Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen 2025

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-25, 10:33   #1
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julen 2025

Lille julaften er favorittdagen min av alle juledagene. Nesten alt er klart, bare småting og kos igjen. Gavene skal legges under treet, bordet til julegrøten skal dekkes, juletreet skinner så fint. Å jeg nyter det virkelig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-25, 10:55   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fått skiftet duk på spisebordet og plukket opp det siste på stua. Kjøkkenet ser bombet ut, men satser på at jeg får tatt litt utover dagen. Egg til eggsalat jeg skal ha med i kveld er kokt, og jeg må huske å hente de siste pakkene på posten.

Julestrømpene til ungene er klar, jeg må bare huske å legge opp i marsipan også.

Vi skal til broren i kveld, og i morgen på middag også. Jeg skal på sykehuset til i 12 tia, og forhåpentligvis ha legesamtale. I morgen skal vi på kirkegården kl 12, også skal jeg på sykehuset etterpå.

Denne jula blir rar, men man må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Hadde det ikke vært for ungdommene hadde jeg droppet hele greia i år.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-25, 12:26   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Serafin:

Jeg har alt i hus, tror jeg. Hvis ikke får yngstemann ta en tur på nærbutikken. I kveld henter jeg datter, og hun blir her til førstedag. Julen kan bare komme.

Gammel 23-12-25, 13:15   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt skikkelig dårlig og må prioritere hvile mens familien er på kirkegården. Får satse på at jeg er bedre i morgen formiddag, så jeg kan tenne lys for de nærmeste da.

Gammel 23-12-25, 13:40   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må man kjøpe gave til alle man får fra? I dag kom nemlig kjæresten til knerten med presang til meg og mannen fra foreldrene hennes. Jeg hadde gave til kjæresten, men foreldrene hennes har jeg aldri møtt. Så de hadde jeg ikke tenkt å kjøpe gave til.

Det fulgte med et veldig koselig kort hvor de takket for at vi var så omtenksomme og snille med henne. Så kortet var egentlig koseligere enn gaven. Kjæresten er hos oss mange dager i uka, men knerten er bare hos dem omtrentlig en gang i måneden. Så vi kjenner henne bedre enn de kjenner knerten.

Gammel 23-12-25, 13:58   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at man ikke trenger å gi gaver til alle man får fra. Det er jo hyggelig at de gir gave.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-25, 14:48   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg tenker at man ikke trenger å gi gaver til alle man får fra. Det er jo hyggelig at de gir gave.

Det tenker jeg også. Man må ikke la det med gave bli en negativ ting, og at man skal bli oppgitt eller misfornøyd med å få en gave. Man bør heller bare øve seg på å ta imot, og kjenne på takknemlighet, det er mange som har problemer med det. Også kan man heller gjøre noe hyggelig for giveren ved en annen anledning.

Her fikk vi en liten pakke fra leieboerne, som jeg også hadde tenkt til å gi noe til (bruker det vanligvis, av størrelsesorden en blomst, konfekteske eller en boks/krukke med noe jeg har bakt), men de dro på juleferie samme dag, pakken fra dem bare lå på tørketrommelen vår (de har vaskemaskin i kjelleren hos oss). Så da får ikke vi gitt noe til dem. Slik ble det bare.

Gammel 23-12-25, 13:59   #8
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Nå er julevasken unnagjort, all mat innkjøpt, jeg impulskjøpte en Meir akevittflaske og jeg har strøket julens bordtekstiler.

Skal bare lage en porsjon rømmesild i dag, men nå har jeg åpen fritid i flere timer.
Skal jeg eller legge opp et utfordrende hullstrikkprosjekt eller skal jeg lese engasjerende bok?

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-25, 15:45   #9
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

I dag er det 5 år siden barnas pappa døde. Vi skal på kirkegården når det er blitt mørkt.
8 til bords her i kveld, så det vaskes og ryddes. Sushi og hvitvin står på menyen. Bordet er dekket, sushi leveres.

Gammel 23-12-25, 16:05   #10
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Ikke nødvendig å gi gave til alle man får fra. Jeg blir veldig glad hvis jeg finner på å kjøpe en overraskende gave til noen også har de ikke gjort det samme.

Her tror jeg det meste er klart nå. Har handlet de siste tingene, fikk til og med tak i Hamar og Lillehammer julebrus uten sukker!! Det er utsolgt nesten over alt, men jammen fant vi et par flasker. Vi har akkurat lagt presanger under treet og det er så koselig å se på

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-25, 10:18   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God jul, alle sammen!

Gammel 24-12-25, 10:38   #12
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

God jul!

Roen senket seg på kvelden lille julaften, og nå er alt i rute.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-25, 11:02   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

God jul til alle fine fp'er!

Gammel 24-12-25, 13:41   #14
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God jul!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-25, 23:17   #15
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

God jul til dere alle.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-25, 00:18   #16
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

God jul til dere! Håper at dere får fine dager, på akkurat den måten dere liker best.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-25, 00:32   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

God jul fine folk.

Gammel 25-12-25, 01:20   #18
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

God jul alle sammen

Gammel 25-12-25, 13:55   #19
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God jul, gode FP-folk.

Gammel 25-12-25, 15:05   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Idag er skikkelig sløve dag her i huset, og det er godt. Julefrokost/lunch blir middag her idag for ingen orker gjøre noe.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.