Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Man trenger kanskje ikke gifte seg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-10, 20:46   #221
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men man kan jo prøve. Hvis man ikke vil bli påkjørt, så kanskje man skal la være å legge seg på motorveien? :nytt år, nye metaforer:

Klart man må levere lottokupong for å ha noe håp om å vinne. Men man kunne få inntrykk av at du mente at Riktige Valg fører til snill mann, enebolig og pene barn, mens Feil Valg fører til fattig alenetilværelse i fuktig sokkelleilighet. Jeg tror egentlig ikke du mener det, du bare virket vel kategorisk.

Gammel 02-01-10, 20:47   #222
Slettet bruker
Passiv

Standard

Er det noe galt med menn på danskebåten?

Det er definitivt noe galt med menn på danskebåten.

Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:30   #223
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Kvinner på danskebåten derimot....

*reist med danskebåt over 100 ganger i mitt liv*

Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:32   #224
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SuperSpeed er tingen vettu.

Gammel 02-01-10, 21:42   #225
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:42   #226
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

SuperSpeed er da litt småkjipt. Superspeed er transport, men ingen opplevelse.

*mimrer om gamle Borgen og Bolero med glitrende ungarske danseband*

Ja det er nettopp derfor jeg foretrekker den. Jeg vil bare frem og tilbake dit jeg skal i stedetfor å bli ufrivillig vitne til danseband-glade, brisne sekstiåringer. Neida, men jeg foretrekker så absolutt SS. Og det er både restauranter og TaxFree der så det holder for meg.

Gammel 02-01-10, 21:45   #227
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kommer Fnattens mørke sider frem i lyset.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 21:46   #228
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Danskebåten som opplevelse?

Gammel 03-01-10, 03:32   #229
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Åååh Borgen. Det bringer frem minner det.

Gammel 03-01-10, 08:24   #230
Skvetten
Passiv

Standard

Hjelpe meg, dere er gale. Ungarske danseband og taxfree.

Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 10:00   #231
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skvetten synes nok alt annet enn Concorde eller Limousin med sjåfør er harry, tydeligvis.

Flere jeg kjenner studerte i Danmark og tok danskebåten ofte. Det var dyrt å fly tidlig på nittitallet og danskebåten uten lugar var billig. Er det harry? Hvis de gikk på kunstskole, da? Er det harry da eller veies det opp? Jeg har tatt billig buss, (hundrings for Oslo-Trondheim) betyr det at jeg er harry? Det var noen litt småharry typer på samme bussen, gjør det meg harry? det var en god del sære folk på vei hjem til jul sist jeg fløy fra Oslo til bergen, er det harry å fly også?

Jeg synes det blir så utrolig enkelt å påstå at danskebåten er harry og menn på danskebåten er harry, det er så klisjé.

Gammel 03-01-10, 10:15   #232
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skvetten synes nok alt annet enn Concorde eller Limousin med sjåfør er harry, tydeligvis.

Flere jeg kjenner studerte i Danmark og tok danskebåten ofte. Det var dyrt å fly tidlig på nittitallet og danskebåten uten lugar var billig. Er det harry? Hvis de gikk på kunstskole, da? Er det harry da eller veies det opp? Jeg har tatt billig buss, (hundrings for Oslo-Trondheim) betyr det at jeg er harry? Det var noen litt småharry typer på samme bussen, gjør det meg harry? det var en god del sære folk på vei hjem til jul sist jeg fløy fra Oslo til bergen, er det harry å fly også?

Jeg synes det blir så utrolig enkelt å påstå at danskebåten er harry og menn på danskebåten er harry, det er så klisjé.

Det er forskjell på å ta danskebåten fordi man skal fra Norge til Danmark eller omvendt - og på å ta en tur-retur fordi det er så kult.

Det er sistnevnte jeg ikke finner det så lett å finne noen med mange felles referansepunkter med. Og jeg har prøvd - jeg var på dansketur da jeg studerte. Med hele klassen. Han ene vant karaokekonkurransen fordi den som fikk mest applaus vant og vi var så mange. Men det synes de som arrangerte konkurransen var så grusomt at de bestemte at det skulle være to vinnere, og den ene skulle ikke være ingeniørstudent.

Premie? Billetter til en tur til.

Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 10:31   #233
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man kan senke skuldrene og gjøre akkurat det man har lyst til uten å være redd for om det sorterer i harry-kategorier. Hvis man har lyst til å ta båten til Køben, drekka penga og oa hela natten, så skal man bare gjøre det.

Jeg er i hvertfall så bombesikker på at jeg er classy, at jeg hverken trenger å gjøre narr av folk som gjør såkalte harry ting, eller være redd for å gjøre slikt selv.

Gammel 03-01-10, 10:32   #234
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Premie? Billetter til en tur til.

En tur og du er hekta! Bare se på Fnatten.

Gammel 03-01-10, 11:07   #235
Skvetten
Passiv

Standard

Du kjenner meg lite og det synes.

Nå er det en annen ting å velge danskebåten som opplevelse, jeg setter langt større pris på naturoplevelser og vandrer heller i fjellet enn å utsette meg for danseband og taxfree, på samme måten som jeg aldri reiser til syden. Det handler ikke om å være snobbete, det handler om å leve annerledes og sette pris på andre opplevelser.

Hva andre velger eller ikke har jeg lite med og lager meg ei heller en mening om at andre er harry eller ikke, i motseting til enkelte later det til.

Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 11:09   #236
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan disse danskebåt. For når jeg tenker meg om så var jeg jo to uker i Syden i Bulgaria i fjor.
Også snakker jeg som en danskebåtperson. Og er vel strengt tatt så harry at det er skummelt.

Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 11:20   #237
Skvetten
Passiv

Standard

Hvorfor er det så fordømt viktig hva som er harry eller ei? Folk ønsker ulike opplevelser og dermed velger de ulike ting. Å karakterisere noe som snobberi og annet som harry er absurd. :rister på hodet:

Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 11:44   #238
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man synes det er gøy, altså en opplevelse i seg selv, å ta danskebåten, synes jeg det er harry. Jeg sier ikke at det er harry, men at jeg synes det er harry. Å bruke danskebåten som transportmiddel mellom A og B, er ikke spesielt harry, synes jeg.

Poenget er vel at vi alle gjør ting som er harry innimellom. Jeg kjøper jo f.eks Pepsi Max i øk.pakninger, (det var kanskje en annen tråd? ) og det er ikke såå mange år siden jeg drakk mer HB enn rødvin.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 11:49   #239
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Hvorfor er det så fordømt viktig hva som er harry eller ei? Folk ønsker ulike opplevelser og dermed velger de ulike ting. Å karakterisere noe som snobberi og annet som harry er absurd. :rister på hodet:

Men det var jo du som grøsset og ojet over danskebåten?

Gammel 03-01-10, 12:10   #240
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men det var jo du som grøsset og ojet over danskebåten?

Ja, men det er på grunn av at ungarske danseband og taxfree ikke står på listen over de opplevelsene jeg velger. De fleste grøsser nok av de turene jeg anser som opplevelse, sånn som å vandre i fjellet i mange uker uten en dusj eller være i isødet uten kontakt med andre i ukesvis.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.