|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaketråden med tvist
Ikke en - men når alle serverer det - blir det fort mindre hverdager enn kosedager. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaketråden med tvistNip - når du syns dette er så ille, så syns jeg du får sørge for at gutten din spiser middag hjemme. Det er ikke noe must at barna skal spise borte flere ganger per uke, så du får gjøre en avtale med han om at han kommer hjem til middag, så får han heller dra tilbake etterpå. Jeg ser derfor ikke helt problemet ditt.
|
|
|
#4 |
|
Neida, jeg vet det. I følge mange her inne var jo det feil også... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Pannekaketråden med tvistDa sier du bare: (hyggelig) Takk for tilbudet, men han skal spise hjemme i dag, det har vi avtalt og maten er allerede laget ferdig.
|
|
|
#6 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Den er jo enkel å møte bare man er forberedt. Det er bare å si at dere syns at middagen er det måltidene dere syns det er viktig at alle er samlet om, og at du derfor vil at han skal spise hjemme. Det forstår de fleste. Hvis jeg husker riktig så sa du at han spiste borte opptil flere ganger per uke? Det er mye syns jeg og det hadde jeg ikke syns noe om uavhengig av hva slags mat som blir servert.
|
|
|
#7 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Pannekaketråden med tvistJeg får nesten lyst til å lage 80-tallsretten fylte pannekaker av å lese denne tråden.
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Pannekaketråden med tvistDet er ofte barn på besøk her som spiser pasta med ketchup fordi de ikke liker sausen, f.eks. hvis det er en løkbit i den. Jeg tvinger ikke gjester til å spise noe de ikke vil ha, det får foreldrene ta seg av. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Pannekaketråden med tvistPasta med ketshup er nydelig! I alle fall ganske godt av og til... :innrømmer: |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Pannekaketråden med tvistKanskje du får gå ut på et personlig korstog og oppsøke alle som ikke fyller kravene dine til kostholdsstandard, og lekse opp for dem.
|
|
|
#13 |
|
rakkarpus
|
Men da får jo ikke Nip bekreftelse på at alle andre har så gruelig dårlig kosthold, og at hun har så perfekt kosthold :dakar:
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaketråden med tvistJeg har ikke problemer med å se hvorfor Nip synes dette er vanskelig. Man har ikke lyst til at barnet sitt skal være den kjipe som aldri får være med på noe, man har ikke lyst til at ens eget barn skal måtte ta konsekvensen av foreldrenes filosofi, dermed er det ikke lett å si nei. Og hvis det Nip gjengir her av servert mat er representativt over lang tid, hadde jeg også synes at det var litt kjedelig. Da står man i en klemme. Det handler ikke om å være utakknemlig eller på en pidestall, det handler om å finne en løsning der gutten får være med uten at han kommer i konflikt verken med moren eller kompisene. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Sv: Pannekaketråden med tvistMan trenger vel ikke ha noen spesiell filosofi selv om man synes det er mye med kjeks og is flere ganger i uka hver uke. Det må kunne gå an å se bort fra diskusjonen rundt den noe spesielle matfilosofien og se at det ikke er ideelt med pølser og is og kjeks til middag flere ganger i uka. Dersom noen andre hadde lagt ut den problemstillingen, hadde den garantert fått støtte. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Rockesøster
|
Poenget er jo uansett at dette er det kun Nip som kan gjøre noe med, absolutt ingen andre. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Pannekaketråden med tvistJeg er enig med flere her inne, både apan og nextlife. Jeg hadde heller ikke likt om barna fikk kake, is og pølser mange ganger i uken, absolutt ikke.
|
|
|
#19 |
|
Sv: Pannekaketråden med tvistDet er synd det tas som utakknemlig... jeg er jo egentlig ikke det og jeg ønsker det beste for sønnen min - derfor blir det ett dilemma da han liker å være borte, også å spise borte... og det er enkelt sånn |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Pannekaketråden med tvistFikk du noen omsetning på de der, Blomst? Jeg har laget fargede pannekaker flere ganger, og ungene er overbegeistret for ideen om fargepannekaker, men når det kommer til stykket så vil de ikke spise dem likevel. |
|
|
|
![]() |
|
|