Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Eurovision Song Contest 2014

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-14, 11:15   #221
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eurovision Song Contest 2014

Var ikke Frankrike litt morsomt da? Synes ikke de var så ille. Bedre en alle de triste suppesangene i hvertfall. Den norske var jo til å få neller av.

Gammel 11-05-14, 13:24   #222
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Likte Finland, men alt i alt vant han med den beste "pakka", han ville virkelig vinne og sang fra hjertet. Mulig jeg er naiv, men om en mann i dameklær kan virke ekte, gjorde han det.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 14:21   #223
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bertine, her.

Uenig, jeg er veldig glad slike internasjonale arrangement kan kaste lys over viktigste politiske temaer. Dette er en ganske stor seier for transseksuelle; å se noen som representerer dem bli stemt til topps i en såpass stor konkurranse!

Selv om jeg var mest fan av Finland, Italia og Nederland, så er jeg fornøyd med seieren på andre måter. Stemmen hennes var jo flott den, og sangen grei, om ikke litt vel kjedelig.

Enig. At et freakshow som dette kan bidra med å løfte et så viktig tema er ganske så utrolig, sånn egentlig.

Gammel 11-05-14, 16:07   #224
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Anbefaler denne, om betydningen av bidraget som vant. Husk at noen land truet med boikott osv.

http://doendsjo.blogspot.no/2014/04/...kelig.html?m=1

Gammel 11-05-14, 16:10   #225
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde, som alltid, store problemer med å skille sangene fra hverandre. Blir de ikke mer og mer like for hvert år som går? Sikkert derfor de må ha sånne spektakulære sceneshow i tillegg. Når man ikke husker hvordan sangen var, vil man i det minste huske "hun med det våre håret" eller "de med puppene."

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 17:52   #226
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, i år var det mange slike. "Hun med mannen i hamsterhjulet", "han med isdanseren", "han med akrobaten i trapes", osv osv.
Men jeg synes sceneshowene stort sett hadde stilren og enkel scenografi, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 22:23   #227
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes i grunn det pinligste med hele greia var at norske telestemmer hadde Polen på førsteplass. http://www.eurovision.tv/page/result...=1893&voter=NO

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 23:31   #228
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jøss! Det var litt spesielt. Er det så mange hetero menn mellom 12 og 70 som ser på, altså?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-14, 23:35   #229
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jøss! Det var litt spesielt. Er det så mange hetero menn mellom 12 og 70 som ser på, altså?

Jeg tenker at det nok er de adskillige tusener polakkene som bor i Norge som står for brorparten av de stemmene. Jeg har vanskelig får å se for meg tusenvis av hetero nordmenn som stemmer som gale fordi det er noen pene damer som spiller på sex og sin vilje til å gjøre husarbeid, på scenen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 12:23   #230
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes Conchitas sceneopptreden var veldig stilren og enkel. Han er en mann, med mannlige former og skjegg, som gjør damete ting og har på seg kjole og sminke. Ikke noe mer hokus-pokus enn det. Ikke vulgært-overdervet-damete som i Great Garlic Girls.

Mannlige former? Jeg synes han er veldig kvinnelig i formene. Nå måtte jeg bildegoogle, foruten skjegget synes jeg det er mest feminint over ham. En vakker person, uansett.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 12:47   #231
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke mye kvinnelige former over det der, altså! Knekk i ryggen og havfruekjole lurer ikke meg.

Gammel 12-05-14, 12:49   #232
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Njæsj, jeg ser jo at det er en mannekropp som inntar en kvinnelig positur, liksom, og det er greit, det passer til karakteren hans. Han har jo selv sagt at han ikke ønsker å være kvinne, og at skjegget er med på å understreke dette.

Gammel 12-05-14, 13:05   #233
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at noen sier "han" noen "hun", hva ønsker han/hun selv? Det der syns jeg alltid er litt komplisert med transer.

Gammel 12-05-14, 13:18   #234
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ser at noen sier "han" noen "hun", hva ønsker han/hun selv? Det der syns jeg alltid er litt komplisert med transer.

Ja, men er han transe eller dragartist? Jeg har sett ham omtalt som dragartist i diverse aviser og det er jo litt annerledes.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 13:29   #235
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Tom Neuwirth er en homofil mann, som har skapt sitt alterego Conchita Wurst uten noe som helst ønske om å skifte kjønn. Når han opptrer som Conchita, foretrekker han å bli referert til som "hun", men ellers er han bare Tom. En ganske alminnelig dragartist, han har bare ikke tatt skjegget.
Jeg synes det er synd at ikke den beste låten vant, men at en gimmick og politikk ble avgjørende. For hadde Conchita vunnet om Tom hadde barbert seg? Eller om hun hadde vært en kvinne? Jeg har virkelig mine tvil. Jeg applauderer Tom/Conchita for budskap, mot og at h*n utfordrer vårt syn på hva som er skjønnhet, og ønsker h*n bare godt, men noen vinnerlåt synes jeg ikke det var.
Forresten, det å blande politikk og ESC er gammelt nytt, men å bue på 17 år gamle jenter, synes jeg var skammelig.

Gammel 12-05-14, 13:32   #236
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Tom Neuwirth er en homofil mann, som har skapt sitt alterego Conchita Wurst uten noe som helst ønske om å skifte kjønn. Når han opptrer som Conchita, foretrekker han å bli referert til som "hun", men ellers er han bare Tom. En ganske alminnelig dragartist, han har bare ikke tatt skjegget.
Jeg synes det er synd at ikke den beste låten vant, men at en gimmick og politikk ble avgjørende. For hadde Conchita vunnet om Tom hadde barbert seg? Eller om hun hadde vært en kvinne? Jeg har virkelig mine tvil. Jeg applauderer Tom/Conchita for budskap, mot og at h*n utfordrer vårt syn på hva som er skjønnhet, og ønsker h*n bare godt, men noen vinnerlåt synes jeg ikke det var.
Forresten, det å blande politikk og ESC er gammelt nytt, men å bue på 17 år gamle jenter, synes jeg var skammelig.

Enig.

Gammel 12-05-14, 13:35   #237
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Jeg er sterkt uenig.

Jeg applauderer Europa og kjenner jeg faktisk er stolt over hvor langt vi har kommet i denne delen av verden når det gjelder toleranse ovenfor ulikhet. Flere land truet med boikott, nylig hadde vi OL i Russland der "folk flest" plutselig ble så opptatt av LHBT retttigheter og i det store og hele bor vi i et krisekrammet Europa der høyrepopulisme og til og med høyreekstreme politiske partier er i ferd med å bli mainstream .... så kommer dette freakshowet Eurovision og en dragartist vinner, så er det liksom litt håp for menneskeheten alikevel. Men hatet og hetsen som har kommet frem etter hun vant er helt hårreisende og bare skremmende. Men alikevel ... sterk symbolpolitikk i et økende populistisk høyrevridd Europa der takhøyden for minoriteter og annerledeshet stadig trues. Noen land truet jo med boikott bare på grunnlag av hun deltok.

Eurovision har aldri handlet om den beste låten. Ikke i år heller takk og pris.

Gammel 12-05-14, 13:38   #238
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Jeg synes jo den beste låta vant. Eller, den minst ille, om ikke annet. Det er litt arrogant å påstå at en sang vant pga andre forhold enn musikken, bare fordi man har en annen smak selv.

Gammel 12-05-14, 13:41   #239
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Standard

Så viser VG seg fra sin "sjarmerende" side også, da ...

http://www.side2.no/underholdning/--...g/6809007.html

Gammel 12-05-14, 13:45   #240
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

at ikke den beste låten vant, men at en gimmick og politikk ble avgjørende. For hadde Conchita vunnet om Tom hadde barbert seg? Eller om hun hadde vært en kvinne? Jeg har virkelig mine tvil.

Grand Prix har alltid vært politikk, så jeg skjønner ikke at det skal være verre i dette tilfellet. Er det fordi man syns det er rart eller ubehagelig?

Om den beste låta vant skal jeg ikke legge meg opp i, fordi jeg syns som regel alt er ganske jævlig. Og da syns jeg det tross alt er fint at stemmene viser engasjement og toleranse.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
esc, eurovision

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.