|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#221 |
Textrovert
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonEr det vanlig med konfirmasjon på restaurant? Jeg er mer vant til at det holdes hjemme, ev. i ganske billig leide lokaler.
![]() |
#222 |
Leser
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon
Jeg har inntrykk av at dåp, konfirmasjon og bryllup på restaurant er ganske vanlig i store byer. Der jeg kommer fra er det ingen som feirer på den måten. Det er på lokalet, ungdomshuset, klubbhuset, menighetshuset eller hjemme. (Jeg har også inntrykk av at det helst er på de tilstelningene som er på restaurant at det er vanlig med alkohol.)
![]() |
#223 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonVi hadde de to forrige konfirmasjonene i selskapslokaler på hotell, og da var det mulig å bestille alkohol når servitørene gikk rundt. Det var en som bestilte øl til maten tror jeg, i den første konfirmasjonen. I den andre sa vi fra at vi ikke ønsket alkohol, siden vi har en alkoholiker i familien. (Det var ikke han som bestilte øl i den første konfirmasjonen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
ekstremt trøtt
|
Jeg vet ikke hva som er vanlig, men da jeg ble konfirmert for 18 år siden hadde vi selskapet på restaurant. Når mine skal konfimeres blir det ikke restaurant.
![]() |
#225 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonDet kommer jo selvfølgelig an på hvor stort hus man har og hvor mange gjester man skal ha. Jeg ville gjerne hatt det hjemme, men 45 gjester får vi ikke stappet inn uten å begynne å stable. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjon
![]() |
#227 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonJeg synes ikke alkohol hører hjemme i en barnedåp.
![]() |
#229 |
Glad
|
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonFor meg har det alltid vært naturlig med alkoholfrie familietilstelninger som dåp og konfirmasjon. Sikkert mest på grunn av mine besteforeldres standpunkt til alkohol. Husker derfor at jeg ble overrasket over at det ble servert vin til maten i min nieses dåp. Det er fortsatt ikke naturlig for meg med alkohol i slike tilstelninger, så jeg vil fortsette å ha det alkoholfritt når det er jeg som står som arrangør. Hva andre gjør er opp til dem - jeg tar gjerne et glass vin til maten om jeg blir tilbudt det. Selv om det er barn til stede.
![]() |
#230 |
høyt og lavt
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Alkohol i dåp og konfirmasjonSynes det et helt greit med vin til maten i både konfirmasjon og dåp.
![]() |
#231 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beklager det sene svaret. Jeg har ikke vært innlogget på en stund. Jeg inviterer alle det er naturlig å invitere og tørrlegger selskapet om alkoholforholdet er problematisk. Enkelte perifere har jeg unnlatt å invitere i selskap. Til navnefest og konfirmasjon hos oss har det ikke vært tema fordi vi tørrlegger den type fester. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|