|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg drømmer litt om charter ai eller semi-ai på resort i huttiheita.
![]() |
#222 |
Epikur
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?I mine år med vestlandsturisme møtte jeg svært mange blåhårede amerikanske damer -de reiste til og med alene! noen av dem- og masse nydelige britiske eldre par eller eldre damer på egenhånd. De bodde lenge på hotellet og var vidunderlige gjester som la igjen endel penger. Vi hadde dessuten mye busslaster med eldre reisende fra alle land i sør-Europa og Tyskland, skamrike søramerikanske turister og amerikanere. Middag og overnatting eller bare lunsj. Greie folk som la igjen penger.
![]() |
#223 |
Bedreviter
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Det er jo ikke sikkert det var de samme blåhårete damene som reista da, Harriet. Det er jo fullt mulig at det satt en gjeng blåhåringer hjemme de årene du jobbet på hotell, som ikke turte reise til Vestlandet eller Kanariøyene den gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
maler
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Det er jo sånn at hvis man ikke vet om Best, så går man for Bra eller Middels. Men når så Best kommer på markedet vil man naturlig nok velge det. Det kan være at blåhårete damer og barnefamilier reiste med telt og camping før, eller etterhvert med charter, men når de oppdager cruise finner de sin ferieform som gir dem den beste ferieopplevelsen de har hatt. Ja, de greier jo å reise på gamlemåten, men det skal ganske mye idealisme til for å velge bort det man helst vil til fordel for noe man egentlig synes er suboptimalt.
![]() |
#225 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg trodde jo at det bare var gamle damer med blått hår som dro på cruise, men jammen tok jeg feil! Det var jo folk i alle aldre, mange med barn, helt normale folk rett og slett.
![]() |
#226 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?
Ja, det handler jo om andre ting en å greie. Mine foreldre greide jo å sove i telt i tre uker med bleiebarn. De greide seg uten sydentur. Besteforeldrene greide seg med Noeges- ferie og før vi fikk bedre råd så greide vi oss med lavere hotell- standard. Men vi rar valg ut fra etikk, ønsker, egoisme, økonomi, livssituasjon osv.
![]() |
#227 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Er det bedre å bruke AI og spise Prior når det er bevisste valg og man er klar over det problematiske aspektet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Elsker gamlis- godis
Ja, selvsagt. Poenget er mer at totalen i livet baserer seg på at vi alle gjør unødvendige og uetiske valg. Vi flyr de fleste av oss, men jeg klarte meg jo uten til jeg ble nesten voksen. Egentlig burde vi kanskje ikke spise kjøtt?
![]() |
#229 |
Leser
|
Det regnes vel som verre moralsk sett. Men som et grunnlag for å gjøre "det riktige" er det jo bedre. Hvis folk faktisk ikke vet hva som er riktig blir det helt umulig å gjennomføre det.
![]() |
#230 |
Borte
|
Selvsagt er det ikke bedre, men det er jo greit å innrømme for seg selv at man bevisst tar et dårlig valg enn å late som at det er uproblematisk/ikke så farlig/jeg har fortjent det fordi jeg er meg/insert passende.
![]() |
#231 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Det er det jeg mener også, Røvedatter. Å gå gjennom livet og tenke at jeg gjør hva faen jeg vil, jeg fortjener det, jeg blåser i hva andre sier om etiske betenkeligheter, fordi ingen er perfekt - da vil man ikke ta inn over seg noen form for endring.
![]() |
#233 |
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Enig med deg, Divine.
![]() |
![]() |
#234 |
kamerat
|
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Det Candy sa.
![]() |
#235 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Føyer meg inn i rekken som enig med Candy.
![]() |
#236 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg også.
![]() |
#238 |
Panzerekstremfeminist
|
Det var det jeg skulle si!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: All inclusive - hva tenker du?At vi skulle finne en løsning i denne tråden!
![]() |
#240 |
Leser
|
Problemet er at vi ikke tar små steg fremover. Problemet er at vi bare sakker bittelitt ned på farten vi går baklengs med. Jeg synes at både "små steg" og uttrykket "festina lente" indikerer at det faktisk er en progresjon - og det er det da ikke.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 31-07-14 kl 15:00. Årsak: la til en " |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|