|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rettssaken
Jeg tror virkelig ikke det er så veldig mye bedre så mange andre steder. I farten kommer jeg ikke på noen. Jeg har mer tro på å forsøke og bidra til å bedre forholdene der man er. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Skal rømme
|
Det er en myte at schizofrene har ulike personligheter. Schizofrene kan kanskje sies å ha et splittet sinn, dvs at tankene og følelsene deres henger ikke sammen og det blir mye rot. Det du tenker på er dissosiativ identitetsforstyrrelse (tidligere: multippel personlighetsforstyrrelse), og det har han nok hvertfall ikke.
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Rettssakenhttp://morgenbladet.no/samfunn/2012/...e=home_oneline |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Jeg har virkelig ikke sansen for Schou som utøvende artist/komiker, men det han har skrevet fra og om rettsaken har så langt vært utrolig bra. Denne siden av han ser jeg gjerne mere av.
|
|
|
|
#5 |
|
Librocubicularist
|
Eg liker han heller ikkje som komikar, men etter å ha lese På vegne av venner då den kom ut, har eg blitt veldig begeistra for han som skribent. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Det er ikke et alternativ. Er han utilregnelig så kan han bare sperres inne så lenge han er syk og farlig.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
Det stemmer ikke helt. Dersom man vurderes å ha blitt "frisk", men fortsatt vurderes som farlig, kan man overføres til såkalt "anstalt under kriminalomsorgen", dvs. fengsel. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fola Blakken
|
Sv: RettssakenJeg håper det er mange, mange som leser Schau.
|
|
|
|
#13 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: RettssakenTakk Bai, det var fin lesing. Eg følger litt med på TV2 sitt livesenter på nett. Har det litt på øyret innimellom på jobb, men legg det bort når det eg kjenner eg må skjerme meg eller ha pause. Rettsaka har vore ei spesiell oppleving, som eg ikkje trudde ville angå meg i det heile tatt. Schou set ord på mykje av det eg kjenner, men ikkje greier å formulere.
|
|
|
#14 |
|
Librocubicularist
|
Sv: RettssakenNå ser eg Dagsrevyen, og må innrømme at eg flirer litt. Konklusjonen om at ABB er paranoid, er "et bestillingsverk fra regjeringen". Jah... Faller ikkje eit slikt utsagn på si eiga urimelegheit? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Kløfta
![]() |
Sv: RettssakenFølger ikke med så fælt, bare nettaviser og Schau.. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
I endring
|
Sv: RettssakenEn journalist som vokser inn på meg er Øivind Holthe, han skriver bare så vannvittig levende og rett fra hjertet, at jeg må tørke tårer etter hver artikkel av han. http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/...l#.T7Kth-g5Lmk
|
|
|
#18 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Han imponerer med tekstene sine, de er poetiske og nakne.
|
|
|
#19 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: RettssakenJeg leste historien til Ina, referert fra retten i en svensk avis. Hun ble regelrett hyllet i kommentarfeltet, der flere gjerne så hun kom til sverige og ble statsminister. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tidsklemma
|
Sv: RettssakenJeg syns Schau skriver bra. Han setter ord på vanskelige følelser og tanker.
|
|
![]() |
|
|