![]() |
#221 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Det høres ut som en drøm, My! Jeg sjekket en gang for mange år siden og da lot ikke mitt syn seg korrigere med slik behandling. Kanskje jeg må sjekke ut om det har kommet ny teknologi?
#223 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Ikke egentlig gruff kanskje, jeg liker jo for så vidt at vi har mange typer vær her til lands, og er av dem som faktisk setter pris på høsten, selv med regn og vind. Men kan vi bli enige om at vi dropper regnet da det er is på bakken? |
![]() |
![]() |
#224 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #20Regn på is er kjipt
#225 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Gruffetråd #20
God bedring og sympatiklem, men spekulerer på om mave er inne på noe.
#226 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Gruffetråd #20Enig i regn og is. Nå har det heldigvis smelta her, men fikk meg en uønsket sklitur sidelengs med bilen i helgen. Kom heldigvis ingen andre veien og endte i en myk busk, så ingen skader på verken folk eller bil, men det var skummelt! |
![]() |
![]() |
#228 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #20Salg og pristriksing av butikker. Kan de ikke bare ha en pris som reflekterer varens verdi? Flere kjedebutikker det bare er å droppe å handle i på fullpris for er bare å vente så kommer det salg på 30% på hele butikken eller ta 2 for 3. |
![]() |
![]() |
#229 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Gruffetråd #20En kollega har begynt julepynting av lokalene våre i dag!
#230 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Vi har pyntet i hele huset (fordi en trist ungdom hadde behov for oppmuntring, riktignok), men vi mangler bare treet. Jeg er dog helt ukjent med konseptet «bruke opp stemning».
#231 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråd #20Her er det fortsatt knallharde krav om at juletreet pyntes først kvelden lille julaften. Tror ingen i familien ville gått med på noe annet, for det er slik vi alltid har gjort det. Vi planlegger å dra for å hugge det (på den gården hvor vi alltid kjøper juletre ved selvhogst) søndag den 21. Da vil det stå seg fint gjennom hele jula, uten å drysse.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-11-24 kl 13:50. |
![]() |
![]() |
#232 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#233 |
Semiaktiv
![]() Sv: Gruffetråd #20Ja, det var ikke ment som gruff da.
#234 |
Introvert optimist
|
Jeg sa ikke et ord om å bruke opp stemninga. Derimot blir jeg sur av amerikaniseringen som innebærer å ta alt på forskudd. I Norge har vi tradisjon for adventspynt og så kommer julepynten til jul. Og jula varer, om ikke helt til påske så i hvert fall, til 20. dag jul.
#235 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg gruffer over at jeg brukte opp alle ukens skjeer alt i går og jeg har masse program resten av uken. kroppen streiker så nå sover den bare 30 minutter på dagtid for å hente seg inn når hadde trengt 2 timer. Til vanlig klarer jeg fint å sove 1,5 time for å hente meg inn!
#236 |
|
Men hvorfor det? Hvorfor kan ikke de som vil holde fast ved alt det gamle ta hensyn?
![]() |
#237 |
Introvert optimist
|
Vi har pleid å møtes et sted på midten i årene før dette. Pynting av fellesarealer rundt 10.-12. desember. Det var en bedre løsning en overkjøring fra en side.
#238 |
Tatt på
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg medgruffer med det, Nenne. I noen etasjer her på jobb så er det allerede full jul denne uken, "for det er jo første søndag i advent denne uken". Ja, akkurat første søndag i ADVENT. Ikke JUL, det er etter fjerde søndag i advent.
#239 |
Semiaktiv
.. og uansett, om man vil feire jul også gjennom hele advent, så er det jo ikke advent enda heller. Mens vi venter på ventetiden?
#240 |
søt
![]() Sv: Gruffetråd #20Begynner å lure på om vi trenger en høytid til, før jul, så travelt folk har det med å pynte.
|
|