|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: All inclusive - ja eller nei?
Læreren til en av barna var der nå i vår, bodde også privat - men reiste på en såkalt organisert tur mesteparten av tiden. Hun sa at det var fryktelig mye fattigdom på Cuba, og de fine strendene var i stor grad forbeholdt turistene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Re: Sv: All inclusive - ja eller nei?
Jeg lå bare på lokalstrender sammen med befolkningen, for min del. Vi var 2 dager i Varadero for å se på charterturistene. Man kan virkelig ikke sammenligne å reise på organisert tur med å bo i casa particulares.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg liker oppdagelsesferier i backpackerstil, leie hus-ferier og storbyferier. I tillegg har jeg kommet til at jeg også kan sette stor pris på all inklusive på Kanariøyene (og det hadde jeg ikke trodd for noen år siden). |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg kjenner folk som har vært på Cuba både på ferie og i jobbsammenheng, så jeg har nettopp hørt endel om forholdene der. Det byr meg rett og slett imot å være turist der, så det kommer nok ikke til å skje. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Sv: All inclusive - ja eller nei?JA!
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Jeg er sterkt kritisk til Cuba og kan ikke tenke meg å reise dit på nytelsesferie. Jeg har en del av de samme kvalene i forhold til Israel slik situasjonen er nå. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Og hvis man tror at det bare er på Cuba at de fine strendene er reservert turister, har man litt oppvåkning å gjøre.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?
De store rasismeutfordringene på Cuba har lite med slike ting å gjøre. Det som er kritisert er nærmest apartheid i forhold til hvilke grupper som får arbeid hvor og det er påstått at afro-cubanere i stor utstrekning blir ekskludert fra viktige jobber i turistindustrien på grunn av etnisk tilhørighet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Den var ikke egentlig til deg, Guava, men til Darth.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Det som jeg i alle fall har lest spesielt om Cuba og rasismen er at det har blitt påpekt statlig rasisme og apartheidlignende tilstander satt mer i system etter "special period". Rasisme er et problem mange steder og jeg har hørt mye om det i forhold til gode venner fra et av Cubas allierte land, men det er sjeldent snakk om noe som er innarbeidet i strukturene. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?Det siste er jeg helt enig i, og hadde hatt større kvaler med å reise på resorts på Cuba enn på Kreta.
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: All inclusive - ja eller nei?(De eneste afro-cubanerne vi bodde hos var forøvrig i Varadero, der de begge jobbet på turisthoteller. Uten at det er noe annet enn anekdotisk den ene eller andre veien.)
|
|
|
#17 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: All inclusive - ja eller nei?På dette stadiet i familielivet synes jeg AI er helt topp! Å tråle gater etter gode restauranter, for så å vente 1 time på mat som må slukes på 5 minutt pga overtrøtte barn er ikke spesielt avslappende. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Shake it out!
|
Vi endre en gang opp med å kjøpe helpensjon på et hotell på Mallorca etter at vi hadde vært der et par dager. Fordi de eneste restaurantene rundt hotellet var engelske fish & chips plasser, buffeen på hotellet var uendelig mye mer variert og fristende. Det var vel da vi fant ut at charter og turistfellet ikke var noe for oss.
|
|
|
#19 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
??? |
|
|