Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-23, 07:53   #221
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2023

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Trenger hjelp til julegaver til unge voksne (begynnelsen av 20-årene) Ifjor fikk de ullpledd og fikk høre det var årets beste gave. Så hva skal vi finne på i år? Det er 3 stk og under 500 kr pr. pers. Ingen av de bor hjemme hos foreldre.
Tips?

Morgenkåpe på Apotek1 kostet 199,- I fleece-lignende stoff.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-23, 09:27   #222
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, ett år fikk faktisk alle fire hver sin jumbokopp fra Le Creuset, i hver sin farge, med brikke til å ha under av "skinn", og en sjokoladebombe oppi. Så det er faktisk ikke sant at det er helt umulig. Men det er unntakene at jeg finner noe som vil klaffe hos alle fire ja.

Ser forresten at det er 3 for 2 for disse koppene hos Kitch'n nå.

Takk for tips, bestilte fire kopper derfra nå. Fyller de med diverse godsaker og kanskje litt penger til fattige studenter, så tenker jeg de faller i smak.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-23, 20:32   #223
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Trenger hjelp til julegaver til unge voksne (begynnelsen av 20-årene) Ifjor fikk de ullpledd og fikk høre det var årets beste gave. Så hva skal vi finne på i år? Det er 3 stk og under 500 kr pr. pers. Ingen av de bor hjemme hos foreldre.
Tips?

Her får de forskjellig, en får pysjbukse og sekk til golffrisbee, ei får Swix trøye, en får sandwichgrill og ei får happyhoddies.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-23, 20:43   #224
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fått bestilt et par gaver på nett og ungdommene har kjøpt seg lakriskalender på Normal (jeg betalte).

Gammel 17-11-23, 22:06   #225
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Takk for tips alle

Gammel 18-11-23, 17:13   #226
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har kjøpt svibler og stuegran. Julen sniker seg litt innpå. Skal ha lutefiskmiddag neste helg og da må det jo være litt julete her. Gleder meg til borddekkingen, det er omtrent det beste jeg vet og ifm. jul er det jo mange fine bord å dekke. Har hentet frem esker med stæsj og er som en unge når jeg åpner dem. Blir et ganske understated bord neste helg, også går jeg mer amok jo nærmere jul vi kommer. hehe

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 18:12   #227
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så fornøyd med gaver til husets yngste. Vi arvet et hauggammelt toastjern av foreldrene mine for noen år siden, som minsten har brukt nesten daglig. Nå har klipsen røket på det som må sies å være et meget godt brukt jern, så vi har kjøpt en litt fancy bordgrill til ham i erstatning. Han er glad i å lage mat, så her blir det nok bra eksperimentering. 40 % rabatt også. I tillegg har har lagt sin elsk på pelspleddet jeg kjøpte for å skjemme bort meg selv, så han får sitt eget (50 % på Kid denne uka) i tillegg til litt Warhammer.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-23, 18:14   #228
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Luftslottet: Min fikk toastjern for noen år siden. Det brukes mye, ja.

Gammel 18-11-23, 18:18   #229
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte ny telefon til 13-åringen idag på Elkjøp på BW tilbud.Samsung A54 tror jeg det var.

Og etter inspo fra en annen tråd, vurderer jeg å kjøpe flanells pysj til all3 evt alle 5 som nissegave iår. (vi har alltid nissegaver som ligger under treet julaften morgen, for da har vi unngått besøk av nissen da ungene var mindre). Og en annen ting som jeg synes er kos, yngste på 10 er fortsatt der med nisse, tannfe og påskeharen.

Gammel 18-11-23, 21:05   #230
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ordnet gaver til kusinene, svigermor og 3 andre. Vet hva jeg skal gi x, foreldrene mine og fellesgave til søsken. Kanskje jeg lager noe til den delen av xfamilien som får en oppmerksomhet. Da er det bare gutta igjen.

Gammel 18-11-23, 22:46   #231
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg har ordnet gaver til kusinene, svigermor og 3 andre. Vet hva jeg skal gi x, foreldrene mine og fellesgave til søsken. Kanskje jeg lager noe til den delen av xfamilien som får en oppmerksomhet. Da er det bare gutta igjen.

Vil du dele gavetips?

Gammel 18-11-23, 23:45   #232
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vil du dele gavetips?

De får hudpleie i en eller annen form siden jeg er MK konsulent.
Kusinene har før fått handlenett, sjokoladebomber, håndkrem, såpe etc. Svigermor får noe å bruke/spise opp som regel. X får alltid noe kjøkkenrelatert.
Foreldrene mine får fotobok.

Gammel 19-11-23, 16:06   #233
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg og en venninne var i Sverige i dag og jeg fikk handlet alt av julesnop så da er det gjort. Har endelig fått ønskelister fra så godt som alle så nå kan vi komme godt i gang med julegavehandelen. Eldste har bursdag 1. desember så det blir litt fokus på det parallelt med juleforberedelser. Det er for sent å vente til etter bursdagen hans med å gjøre noe som helst julete.
Jeg fikk ryddet ordentlig i et skap som bl.a. inneholder førjulsting (adventsstake, julekalender, krans til døra, julestjerner og slike ting) og da kunne jeg like gjerne henge opp julekalenderen klar til gavene som er ferdigpakkede. Tror nok jeg henger dem opp allerede i uka siden alt er klart.

Gammel 19-11-23, 16:24   #234
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt gave til nesten 16-åringen (jakke), til bonus nesten-19-åringen (smykkesett), til svigermor (bunadsskrin), til mamma (dundyne) og til grandnieser (sitteunderlag i ull fra apoteket). Lille grandnevø som blir født en gang i desember, får koseklut til jul.

Da har vi bare resten av ungene (24, 22, 16), voksne nieser og nevøer pluss hverandre igjen.

Gammel 19-11-23, 21:41   #235
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg ordnet felles julegave til vennefamilie som bor i utlandet. Har bestilt Ravensburger puslespill med 1000 brikker fra Cewe Japan Photo, med flere bilder fra opplevelser vi har hatt sammen, fra barna var helt små og fram til i fjor. Skal være ferdig mellom 30.november og 5.desember, så da skal det være tid til å sende det så det kommer fram før jul også.

Gammel 19-11-23, 23:16   #236
millact

Standard

Så fin gave, My!

Gammel 19-11-23, 23:18   #237
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Idag har yngste og jeg sett Nøtteknekkeren på NRK, etter at vi så Disneys The nutcracker and the for realms fredag.

Gammel 20-11-23, 06:39   #238
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillebror skal ha pakkekalender. Må ut og lete etter ting til den. Lillesøster gikk for Makeupmekka og storebror proteinbarkalenderen til Tights.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-23, 06:42   #239
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang Kid-vottene det er lenket til oppe i tråden. Jeg gav bort sånne til lillesøster i fjor, men de er veldig små. For små til henne.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-23, 07:08   #240
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig rart å ikke skulle kjøpe andre gaver enn til mannen, gutta og pappa. Har ikke tenkt på hva jeg skal kjøpe enda. Det virker så lenge til, det er så mye annet som skal skje før vi er der.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.