Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også blir

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-13, 13:55   #221
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ser ikke noen grunn til å kalle det troll, dette her. Det er min mening.

.

Hun har jo "stått fram" med at historiene hennes er oppdiktede, så hun er uansett et troll i nettsammenheng, uavhengig av hva du mener eller ikke.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:58   #222
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Fra Wikipedia:

Sitat:

Troll er et fenomen som forekommer på forskjellige debattfora på Internett, særlig på nyhetsgruppene (USENET), hvor en person skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon. Et troll mener ikke nødvendigvis hva han skriver; hans primære formål med innleggene er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».
Det er fra denne praksis, og ikke ved sammenligning med mytologiens troll, at dette fenomenet opprinnelig fikk sitt navn. Konkret henviser det til det engelske verbet «to troll» (norsk: trolling), som er en fiskemetode, hvor man sleper en krok med påsatt agn gjennom vannet og venter på at noe skal bite på; en variant av fisketeknikken dorging, der mange stenger benyttes samtidig. Parallellen til de mer kjente troll var opplagt, og i dag trekker forestillingene om troll i utbredt grad på mytologiens troll – således ser man ofte at folk som svarer på et troll-innlegg blir bedt om ikke å «fore trollene».
Et troll benytter som regel en rekke forskjellige metoder til å narre folk. Én metode er å fremsette en rekke meget skarpt formulerte avvisninger av det felles verdigrunnlag som eksisterer i en nyhetsgruppe, for eksempel ved å avvise Guds eksistens i en religiøs diskusjonsgruppe. Noe annet et troll kan velge å gjøre, er å trolle en enkelt person. En annen metode er å kryssposte et innlegg til flere grupper, slik at svar fra én gruppe kan ses i begge grupper. Her vil et troll velge to grupper hvor deltakerne har meninger og debattformer som adskiller seg sterkt fra hverandre, for eksempel en selvhjelpsgruppe for alkoholikere og en gruppe for ølbryggere. Her kan et troll typisk nøye seg med et enkelt innlegg som utfordrer deltakerne i den ene gruppen, hvoretter diskusjonen ofte vil utvikle seg eksplosivt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:15   #223
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Hvilken opplevelse du har kan jeg ikke ta fra deg. Akkurat som det er den som mobbes som definerer om det oppleves som mobbing - ikke andre som hevder de bare fjaser. Jeg har aldri brukt ordet mobbing. Jeg syns det er dårlig oppførsel. Jeg syns ikke det er særlig fint å se at enkeltpersoner blir gjenget opp på, verken IRL eller på nett. Selv om de har vært ukloke som utgangspunkt. Det var veldig uventet at det skjedde her på FP.

Det er interessant hvordan og hvem som bidrar til å gjøre FP "seriøst". Også hva som er mobbing, hva som er "fjasing" (som man tydeligvis bør tåle?) og hva som er en "tulletråd" ( HI mente ikke nødvendigvis at det var det det var, hvem definerer det.)? Disse tingene kan vi gjerne diskutere ved en senere anledning.

Ellers er jeg uenig i troll-definisjonen du legger til grunn. Jeg definerer troll som folk som kjører drittslenging i alle tråder de er inne i. Ser ikke noen grunn til å kalle det troll, dette her. Det er min mening.

Jeg er ikke uskyldig selv -jeg har vært passiv og ikke sagt noe mye før. Det burde jeg gjort. Denne tråden er avsluttet for min del, men diskuterer gjerne det prinsipielle ellers.

Så hvis jeg føler at du mobber meg nå så skal det respekteres? Jeg mener fremdeles at du trenger å utvide ordforrådet ditt og jeg blir ikke særlig imponert av den påtatte "edelheten" din, heller.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 14:25   #224
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Jeg synes det er greit at folk som kommer inn på forumet bare for å lage kvalm, ikke behandles med silkehansker. I dette tilfellet har vedkommende innrømmet at historien er oppdiktet også - og for meg er det utrolig viktig at FP ikke bare blir ett av de mange drittforumen på nett, der folk som er ute etter å lage kvalm/sette andre til veggs/finne på dusteinnlegg for å hånle av folk som av sitt hjertes godhet tar seg tid til å svare, etterhvert overtar mesteparten av forumet.

Ja - vi skal være snille mot hverandre, men å si fra til en som innrømmer å ha postet innlegg bar efor å sette andre brukere "på plass" og le av at de lot seg lure, det synes jeg virkelig vi skal og det håper jeg folk fortsetter med, slik at FP fortsatt kan være et sted jeg gidder å oppholde meg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 15:32   #225
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

For nokre år sidan sette eg meg ned saman med to venninner for å spise lunsj. Dei satt og peika på skjermen og lo. Dei hadde skrive eit innlegg med same språkføring og same absurde nivå på problemstillingen, som HI og satt i kantina og lo høgt av alle som svarte på dette, på eit forum.

I mine auge er dette i like stor grad mobbing, som det å seie "dette heng ikkje på greip, eg trur deg ikkje og eg trur ikkje problemet du presenterer er på ordentleg". I alle fall så lenge det er svært høg sannsynligheit for at HI sitt i ei kantine saman med studievennene sine og ler av at folk gidder å svare.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 15:56   #226
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Jeg er helt enig med nokon. Denne personen sier jo også at h*n ler av oss, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så ille å svare igjen med samme mynt, altså.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 16:26   #227
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Da er man en mobber i følge Charlie.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 16:28   #228
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Da er man i følge Charlie en mobber.

Hva kom først - høna eller egget?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 17:02   #229
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hva kom først - høna eller egget?

Ingen, det var Kent Rune kom først.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 20:51   #230
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Innesnødd - far vil ikke låne bort traktoren for da kan han risikere at det også

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ingen, det var Kent Rune kom først.

Jeg trodde du gjorde deg ferdig med årets griseprat her tidligere?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no