptomene på akutt reaksjon etter vaksine kan være: (Ref. Dr. Tinus Smits ”Inspiring Homeopathy”)
Feber, kramper, fjerhnet, encephalitt (hjernebetennelse), meningitt (hjernehinnebetennelse), hevelse og smerte rundt vaksinepunktet, kikhostelignende hoste, bronkitt, diare, ekstrem søvnighet, hyppig gråt – umulig å trøste, gjennomborende, hjerteskjærende skrik, besvimelse, sjokk, lungebetennelse, død, krybbedød.

Det er en økende mistanke om at vaksinasjon mot relativt harmløse barnesykdommene kan være ansvarlig for den dramatiske økningen av autoimmunesykdommer som har kommet etter at vaksinasjon ble innført.
Er det bare de som ikke vaksinerer som stusser over at vi bare blir sykere og sykere og at det faktisk kan være en sammenheng??

Som foreldre velger vi om vi ønsker å vaksinere eller ikke.
Det viktige å sette seg inn i både fordeler og risikoer det er ved å vaksienere eller ikke vaksienere.Vi velger å bruke homeopati som et alternativ til vaksinering.
Jo mere det kommer frem om vaksinere, jo mere er jeg sikker på at det valget vi har tatt mht å ikke vaksinere er riktig.

 
Gammel 26-02-09, 20:25   #225
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Det er lov å ti still når man driter seg ut. Alle ler av deg, tutta, bortsett fra Kråka.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:26   #226
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Er det bare de som ikke vaksinerer som stusser over at vi bare blir sykere og sykere og at det faktisk kan være en sammenheng??

Som foreldre velger vi om vi ønsker å vaksinere eller ikke.
Det viktige å sette seg inn i både fordeler og risikoer det er ved å vaksienere eller ikke vaksienere.Vi velger å bruke homeopati som et alternativ til vaksinering.
Jo mere det kommer frem om vaksinere, jo mere er jeg sikker på at det valget vi har tatt mht å ikke vaksinere er riktig.

Blir vi sykere og sykere? På hvilken måte tenker du? Tenker du da sammenlignet med de tidene da det ikke ble vaksinert? Ville du dersom du fikk beskjed om at barnet ditt med stor sannsynlighet ville dø eller få varige men av å få en sykdom, valgt å vaksinere dersom det ble utbrudd? Hadde du stolt på homeopatien også i et slikt tilfelle?

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:29   #227
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Jeg lurer også på om Kråka eller tutta hadde latt være å vaksinert seg mot rabies dersom de ble utsatt for smitte? Finnes det god homeopatmedisin mot det også?

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:30   #228
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det irriterer meg grenseløst at Kråka og Tutta kan la sine barn går rundt og feks smitte mitt lille spedbarn med sykdommer som i verste fall kan være dødelige for henne. Fordi de med sin mangelfulle kunnskap og Snåsatru mener at de kan finne feil i legevitenskapen, folkehelseinstituttets vaksineprogram og vaksineideen som sådan, helt på egenhånd.

Vi er utrolig uenige og det er det lov å være. Trodde du hadde lært det i politikken.
Jeg har ikke mangelfull kunnskap. Jeg er ikke enig i vaksineprogrammet og jeg er ikke alene.Tror helt klart Snåsamannen har kunnskap som du og jeg ikke har. Tror helt klart det finnes mere mellom himmel og jord enn det vi kan se.
Å komme med en påstand om at fordi vi ikke vaksinerer går vi rundt og smitter er litt på kanten.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Flytt på en øy for dere selv! Freaks!

Imponert over argumentasjoene din

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Du glemte å legge ned forbud mot å forlate øya!

Fantastisk!!!

 
Gammel 26-02-09, 20:33   #229
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Å komme med en påstand om at fordi vi ikke vaksinerer går vi rundt og smitter er litt på kanten.

Du vaksinerer deg for ikke å bli smittet slik at du 1) ikke blir syk og 2) ikke smitter andre. Veldig enkelt egentlig.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:35   #230
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Først: Jeg skulle øsnke jeg kunne gitt Esme en grønn for innlegget hennes, men jeg får ikke lov enda.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det handler kun om følelser, Esme. Det er ingen fornuft i det disse skriver og påstår.



Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

For et utsøkt eksempel på idiotargumentasjon!

Grunnen til at meslinger forekommer skjelden, er selvsagt fordi folk flest vaksinerer sine barn. Folk som ikke vaksinerer barna sine, uten annen grunn enn at "jeg vil ikke", snylter på fellesskapet og bidrar til å sette svakerestilte barn i fare.

Og i forhold til argumentet om at det er frivillig å vaksinere og at det dermed er greit å la være: Det er frivillig å røyke i samme hus som ungene sine også. Det er ikke dermed sagt at det er verken lurt eller videre sunt.



Opprinnelig lagt inn av Mim

Det irriterer meg grenseløst at Kråka og Tutta kan la sine barn går rundt og feks smitte mitt lille spedbarn med sykdommer som i verste fall kan være dødelige for henne.

Slik føler jeg for dette også. Jeg har riktig nok ikke et spedbarn, men jeg vet jeg ville klikket i vinkel om en av guttene skulle blitt smittet med noe som spedbarn fordi en eller annen vaksineignorant tulling ikke vaksinerte sine barn. Eller om lillebror skulle fått meslinger siden han enn så lenge ikke har kunnet få vaksinen.

Jeg har forresten en god venninne som ikke vaksinerer og akkurat vaksinespørsmålet er et tema vi ikke beveger oss inn på slik at vi kan fortsette å være venner. Akkurat nå sitter hun med et spedbarn og en uvaksinert barnehagegutt. Jeg skjønner ikke at hun tør og håper inderlig at ikke babyen får f.eks. kikhoste. Jeg kan dessuten ikke forstå at et menneske jeg anser for å være normalt og oppegående kan ha så forstokkede meninger på et felt.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:40   #231
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1465475

Et større polioutbrudd i Nigeria for et par år siden viser at poliomyelitt kan dukke opp i land der den har vært erklært utryddet. Utbruddet i Nigeria skyldtes motstand mot vaksinen i deler av befolkningen, begrunnet med at vestlig produsert vaksine var fertilitetshemmende og hadde som mål å skade nigerianere. Etter lange diskusjoner mellom WHO og lokale ledere ble situasjonen løst ved at landet fikk tilgang på vaksine fra Indonesia, et annet muslimsk land. Men før vaksineringen kom i gang igjen, hadde utbruddet spredd seg til flere land, slik som Yemen og Indonesia. Et utbrudd med liknende årsak er sett i en delstat i India i 2006. Slike utbrudd viser hvor sårbar situasjonen er. Full avvikling av poliovaksinasjon ligger fortsatt et stykke inn i fremtiden.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:40   #232
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.761
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Blir vi sykere og sykere? På hvilken måte tenker du? Tenker du da sammenlignet med de tidene da det ikke ble vaksinert?

Akkurat dette lurer jeg også litt på. Hva mener du Tutta? Hvordan blir vi sykere og sykere? Ved at gjennomsnittlig levealder, livskvalitet og lignende øker?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:41   #233
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Blir vi sykere og sykere? På hvilken måte tenker du? Tenker du da sammenlignet med de tidene da det ikke ble vaksinert? Ville du dersom du fikk beskjed om at barnet ditt med stor sannsynlighet ville dø eller få varige men av å få en sykdom, valgt å vaksinere dersom det ble utbrudd? Hadde du stolt på homeopatien også i et slikt tilfelle?

Med sykere og sykere mener jeg øking i bl.a kreft,astma og autoimmunesykdommer. Autoimmunesykdommer kan forklarers med at kroppens eget forsvarsmekaniske ikke klarer å skille mellom kroppsvev og uheldigpåvirkning uten i fra som f.eks virus og bakterier.Konsikvensen av dette er at kroppen begynner å ødelegge seg selv.
Tenker at med bedre levevilkår burde det være motsatt.
Kan ikke bare være tilfeldigheter.

Ved f.eks meslingeepidemi kan homeopati tas profelaktisk. Så ja,jeg ville satt min lit til homeopatien.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er lov å ti still når man driter seg ut. Alle ler av deg, tutta, bortsett fra Kråka.

Jeg er uenig i å vaksinere,skjønner ikke at det er å drite seg ut.

 
Gammel 26-02-09, 20:44   #234
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

tutta: Forstår du ikke at du er med på å sette andre barns liv i fare - i tillegg til dine egne?! Du skal være glad for at ikke barna dine har blitt alvorlig syke. Jeg vet om en antivaksinefanatiker som nå må leve med at begge barna - i tillegg til lange og vonde sykehusopphold - har store sjanser for alvorlige følgesykdommer, fordi h*n som forelder ikke fikk vaksinert dem og de ble smittet med en alvorlig sykdom da de var på utenlandsopphold. Det var ren flask som gjorde at denne familien ikke smittet flere. Denne personens valg kunne drept. Forstår du ikke det?

Jeg blir så utrolig provosert!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:45   #235
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.472
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Etter en megalang debatt på et annet forum, så orker jeg ikke begynne igjen. Dere som er veldig for vaksinering vil ikke skjønne uansett.

Hvorfor beynte du da?

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Med sykere og sykere mener jeg øking i bl.a kreft,astma og autoimmunesykdommer. Autoimmunesykdommer kan forklarers med at kroppens eget forsvarsmekaniske ikke klarer å skille mellom kroppsvev og uheldigpåvirkning uten i fra som f.eks virus og bakterier.Konsikvensen av dette er at kroppen begynner å ødelegge seg selv.
Tenker at med bedre levevilkår burde det være motsatt.
Kan ikke bare være tilfeldigheter.

Ved f.eks meslingeepidemi kan homeopati tas profelaktisk. Så ja,jeg ville satt min lit til homeopatien.

Har du forskning som støtter teoriene dine? Tall på at vi er sykere nå enn før? Hvorfor rykker ikke de snille homeopatene som kan kurere alt inn i epidemier i utviklingsland da?

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:45   #236
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1465475

Et større polioutbrudd i Nigeria for et par år siden viser at poliomyelitt kan dukke opp i land der den har vært erklært utryddet. Utbruddet i Nigeria skyldtes motstand mot vaksinen i deler av befolkningen, begrunnet med at vestlig produsert vaksine var fertilitetshemmende og hadde som mål å skade nigerianere. Etter lange diskusjoner mellom WHO og lokale ledere ble situasjonen løst ved at landet fikk tilgang på vaksine fra Indonesia, et annet muslimsk land. Men før vaksineringen kom i gang igjen, hadde utbruddet spredd seg til flere land, slik som Yemen og Indonesia. Et utbrudd med liknende årsak er sett i en delstat i India i 2006. Slike utbrudd viser hvor sårbar situasjonen er. Full avvikling av poliovaksinasjon ligger fortsatt et stykke inn i fremtiden.

Nå snakker man om å vaksinasjon i Norge hvor vi har høye levevilkår.
T.o.m de fleste som ikke vaksinerer i Norge er enige om at vaksiner er et godt alternativer i land med dårlig levestandard...

 
Gammel 26-02-09, 20:47   #237
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.952
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Det er mange endringer i samfunnet som kan knyttes opp til endringer i sykdomsbildet. Økning i autoimmune sykdommer har jeg også hørt forklart gjennom at innføringen av kjøleskap og mer omfattende hygiene i hjemmet siden 50-tallet har gjort oss mindre eksponert for ufarlige bakterier som kan være bra for immunforsvaret. En slik påstand, i likhet med den tilsvarende om vaksine, kan jo ikke bevises. (Og jeg er glad for at jeg slipper å bekymre meg alt for mye for matforgiftning, må jeg innrømme..). Det er veldig mange endringer som har foregått parallelt, og det er umulig å peke ut en enkelt faktor å legge skylden på denne, uten noen vitenskapelig forklaringsmodell for hvordan en slik mekanisme kan fungere.

Tutta: du viser ikke til noen hypotetisk mekanisme, bare at det er skummelt å tenke på at fremmede proteiner sprøytes inn i barna våre..? Til sammenligning er mekanismene ved immunisering grundig beskrevet og forklart, og vitenskapelig belagt.

__________________

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:47   #238
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.472
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Nå snakker man om å vaksinasjon i Norge hvor vi har høye levevilkår.
T.o.m de fleste som ikke vaksinerer i Norge er enige om at vaksiner er et godt alternativer i land med dårlig levestandard...

Aha! Så det er greit at de små barna i Afrika lever med de grusomme følgene av vaksinasjon, mens dine barn skal snylte på alle andres?

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:48   #239
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Tenker at med bedre levevilkår burde det være motsatt.
Kan ikke bare være tilfeldigheter.

Tja, man kan jo også sammenligne økt levestandard og økt antall krefttilfeller og så mene at det ikke er tilfeldigheter. Eller økt antall muslimer i Norge og økenede antall tilfeller av autoimmune sykdommer. Så lenge du ikke har et fnugg av materiale å henvise til kan du likegodt la være.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 20:49   #240
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Nå snakker man om å vaksinasjon i Norge hvor vi har høye levevilkår.
T.o.m de fleste som ikke vaksinerer i Norge er enige om at vaksiner er et godt alternativer i land med dårlig levestandard...

Så du mener at du ønsker å ta sjansen på å avvikle vaksinasjonen i Norge, fordi du mener at vi har så høye levevilkår at det helt sikkert ikke vil dukke opp nytt utbrudd som følge av det?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no