|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Henter du barna i tide?
Det er selvfølgelig fordi jobben er himla mye kulere enn ungene mine. D'oh. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Og der har du meg også...
|
|
|
#5 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?ALLTID! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Henter du barna i tide?Så alle burde ønske og tilstrebe å jobbe redusert for å hente barna tidligere i barnehagen? Det kunne sikkert redusert stresset for noen. Mens for andre vil det å jobbe redusert bety det samme som å gjøre samme jobb for mindre betaling, arbeidsmengden ligger der uansett og man går mer stresset fra jobb en halvtime for tidlig. Hvilket ikke akkurat reduserer stresset i familien. Dessuten tror jeg ikke det er det beste for alle barn å komme kl 9 og gå kl 15. Noen barn har behov for å få med seg rutinene som rammer inn barnehagedagen, og det mister de i mange barnehager dersom de kommer diltende kl 9, da er livet i barnehagen i full gang. Mine barn blir småstresset hvis de blir levert senest i 8-tiden, dette på grunn av barnehagens rutiner.
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg syns overhodet ikke det er noe must at foreldre skal jobbe redusert, jeg jobber jo selv i barnehage og jobber 100%, kunne ikke tenkt meg noe annet heller. Jeg syns det er helt greit at ungene er der fra tidlig til sent, vi har åpent og da er det ikke noe problem at ungene er der.
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Henter du barna i tide?Synes det er verre med de som sender ungene syke i bhg, eller |
|
|
|
|
|
#9 |
|
I endring
|
Noen må faktisk ha barna i barnehagen fra åpningstid til stengetid pga lang reisevei og det er ikke alle som kan ta lengre ferie enn de 4 ukene man må ha med tanke på at at den 5 uken forsvinner i planleggingsdagene.
|
|
|
#10 |
|
Dette er ikke et argument, men noe som slo meg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
I vår barnehage er det pålagt at barna må ha 4 uker ferie, og 2 av de må være sammenhengende i løpet av sommeren. Av disse 4 ukene kan man regne planleggingsdagene og den siste uka kan være i forbindelse med jul/påske. Så vi opplever faktisk at enkelte unger kun har 2 uker ferie og at vi faktisk omtrent må tvinge foreldrene til å sette opp disse 2 ukene. heldigvis er dette ikke flertallet, men det skjer.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Henter du barna i tide?Den av guttene mine som fortsatt går i barnehagen, er der fra 08:30 til 16:45. Ev. 16:59. Det er så lenge jeg jobber. Og nei, jeg går ikke ned i stilling for å få en roligere hverdag. Den blir ikke så veldig mye roligere om den ikke går rundt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Henter du barna i tide?Hos oss er det frokost kl 08. Så er det aktiviteter slag-i-slag gjennom dagen, de går ut på formiddagen, inn til lunsj, de små sover, ut på ettermiddagen, og så kommer fruktmåltidet sånn 1430-1500-ish. Og etter det er det liksom litt friere og bærer preg av frilek/hentetid. Hva de definerer som kjernetid aner jeg ikke, men akkurat den frokosten med fellesskap rundt bordet, sang og kos er starten på dagen for de fleste barna i barnehagen vår. Det er da det begynner liksom. Og før det er det leveringstid der de snakker med foreldrene og tar imot og sånn. Leverer man senere er det litt mindre oppmerksomhet fra de ansatte.
|
|
|
#14 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Det er bare 4-5 barn som spiser frokost hos oss. Klokka 10 er alle kommet, og dagen begynner. Vi er en veldig liten barnehage. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Quiet, please
|
:Peker ned:
Jeg sier det igjen, for fjerde gang, tror jeg: jeg er fullstendig klar over at ikke alle har mulighet til annet enn å utnytte åpningstidene maksimalt. Jeg skrev også tidligere at barn takler sånt veldig forskjellig, noen barn trenger en lang dag i barnehagen, mens andre kunne hatt godt av mer tid med foreldrene eller hjemme med søsken/venner/annen familie/alene. Men selv de som helst vil være i barnehagen fra 7-21 hvis de får bestemme selv har ikke godt av å ha foreldre som aldri "har tid til" å stoppe opp litt.
|
|
|
#17 |
|
Quiet, please
|
Hun her er det vel egentlig jeg snakker om, og hun er ikke tatt rett ut fra OJs ville fantasi:
|
|
|
#18 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Signerer Majsa helhjertet, og forstår akkurat hva hun mener. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
En som trener
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg synes barnehager bør ha én senvakt som blir betalt for å være der til 15 min over stengetid. Så det ikke blir så vanvittig krise om noen skulle være ti min forsinket liksom. Det er såvidt jeg vet vanlig i butikker, der regner man jo ikke med at alle er ute nøyaktig på slaget når det stenger. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
I endring
|
Sv: Henter du barna i tide?Begge går i privatbarnehage, men lille frøken sin er midre enn guttungen sin.
|
![]() |
|
|