|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Skal du ha noe som skjermer for innsyn fra veien eller mest som pynt?
![]() |
#222 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Det trenger ikke skjerme så veldig mye, nei. Kanskje noe som blir rundt en drøy meter høy?
![]() |
#223 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011I kveld regner det, og jeg forventet meg stor snegleaktivitet. Da jeg tok med meg pølseklypa ut nå nettopp var alt jeg fant en frosk og en padde, begge ganske store. De spiser snegler, ja? |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Einsam
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Se, hekken begynner å ta form |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Jeg har plantet i de nye bedene! Det ble barlindhekk langs gjerdet, hagehortensia og lavendelstauder. Har fremdeles plass igjen, som dere ser, som jeg tenker å fylle med noen stauder på tilbud til høsten, kanskje. Noen puter eller noe slikt, kanskje?
![]() |
#226 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Det ble veldig fint Salt. Planter du får på salg til høsten er ofte av litt dårlig kvalitet. Hva med noe som blomstrer tidlig vår, løkblomster av noe slag? Allium er en artig plante synes jeg. Tulipaner blir aldri feil det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Vi har gjort mye i hagen i år. I alle fall i et hjørne av hagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Da har jeg i det minste fått kjøpt en klematis til thujaen! Det ble en Klematis Blue Angel, det tror jeg passer fint til resten av blomstene:
![]() |
#231 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Noen som har noe tips om hvordan jeg kan få "ryddet" plenen. Det har kommet så utrolig mye i plenen som ikke er en del av gress familien :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Prøv sånn ugressfjerner du strør utover. Husker ikke hva det heter, men vi hadde stort hell med det nå i sommer.
![]() |
#233 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011I går fikk jeg og storebror handlet inn shingel til taket og maling til utvendig og innvendig. Jeg ville veldig gjerne male det hvitt (vi har rødt hus nå men det skal males hvitt på sikt), men storebror sin favorittfarge er rødt og rødt måtte det bli. Har kjøpt inn hvitt til vindskier, stolpene, rekkverket, vinduer og dører da, så det ikke blir helt dystert. Tror det blir fint. Har kjøpt hvit maling til å male med innvendig også. Nå må det bare bli opphold da.
![]() |
#234 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011De lekehusene er så fine... Gleder meg til å se hvordan det blir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Her har vi gjort en del forskjellig i sommer.
![]() Her er huset foran med nyplantede planter. ![]() Stakittgjerdet og bedet i hagen ![]() Det nye treguvlet på den ene uteplassen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Knallfint hus og uteplass Februarmamsen!
![]() |
#237 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Slik ser lekehuset ut etter første strøket med maling. Ble veldig fint synes jeg, til tross for at jeg egentlig ville male hele huset hvitt siden vi med tiden skal male huset vårt hvitt. Men huset vårt er i dag rødt med hvite karmer og storebror sin favorittfarge er rødt så det var ikke snakk om noe annet. Jeg klarte å få overtalt han til å male stolper, vindskier, rekkverk, vinduer og døra i hvitt så det ble litt kontrast. Og jeg synes det blir riktig så koselig.
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 14-08-11 kl 06:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Så utrolig fint det ble.... Stilig!
![]() |
![]() |
#239 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Jeg ønsker meg et sånt lekehus jeg og. Men gutta mine er nesten for store å. Nesten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2011Knallfint hus og uteområde, Februarmamsen.
![]() |
|
|