Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du bunad

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du bunad
Ja, jeg har bunad(er) 181 80,44%
Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en 22 9,78%
Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en 22 9,78%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-16, 23:52   #221
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bunad

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Noen ganger føler jeg meg litt formløs i bunad. Det skal liksom ikke så mye til før jeg er like bred som jeg er lang. Men det er i grunn verd å ta den på seg, bare for å være en torn i kjødet for dem som ikke liker utlendinger i bunad. Jeg burde sånn sett gå mer i den.

Formløs? Jeg blir så formfull i min bunad at jeg av og til føler det er på kanten til vulgært. Det velter jo pupper ut av vesten. (Det er et optisk bedrag av vadmelsstoff, støler og sølvbånd og fandens oldemor. Jeg er egentlig like veldreid som en bjørkestamme.)

Så ja, jeg har bunad.

Og døtre. Og bodenkjoler.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 00:37   #222
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Formløs? Jeg blir så formfull i min bunad at jeg av og til føler det er på kanten til vulgært. Det velter jo pupper ut av vesten. (Det er et optisk bedrag av vadmelsstoff, støler og sølvbånd og fandens oldemor. Jeg er egentlig like veldreid som en bjørkestamme.)

Så ja, jeg har bunad.

Og døtre. Og bodenkjoler.

Nordmørsbunad?
Døtre og Bodenkjole her også gitt.

Gammel 22-05-16, 01:12   #223
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Høres ut som nordmørsbunad Cuya . Jeg har den ikke, men har hjulpet mang en venninne med å "hæmse" på seg bunaden. Sittende skrevs over dem og tvinge vesten sammen med den fiffige pupper-på-vei-ut-av-vesten-effekten som resultat.

Jeg har ikke bunad med Kystdrakt. Den har jeg ikke brukt på veldig mange år. Den er for liten (ja, jeg må bare innse at jeg ikke blir noen størrelse 34 ever igjen) og selv om jeg sikkert hadde kunnet legge den ut, gidder jeg ikke da jeg ikke føler meg noe fin i den uansett lengre. Jeg synes den var veldig kledelig på meg da jeg var konfirmant og frem til starten av 20-årene, men etter det ble det veldig trultete og kjipt. Jeg tror rett og slett ikke at jeg synes Kystdrakten er så veldig kledelig på voksne damer . Men jeg har ønsket meg, og ønsker meg, nordmørsbunad da. Med grønn vest, blå stakk, hvitt forkle og hodeplagg . Jeg kommer helt sikkert til å kjøpe en slik etter hvert.

Videre har jeg ingen døtre og dermed ikke noe prinsesserom, jeg har en mann som ville sett ut som Smørbukk (eller Arne Hjeltnes/Klaus Sonstad) i bunad. Jeg er ferdig med eksamener for i år og sikkert noen år fremover (takk gud for det) og jeg eier ikke en eneste Bodenkjole. Men jeg hadde på meg et snasent, superklassisk, nummer i den fineste tynne ull fra Tory Burch denne 17-mai da. Følte meg fin selv om jeg manglet selve stasplagget.

Gammel 22-05-16, 01:12   #224
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Nordmørsbunad?
Døtre og Bodenkjole her også gitt.

Ja.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 01:22   #225
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Formløs? Jeg blir så formfull i min bunad at jeg av og til føler det er på kanten til vulgært. Det velter jo pupper ut av vesten.

...mens jeg må bruke panser-pushup av tyngste sort under bunadsvesten for ikke å se ut som en 8-åring.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 10:16   #226
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har altså en bunad jeg ikke bruker (den krever omtrent 10 minutters vedlikehold i året, sjøl når den er i bruk - null stress), ingen egen hytte, ingen Boden-kjole og huset fullt av smågutter. Han på snart to er mer enn gjerne "sesse", så det er i alle fall ikke noe savn.

Jeg har veldig lite følelser rundt andres bunadsbruk, utover at jeg synes det er artig å se hvor folk har røtter, synes stryking av duker er mye mer pes enn å glatte over ei bunadsskjorte, og har vel knapt nok aldri vært vitne til prat om bunader utenfor forumet her. Bunaden sitter mye penere over tresvangerskapsmagen enn noen annen kjole jeg har prøvd, så jeg håper det går an å legge den ut. Ellers må det bli PT. (Og DET er jo pes.)

Gammel 22-05-16, 10:42   #227
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Formløs? Jeg blir så formfull i min bunad at jeg av og til føler det er på kanten til vulgært. Det velter jo pupper ut av vesten. ...

Det avgjør saken. Neste 17 mai blir det bunad.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 22:54   #228
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tenkt å si at jeg har sett mange kjekke menn i bunad, men tenker alltid at de hadde da vært ENDA kjekkere i dress, men nå har jeg tråkket i salat både her og der i dag, så det skal jeg jaggu passe meg for å si høyt. Puh, det var nærme øyet!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 23:00   #229
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg har bunad - en Sunnmørsbunad. I år ville den ikke bli med på 17. mai-feiringen. Den krympet seg over tanken på å ikle meg.

Gammel 22-05-16, 23:05   #230
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sunnmørsbunad, men i år var det bare ståplass i den, så 17.mai var den på i 2 timer. Neste år skal den passe!

Gammel 23-05-16, 01:10   #231
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg elsker når fjonka blir fandenivoldsk!!!

Jeg har bunad (konfirmasjonsbunaden), bodenkjoler (i fleng), sønner, hytte og en datter som aldri har villet være prinsesse. Men ikke mann i bunad, og det er helt greit. Noen menn er flotte i bunad, noen i dress, noen i pysjamas. Stort sett syns jeg de som er flotte er flotte i alle kategorier klær, og vise versa.

Gammel 23-05-16, 01:21   #232
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg for min del lurer litt på om mannen min ikke hadde vært ganske fin utkledd som Jack Sparrow. Mulig det hadde blitt mer sånn Pelle og Pysa, så kanskje ikke...

Gammel 23-05-16, 02:25   #233
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg har beltestakk og er svært glad i den Jeg kommer fra en skikkelig bunadsfamilie, og en mor som har brodert flere. Jeg kunne ikke tenkt meg å ikke hatt bunad. Sikkert miljøskadd

Gammel 23-05-16, 21:03   #234
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja,nordlandsbunad. Fikk i konfirmasjonsgave fra mamma.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 09:25   #235
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Ja, og jeg elsker den!

Jeg tenker likevel ikke at de som ikke bruker/har/liker bunad i klassiske bunadsituasjoner er sjusker. Og jeg ville heller aldri skrevet på FB at jeg synes andre sin smak er stygg, enten det var snakk om bunad, interiør eller bil.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 10:40   #236
Rhodo
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2015
Hvor: Vestfold
Rhodo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja

Rhodo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 11:24   #237
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen morsomme kommentarer her, og kosemos til dere som har eksamen. For et styr.

Ja, jeg har bunad, og jeg er jentemamma, og jeg begynner å hate bunadsstyret noe så inni hampen. For til konfirmasjon har det jo nesten blitt slik at man SKAL ha bunad. Og eldste ønsker seg det, så det blir presangen herfra. Men hva gjør man da, etter x antall runder med kikking og prøving, og jenta er helt forelsket i bunad fra Trøndelag (blå) eller Åmlibunad? Vi har ikke klart å spa opp så mye som en grandonkel fra noen av stedene. Så; Trøndelag og Aust Agder, kan dere vennligst vrenge slektsbøkene deres og se om det er et lite DNA tilhørende oss der.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 14:02   #238
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du glemte et alternativ

"ja, jeg har bunad, og vil gjerne at den passer snart"

Gammel 24-05-16, 14:12   #239
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er deleier i min mormors gamle bergensbunad, og har litt lyst til å snappe den fullstendig og få den sydd til å passe meg. Nå har jeg dog ingen kropp lagd for å kle bunad, så det er begrenset hvor mye ressurser jeg gidder å legge i det hele.

Skulle jeg funnet på å kjøpe meg en bunad hadde det blitt Oslodrakten. Fin drakt, og jeg liker at drakten viser tilhørighet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 14:15   #240
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Skulle jeg funnet på å kjøpe meg en bunad hadde det blitt Oslodrakten. Fin drakt, og jeg liker at drakten viser tilhørighet.

Det er jeg helt enig i, selv om jeg er lite tradisjonell av meg egentlig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.