Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2010

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 09:40   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2010

Januar:
1. Haruki Murakami: Kafka på stranden. Du hændæls for ei bok! Jeg klarer ikke å slutte å tenke på den og tenke "jammen, jammen?".
2. Pondus. Nummer 9: Morsomt, som vanlig. Holdt på å le meg fillete av leger uten genser og stormen Roar.

Februar:
3. Lonely Planet Tokyo Encounter (reiseguide)
4. Per Petterson: Ut og stjæle hester. Stillferdig og underlig, men veldig gripende.
5. Jo Brand: Look Back in Hunger. Morsom autobiografi.
6. Terje Davidsen: Jordmor i nord. Typisk Allers-bok fra syttitallet om Kvinneskjebner I Norge™. Lest på én ettermiddag.

Mars:
7. Maurice Sendak: Where The Wild Things Are. Nydelig.

April:
8. Cormac McCarthy: The Road. Noe av det beste, og viktigste, jeg har lest noensinne.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende

Sist redigert av Divine : 15-04-10 kl 16:49.
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 10:19   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Januar:
1. Haruki Murakami: Kafka på stranden. Du hændæls for ei bok! Jeg klarer ikke å slutte å tenke på den og tenke "jammen, jammen?".
2. Pondus. Nummer 9: Morsomt, som vanlig. Holdt på å le meg fillete av leger uten genser og stormen Roar.

Februar:
3. Lonely Planet Tokyo Encounter (reiseguide)
4. Per Petterson: Ut og stjæle hester. Stillferdig og underlig, men veldig gripende.
5. Jo Brand: Look Back in Hunger. Morsom autobiografi.
6. Terje Davidsen: Jordmor i nord. Typisk Allers-bok fra syttitallet om Kvinneskjebner I Norge™. Lest på én ettermiddag.

Mars:
7. Maurice Sendak: Where The Wild Things Are. Nydelig.

April:
8. Cormac McCarthy: The Road. Noe av det beste, og viktigste, jeg har lest noensinne.
9. Gregory David Roberts: Shantaram. Endelig ferdig! Jeg har brukt over to måneder på denne boka. Den kunne vært kuttet ned med 500 sider. Mange spennende sjebner, men skrivestilen er svulstig og rimelig kvalmende til tider.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:43   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Uten ekko av Anne Holt. Har lest den før, men i mangel av noe annet så...
2. Ut og stjæle hester av Per Petterson. Likte den veldig godt, men satt igjen med ein følelse av å ville veta meir. Men det er jo det som gjer det til ei god bok og.
3. Thunder Road av Erling Kaasa Veldig god debutbok, om å vera ungdom, hemmeleghetar og livet generelt.
4. Eg elska ho av Anna Gavalda. Ei bok om kjærlighet, rett og slett. Og at ting ikkje alltid er slik ein trur...
5. Historien om O.
Ikkje for sarte sjeler. Den handlar om psykisk overtak og korleis det kan forandra eit menneskes tankesett fullstendig. Ganske tunglest egentlig, med lange setningar og noko tungt språk. Var på nippen til å avslutta den fleire gongar.

Gammel 08-04-10, 12:26   #4
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Drageløperen Av K. Hosseini
Tusen strålende soler av K.Hosseini
Harry Potter: Halvblodsprinsen

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 12:02   #5
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

* Eg elska ho av Anna Gavalda
* Kiffe kiffe i morgen av Faiza Guene
* Snø vil falle over snø som har falt av Levi Henriksen
* På vegne av venner av Kristoffer Schau
* The Blindfold av Siri Hustvet
* A Thousand Splendid Suns av Khaled Hosseini
* City of Bones av Cassandra Clare
* Min kamp av Karl Ove Knausgård
* Kollektivt selvmord av Arto Paasilinna
* Ford County av John Grisham
* Barsakh av Simon Stranger
* Vidunderbarn av Roy Jacobsen
* La den rette komme inn av John Ajvide Lindqvist
* Keiseren av Portugalia av Selma Lagerlöf
* City of Ashes av Cassandra Clare
* Tonje Glimmerdal av Maria Parr

April
* City of Glass av Cassandra Clare
* En gang av Morris Gleitzman

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 12:35   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

April
* Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug

Gammel 11-04-10, 20:11   #7
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Jakobine er litt kul
Standard

Jeg har lesetørke nå, men hittil i år har jeg lest følgende

Norwegian Wood av Murakami (fin og typisk Murakami - en av mine yndlingsforfattere)
Brødrene Karamasov I av Dostojevskij (jeg er sikkert den eneste som synes D. skriver vittig, også favoritt)
Balansekunst av Mistry (til sammen en veldig fin bok, som jeg vil anbefale - fra India)
Eg elska ho av Anna Gavalda (småfin, men stort sett middelmådig)
Mesteren og Margarita av Bulgakov (dette blir sannsynligvis en av mine favoritter når jeg får lest den for andre gang. første del var litt så som så, mens andre del var fantastisk)
På vegne av venner av Schau (fint påfunn, om enn bittelitt tynt)

Prøver for tiden å komme meg igjennom Don Quijote, men det går tregt (ikke fordi boka er dårlig, den er vittig, men jeg er leselat).

Sist redigert av Jakobine : 12-04-10 kl 01:29. Årsak: La til noen parenteser.
Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:06   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

. Trude Teige - Noen vet. Bra krimbok det, lettlest. Ikke genial, men god underholdning.
2. Monica Kristensen - Kullunge. Min første bok av henne, og den var helt ok. Hverken mer eller mindre.
3. Gunnhild Corwin - Idas dans. En mors beretning. En rørende og sterk bok. Ida på 18 får AML, samme som pappa. Og det var spesielt å lese hennes historie.
4. Audrey Niffenegger - Den tidsreisendes kvinne. En spesiell, nydelig og vakker historie. En storslagen kjærlighetshistorie.
5. Karen Marie Moning - Mørk feber. Litt sonn keltisk fantasy bok. Helt grei. Det jeg ikke viste var at det var en serie.. så neste bok kommer i mars.
6. Sara Blædel - Bare ett liv. Bra krim dette. Jeg liker denne forfatteren, hun har gitt ut to andre bøker på norsk også. Anbefales!
7. Gert Nygårdshaug - Honningfellen. Litt annerledes og pussig krim, men jeg likte den.
8. Gert Nygårdshaug - Jegerdukken. Bra den og. Men fortsatt litt pussig skrevet.
9. Liza Marklund - Postkards Killers. Grotesk og bra krim.
10. Amy Gutman - Årsdagen. Helt grei krim det.
11. Lars Kepler - Hypnotisøren. Ny forfatter for meg, og jeg likte han! Skal definitivt lese mer av denne karen.
12. Cormac McCarthy - The Road
13. Chris Tvedt - Skjellig grunn til mistanke. For meg en ny forfatter fra Bergen, og jeg likte boka! Leser gjerne flere av han.
14. Camilla Läckberg - Fyrvokteren. En av hennes aller beste!
15. Karl Ove Knausgård - Min kamp 1. Jeg forstår begestringen! Gleder meg til nr 2!
16. Chelsea Cain - Hjerterått. Bok nr 3 i serien om seriemorder Gretchen Lowell. Disse bøkene anbefales veldig! Rå og brutal krim.
17. Kjell Ola Dahl - Mannen i vinduet. Jeg likte denne!
18. Kjell Ola Dahl - En liten gyllen ring. Bra denne og!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 19:03   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Trude Teige - Noen vet. Bra krimbok det, lettlest. Ikke genial, men god underholdning. Terningkast 4
2. Monica Kristensen - Kullunge. Min første bok av henne, og den var helt ok. Hverken mer eller mindre. Terningkast 3
3. Gunnhild Corwin - Idas dans. En mors beretning. En rørende og sterk bok. Ida på 18 får AML, samme som pappa. Terningkast 4
4. Audrey Niffenegger - Den tidsreisendes kvinne. En spesiell, nydelig og vakker historie. En storslagen kjærlighetshistorie. Terningkast 4
5. Karen Marie Moning - Mørk feber. Litt sonn keltisk fantasy bok. Helt grei. Det jeg ikke viste var at det var en serie.. så neste bok kommer i mars. Terningkast 3
6. Sara Blædel - Bare ett liv. Bra krim dette. Jeg liker denne forfatteren, hun har gitt ut to andre bøker på norsk også. Anbefales! Terningkast 4
7. Gert Nygårdshaug - Honningfellen. Litt annerledes og pussig krim, men jeg likte den. Terningkast 3
8. Gert Nygårdshaug - Jegerdukken. Bra den og. Men fortsatt litt pussig skrevet. Terningkast 3
9. Liza Marklund - Postkards Killers. Grotesk og bra krim. Terningkast 4
10. Amy Gutman - Årsdagen. Helt grei krim det. Terningkast 3
11. Lars Kepler - Hypnotisøren. Ny forfatter for meg, og jeg likte han! Skal definitivt lese mer av denne karen. Terningkast 5
12. Cormac McCarthy - The Road. Terningkast 4
13. Chris Tvedt - Skjellig grunn til mistanke. For meg en ny forfatter fra Bergen, og jeg likte boka! Leser gjerne flere av han. Terningkast 4
14. Camilla Läckberg - Fyrvokteren. En av hennes aller beste! Terningkast 5
15. Karl Ove Knausgård - Min kamp 1. Jeg forstår begestringen! Gleder meg til nr 2! Terningkast 4
16. Chelsea Cain - Hjerterått. Bok nr 3 i serien om seriemorder Gretchen Lowell. Disse bøkene anbefales veldig! Rå og brutal krim. Terningkast 5
17. Kjell Ola Dahl - Mannen i vinduet. Jeg likte denne! Terningkast 4
18. Kjell Ola Dahl - En liten gyllen ring. Bra denne og! Terningkast 4
19. Kaabelbøl & Friis - Gutten i kofferten. Ikke dum denne, lettlest. Terningkast 4

Gammel 14-04-10, 20:31   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Januar
1. Jason Fforde: The Well of Lost Plots. Helt strålende humor
2. Stephanie Pearl-McPhee: Knitting Rules. Delvis morsom, men ikke hennes beste.
3. Arto Pasiliinna: Kollektivt selvmord. Kjempemorsom og absurd humor. Veldig skandinavisk. Anbefaler den gjerne videre.
4. P.D.James: The Murder Room. Jeg har alltid sansen for P.D.James. Kanskje ikke hennes beste bok, men absolutt lesverdig.
5. Maeve Binchy: Night of Rain and Stars. Egentlig litt skuffet. Jeg liker Maeve Binchy, men dette må være den dårligste boken hennes. I hvert fall den dårligste jeg har lest.
6. Camillla Läckberg: Havfruen. Veldig godt skrevet, og veldig trist. Jeg synes at det er vondt og vanskelig med bøker der barn har det vondt, og her er det et barn som har hatt det fryktelig vondt.
7. Karl Ove Knausgård: Min Kamp 1. Etter all avisdiskusjonen og etter at en vennninne anbefalte den veldig, så fant jeg ut at jeg måtte lese den. Og jeg synes at den er god. Til dels veldig godt skrevet, og med en vilje til å fortelle fra eget liv, som jeg synes er fascinerende. Jeg har leste i halvannen time nå i morges og det er en bok som ikke helt gir slipp på deg.
8. Gert Nygårdshaug: Den balsamerte ulven. Jeg synes at Nygårdshaugs kriminalromaner, med alt matsnakket og filosoferingen er ganske morsomme, om enn litt spesielle. Dette er nok ikke den beste.
9. Chaim Potok: My name is Asher Lev. Potok skriver om det svært ortodokse jødiske miljøet i New York. Jeg kan ikke mye om det, men hans skildringer er i hvert fall veldig gode. Og dette er en av hans aller beste bøker. Jeg har lest den mange ganger, og synes at den er like sterk hver gang.
10: Chaim Potok: The gift of Asher Lev. Oppfølgeren til den forrige. Ikke fullt så god, men fremdeles sterk. Om konflikten mellom individets behov og ønsker og felleskapets behov og ønsker.

Februar
11. Kate Morton: The house at Riverton. Helt grei og romantisk, men ingen stor leseropplevelse.
12. Joanna Trollope: Other peoples children. Interessant om "det utvidete familiebegrepet".
13. Mercedes Lackey: Storm warning. Lackey skriver "tenåringsfantasy". Avslappende lesing når jeg er trett.
14. Mercedes Lackey: Storm rising.
15. Qiu Xiaolonng: En rød heltinnes død. Krim fra Shanghai. Like morsom for miljøskildringene som for selve krimgåten.
16. Mercedes Lackey: Storm Breaking.
17. Kathy Reichs: Cross Bones. God krim om du liker Patricia Cornwelltradisjonen.
18. Conversations with Chaim Potok. En samling med intervjuer. Forsåvidt interessant, men det ble mye gjentakelser.
19. Raymond Fiest: Rides a dread legion. Det er egentlig lenge siden Fiest var en god fantasyforfatter. Men jeg er trofast og klarer ikke å la være å lese de nye bøkene likevel. Han var jo så god tidligere.

Mars
20. Karl-Ove Knausgård. Min Kamp 2. Bedre enn eneren. Jeg er fremdeles fascinert.
21. Dan Brown. The lost symbol. Den dårligste så langt. Brown er spennende, men jeg blir litt lei av alt våset.
22. Donna Leon. The girl of his dreams. Leon er min yndlingskrimforfatter for tiden og denne er like god som de andre.
23. Chaim Potok: The chosen. Nesten like god som Asher Lev.
24. P2 akademiet 04-10.06. Allmenopplysning er morsom dolektyre.

25. Robin Hobb: The Dragon Keeper. Hobb er godt tilbake i slag etter den litt skuffende Forest Mage trilogien. Jeg gleder meg til fortsettelsen.
26. Cathy Kelly: Friends like these. Chick lit. Grei nok.
27. Terry Pratchett: Thud. Det blir aldri feil med Vimes.
28. Chaim Potok: Davitas Harp. Den første Potokboken jeg leste. Og den eneste med en kvinnelig hovedperson og kritikk av jødedommens mannsjåvinisme.
29. Ken Follett: A Dangerous Fortune. Follett på det jevne, men det er jo også bra.

April
30. Agatha Christie: Murder in the Mews.
31. Ian McEwan: Atonement. Like sterk som første gang. Jeg tror at jeg må se filmen om igjen.
32. Annik Saxegaard: Kjære stabukken min
33. Hanne Vibeke Holst: Dronningmordet. Tredje bind i en trilogi om dansk politikk. Den første, Kronprinsessen, er den beste, men denne var også god.
34. Karl Ove Knausgård: Min kamp bind 3. Jeg likte denne også, men toeren er bedre.
35. Maeve Binchy: The return journey. Novellesamling. Binchy på det jevne.
36. Annik Saxegaard: Slik er Ponny
37. Penny Vincenzi: Sheer abandon. Skikkelig dameroman, men morsom.

Lydbøker
1. Michael Palin: Around the world in 80 days. Jeg er stor Palin fan. Han skriver godt, og han leser godt og lydbøkene hans er en fryd. Anbefalt
2. Alexander McCall Smith: Portuguese irregular verbs. Den tyske språkprofessoren Moritz Maria von Igelfeld er aller best når det er Hugh Laurie som leser.
3. Odd Børretzen: Min barndoms verden. Odd er stor, både som forfatter og som høytleser.
4. Anonym: Kongepudler. Boken er god, men jeg blir ikke fortrolig med Bjørn Sundquist som høytleser.
5. P.D.James. The private patient.

6. P.D. James: A taste for death
7. Dorothy Sayers: Gaudy Night. Sayers beste bok, og strålende lest av Ian Carmichael

8. Agatha Christie: Curtain: Poirot`s last case.
9. Doroty Sayers: Cloud of Witness
10. Donna Leon: Blood of a Stone.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 10:06   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

April
* The Lovely Bones av Alice Sebold

Gammel 22-04-10, 16:09   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

April
* Promise Me av Harlan Coben

Gammel 24-04-10, 16:07   #13
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

April
* Promise Me av Harlan Coben
* Dead until Dark av Charlaine Harris

Gammel 24-04-10, 16:17   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Roy Jacobsen Vidunderbarn Nydelig bok. Det er noen dager siden jeg leste den ut, og jeg tenker på den fremdeles. Den kunne vært dobbelt så lang.

2. Terry Pratchett Soul Music

3. Karl Ove knausgård Min Kamp I Jeg var nysgjerrig og bittelitt skeptisk før jeg begynte, men skepsisen var ubegrunnet. Veldig lesverdig og velskrevet, og nå har jeg bedt bibliotekaren på skolen om å bestille nr 2 og 3.

4. Chaim Potok The Gift of Asher Lev Hva kan jeg si? Vidunderlig bok om en gutt som vokser opp i ortodoks jødedom, og som har et stort kunstnerisk talent. Takk for lånet, Blå!

5. Mary Ann Shaffer and Annie Barrows The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society Lettlest og søt. Skrevet i brevs form. Grei ventebok.

6. Nicole Krauss The History of Love Jeg syns denne ville mer enn den fikk til. Til tider engasjerende, til tider platt.

7. Gregory David Roberts Shantaram Nå har jeg gjort noe jeg ikke har gjort tidligere i lesekarrieren min: Etter drøyt side 500, så bare skumleste jeg litt her og der, før jeg leste de siste fire sidene ordentlig. Jeg ble engasjert i historien i begynnelsen, men etter hvert måtte jeg bare innse at jeg ikke var nysgjerring nok på hva som skulle skje til at jeg orket 4-500 sider til.

8. Karl Ove Knausgård Min Kamp 2 Jeg liker denne veldig godt. Han skildrer, observerer og reflekterer virkelig bra. Jeg har neste bok på vent, men leser nok noe annet først.

9. Chaim Potok The Gift of Asher Lev Oppfølgeren til My Name is Asher Lev, og en fabelaktig fin bok, men mer preget av klaustrofobi og håpløshet i forhold til hva som er forventet enn den forrige.

10. Terry Pratchett Carpe Jugulum Om demoner og hekser og misjonærer. Skarpt og morsomt som vanlig.

Gammel 23-04-10, 22:17   #15
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

formørkelsen

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 18:44   #16
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Drømmehjerte av Cecilia Samartin.
2. Senor Peregrino av Cecilia Samartin.
3. Salvadorena av Cecilie Samartin.
4. Nattefokk av Johan Theorin.
5. Havfruen av Camilla Läckberg.
6. Veien av Cormac McCarthey.
7. Kuren av Mo Hayder.
8. Ut og stjæle hester av Per Petterson
9. Fyrvokteren av Camilla Läckberg.
10. Det ingen vet av Jan Mehlum.
11. La meg synge deg stille sanger av Linda Olsson.
12. Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon.
13. Hypnotisøren av Lars Kepler.
14. Varsleren av Karin Fossum
15. Saras nøkkel av Tatiana de Rosnay.
16. Hjerterdame av Chelsea Cain.
17. Engelens spill av Carlos Ruiz Zafon.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 17:43   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

1. Trude Teige - Noen vet. Bra krimbok det, lettlest. Ikke genial, men god underholdning. Terningkast 4
2. Monica Kristensen - Kullunge. Min første bok av henne, og den var helt ok. Hverken mer eller mindre. Terningkast 3
3. Gunnhild Corwin - Idas dans. En mors beretning. En rørende og sterk bok. Ida på 18 får AML, samme som pappa. Terningkast 4
4. Audrey Niffenegger - Den tidsreisendes kvinne. En spesiell, nydelig og vakker historie. En storslagen kjærlighetshistorie. Terningkast 4
5. Karen Marie Moning - Mørk feber. Litt sonn keltisk fantasy bok. Helt grei. Det jeg ikke viste var at det var en serie.. så neste bok kommer i mars. Terningkast 3
6. Sara Blædel - Bare ett liv. Bra krim dette. Jeg liker denne forfatteren, hun har gitt ut to andre bøker på norsk også. Anbefales! Terningkast 4
7. Gert Nygårdshaug - Honningfellen. Litt annerledes og pussig krim, men jeg likte den. Terningkast 3
8. Gert Nygårdshaug - Jegerdukken. Bra den og. Men fortsatt litt pussig skrevet. Terningkast 3
11. Lars Kepler - Hypnotisøren. Ny forfatter for meg, og jeg likte han! Skal definitivt lese mer av denne karen. Terningkast 5
13. Chris Tvedt - Skjellig grunn til mistanke. For meg en ny forfatter fra Bergen, og jeg likte boka! Leser gjerne flere av han. Terningkast 4
15. Karl Ove Knausgård - Min kamp 1. Jeg forstår begestringen! Gleder meg til nr 2! Terningkast 4 +
16. Chelsea Cain - Hjerterått. Bok nr 3 i serien om seriemorder Gretchen Lowell. Disse bøkene anbefales veldig! Rå og brutal krim. Terningkast 5
19. Kaabelbøl & Friis - Gutten i kofferten. Ikke dum denne, lettlest. Terningkast 4
20. Karl Ove Knausgård - Min kamp 2. Fortsatt begeistret! Terningskast 4 +
21. Karl Ove Knausgård - Min kamp 3. Jepp! Terningskast 4

Gammel 28-04-10, 18:23   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

15. Karl Ove Knausgård - Min kamp 1. Jeg forstår begestringen! Gleder meg til nr 2! Terningkast 4 +
20. Karl Ove Knausgård - Min kamp 2. Fortsatt begeistret! Terningskast 4 +
21. Karl Ove Knausgård - Min kamp 3. Jepp! Terningskast 4
22. Tatiana de Rosnay - Saras nøkkel. Gripende og sterk historie. Terningkast 4 -

Gammel 01-05-10, 19:11   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Januar:1. Tilbake til Riverton av Kate Morton. Likte den, tross for litt treg start.
Februar:2. Bienes hemmelig liv av Sue Monk Kidd. Jeg likte den, men den var ikke så fantastisk som mange vil ha det til. Synes jeg.
Februar: 3. Isprinsessen av Camilla Läckberg. Helt grei krim og historien om Erica og Patrick gir meg lyst til å lese mer om de. Mars: 4: Eclipse av Stephenie Meyer. Lydbok denne gangen.
Mars: 5: Breaking dawn av Stephenie Meyer. Andre runde for denne boken også og også denne på lydbok på itouchen. Jeg er enig med den som tidligere i tråden skrev at det var godt serien ble ferdig nå. Gjentakelsene ble kanskje tydeligere nå da jeg hørte den på lydbok?
April: 6: Karma av Jørgen Jæger. Utrolig spennede krim fra første stund! Kanskje lettlest ja, men who cares - det er påske!
April: 7: Havfruen av Camilla Läckberg. Grei underholdning, men hva var det med den avslutningen da? Jeg skjønte greie med morderen før det ble avslørt i boken.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 09:09   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Januar:1. Tilbake til Riverton av Kate Morton. Likte den, tross for litt treg start.
Februar:2. Bienes hemmelig liv av Sue Monk Kidd. Jeg likte den, men den var ikke så fantastisk som mange vil ha det til. Synes jeg.
Februar: 3. Isprinsessen av Camilla Läckberg. Helt grei krim og historien om Erica og Patrick gir meg lyst til å lese mer om de.
Mars: 4: Eclipse av Stephenie Meyer. Lydbok denne gangen.
Mars: 5: Breaking dawn av Stephenie Meyer. Andre runde for denne boken også og også denne på lydbok på itouchen. Jeg er enig med den som tidligere i tråden skrev at det var godt serien ble ferdig nå. Gjentakelsene ble kanskje tydeligere nå da jeg hørte den på lydbok?
April: 6: Karma av Jørgen Jæger. Utrolig spennede krim fra første stund! Kanskje lettlest ja, men who cares - det er påske!
April: 7: Havfruen av Camilla Läckberg. Grei underholdning, men hva var det med den avslutningen da? Jeg skjønte greie med morderen før det ble avslørt i boken.
Juni: 8: Hunting and Gathering (Saman er ein mindre aleine) av Anna Gavalda. Treg i starten, spesielt på engelsk, og den måtte ligge lenge pga eksamen, men når jeg kom i gang var den fiiin.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.