|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Kanskje han bare kan dra inhabilitetskortet?
![]() |
#222 |
Yes, we can!!
|
Jeg jobber ikke i media, men publiserer likevel ett og annet i blant. Syns ikke det alltid er klokkeklart når noe er "kvalitetssikret godt nok", det er jo en vurderingssak, men det er kanskje annerledes i pressen?
![]() |
#223 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelLigger ute en kommentar fra Røe Isaksen på E24 nå. En grei oppsummering. no |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Jeg har heller ikke peiling, men jeg har fått med meg at det finnes noen prinsipper om imøtegåelse og tilsvarsrett og whatnot som må være ivaretatt før de kan publisere en sak. Også må de jo selvsagt få bekreftet at informasjonen stemmer. Og sikkert masse andre greier. (Jeg innrømmer glatt at kildene mine er Trine Eilertsen og Gard Steiro og sånt, altså.
![]() |
#225 |
ctrl+z
|
Nei, det er jo en vurdering. Det finnes jo noen objektive parametre, men det vil alltid være diskusjoner rundt dette i en sånn sak.
![]() |
#226 |
Bør lage seg en tittel selv
|
De som kan noe om spillegalskap sier jo at vi ville sett et helt annet mønster og mye større tap pm det var tilfelle. Synes det er skremmende hvordan lekfolk plutselig slenger om seg med diagnoser fordi de ikke tror på at folk rett og slett bare er drittsekker.
![]() |
![]() |
#227 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelMed fare for å bli beskyldt for å være konspirasjonsteoretiker, så tror jeg det finnes råtne egg og folk med egeninteresser i alle bransjer, enten det er økonomisk, politisk, eller noe helt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Medlem siden: Mar 2009
Det finnes ingen humanitet i Nav og Erna har vært en av de sterkeste stemmene i forhold til å stramme inn, kontrollere enda mer og kjøre virkelig hardt mot mottakere av nav-stønader. Jeg er enig i at det skal være strengt, siste utvei osv osv, men slik dette systemet har blitt, er det rett og slett ondskapsfullt og jeg skulle så veldig gjerne ønsket at folk flest gadd å sette seg inn i hvordan dette er for mange og hvordan konsekvensene av denne politikken faktisk slår ut overfor ganske mange enkeltmennesker som har en rimelig tøff hverdag i utgangspunktet. Jeg har vært heldig og har stort sett bare gode erfaringer, men jammen meg har Nav-systemet skapt mange brutale skjebner og det er viktig å forstå at det er politikk som styrer også dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelNyheten om måten Finnes - med KJEMPERISIKO - gamblet på børsnedgang dagen før koronainnstramningene i september 2020 gjør meg så frådende forbanna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Utvilsomt. Det konspiratoriske er likevel å hevde at dette gjør seg gjeldende på systemnivå i en så stor organisasjon som det er snakk om her. Det var mer enn én journalist som satt på denne saken i dagene før valget.
Ja, sånn regner jeg jo med at det er. Jo større konsekvenser en sak har, jo sikrere vil de sikkert være før de trykker den. Tenk om de kjørte saken før valget, også viste det seg etter valget at de hadde upresise kilder eller feil dokumentasjon?
![]() |
#231 |
Medlem siden: Mar 2009
Jeg er så helhjertet enig!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Kidding, right?
|
Nei, det gir heller ingen mening om man tar med at mesteparten av norske journalister er (til dels ild-)«røde». Da har de i hvert fall ikke hatt personlig motivasjon til å gjøre noe sånt. Heller tvert imot.
![]() |
![]() |
#233 |
Glamorøs
|
Disse undersøkelsene tar med ALLE journalister, også ukebladsjournalister og kulturjournalister. Det er gjort undersøkelser på nyhetsjournalister og politiske journalister som viser at de oftere stemmer på sentrumspartier og borgerlig. Skal se om jeg finner igjen kilden.
![]() |
#234 |
kamerat
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelAftenposten (som E24 sorterer under) er utvilsomt en høyreavis, da, og har alltid vært det. Den blir jo komplett uleselig hver gang det er valg.
![]() |
#236 |
flisespikker
|
![]() Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandelDet er i alle fall pussig om man stoler fullt og fast på at Erna Solberg, som er profesjonell politiker (og har ekstremt mye å tape her), ikke kan ha holdt tilbake opplysninger på grunn av politisk vinning, samtidig som man antyder at en mer eller mindre samlet presse har gjort det. (Mener ikke at det var det som skjedde i denne tråden, dette var til ymse kommentarer man ser rundt omkring.)
![]() |
#237 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Husker jeg feil, eller gikk Aftenposten ut med støtte til V i Oslo før valget?
![]() |
#238 |
kamerat
|
Ja, jeg ser jo på det som langt mer sannsynlig at det er Solberg/partiapparatet som har holdt tilbake informasjon her enn at det skulle være pressen.
![]() |
#239 |
© All rights reserved
|
Jo. Og det ble jo litt bråk av det fordi datteren til politisk redaktør stod på Venstre sin liste i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Peppy!
|
VG er vel sentrumsavis, og E24 sorterer under dem også. (Eller, de skal vel være uavhengig.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|