Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-11, 13:00   #241
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

Og så trenger eg gavetips hos dere. Svigermor er 85 år, leser ikkje, høyrer ikkje på musikk, strikker kun sokker og tepper og har for tida noko dårleg helse. Ho kjøper det ho trenger sjølv, om synest i grunn ho ikkje trenger noko. Kva i all verden gjev ein til ho? Eg bør kanskje legga til at ho har 8 barn, 19 barnebarn og 7 oldebarn som lurer på akkurat det same.

Jeg pleier å gi hudkremer, såper, shampo e.l. fra apoteket og en kalender med bilde av oldebarnet til min bestemor på 90.

Tusen takk for fine gavetips til 8-årige gutter, da kan jeg krysse av det på lista mi.

Jeg hadde blitt veldig glad for tips til foreldre/svigerforeldre i 60-åra som har alt de trenger og har råd til å kjøpe seg det de ønsker. Det blir nok et bilde av barnebarnet, men jeg trenger litt mer. I fjor fikk de ullundertøy og året før lydbok.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 13:02   #242
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har noen pakker til kalenderen klar, men avventer litt og ser om Storebror vil ha SW-kalender. Jeg syns det begynner å bli vanskelig å finne noe som er billig nok, men samtidig ikke bare skrap til de største guttene. (9 og 11)
De får vanligvis en grei blanding av hver sine og fellespakker.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 13:04   #243
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Mormor og farmor ønsker å kjøpe noen kalendergaver, slik at jeg ikke får alle selv. Det er også en løsning. 3x24 blir en del.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 13:27   #244
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.644
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Mormor og farmor ønsker å kjøpe noen kalendergaver, slik at jeg ikke får alle selv. Det er også en løsning. 3x24 blir en del.

Her er det oldemor på straks 88 som ordner, men de må åpne annenhver dag. Hun kjøper til to andre barn også, imponerende. Får gavene ferdig innpakket i posten med bånd og nr på, så det er bare å henge opp.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 13:34   #245
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Da har jeg laga et word-dokument for adventskalenderen. En aktivitet er lagt inn på dato allerede, de andre blir lagt inn når kveldsaktivitetene er plotta inn.

Hva har dere gjort med meg? Adventskalenderplanlegging før september er over.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 14:40   #246
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Noen som har forslag til en litt stilig og annerledes adventskalender? Jeg lager kalender til søsteren min som har flyttet inn i nytt hus, og har lyst til å lage noe litt stilig til henne. Kriteriet er at den ikke er for ruvende siden den må fraktes på fly sørover. Jeg lurte på om jeg skulle ta en tur i fjæra og finne et fint stykke rekved og julepynte det, men kanskje det bare blir teit?

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 16:27   #247
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.112
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg hadde blitt veldig glad for tips til foreldre/svigerforeldre i 60-åra som har alt de trenger og har råd til å kjøpe seg det de ønsker. Det blir nok et bilde av barnebarnet, men jeg trenger litt mer. I fjor fikk de ullundertøy og året før lydbok.

Faren min får alltid en flaske cognac. Jeg tror det er det eneste fornuftige å gi han. Mamma blir glad for fotobøker og gavekort på fotpleie/massasje/SPA. For svigermor er stort sett rødvin det eneste fornuftige å kjøpe. De er i 60-åra.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 16:37   #248
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Hurra! Mannen har nettopp bekreftet at han slett ikke gidder å reise til svigermor i utlandet i år, enda det er "hennes tur". Det betyr fine julaften hjemme hos oss med pinnekjøtt og hele familien min, i stedet for masejul i utlendighet med kranglefamilien hans. Jeg er happy, og jaggu kom julestemningen sigende selvom jeg er parkert på verandaen i sol og 20 grader.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 16:53   #249
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.464
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Nå har jeg også begynt å tenke såvidt på jul og kalender,takket være denne tråden. Jeg begynner som regel med sånt i slutten av oktober eller begynnelsen av november,for å ha det sagt. Jeg har ingenting i boks ennå,men dere har gitt meg inspirasjon,og det er jo supert! Jeg har lyst til å droppe de vanlige kalenderene i år,har to pakkekalendere,men jeg er så lite glad i å pakke inn og henge opp,at jeg lurer på om jeg skal lage skattejakt i år. Både med "gavekort" på ting vi skal gjøre i adventstiden og gaver. Gjemme de bort for hver dag og lage kart med anvisning til rett sted,det tror jeg blir spennende. Så gjenstår det å se om fantasien strekker til,da. Har fått noen ideer,så da er det bare å starte planleggingen.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 18:47   #250
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Det er svigermor sin skyld at jeg må ha 72 kalendergaver. Jeg hadde en kalender som skulle broderes som hun overtok for å gjøre ferdig. Så fant hun like gjerne ut at hun skulle brodere to til. De måtte jo ha hver sin. Men vi får aldri noen gaver til de kalenderene fra noe besteforeldre, så de må jeg fikse selv. Er litt moro og da, men .......

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 09:19   #251
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.867
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Nå har jeg kjøpt masse småstæsj på halv pris på Wow til pakkekalenderen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:22   #252
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.857
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Nå har jeg kjøpt masse småstæsj på halv pris på Wow til pakkekalenderen.

Smart tips - det skal jeg sjekke! Så de hadde 50% der, utfordringen min blir å finne noe som er barnslig nok for en snart 5-åring, og noe som ikke er barnslig til 13-åringen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:57   #253
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.867
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Smart tips - det skal jeg sjekke! Så de hadde 50% der, utfordringen min blir å finne noe som er barnslig nok for en snart 5-åring, og noe som ikke er barnslig til 13-åringen.

Må de ha helt likt? De har kule skjerf til de store og luer til de små. Undertøy har jeg kjøpt et lite lager av.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:01   #254
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.857
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Må de ha helt likt? De har kule skjerf til de store og luer til de små. Undertøy har jeg kjøpt et lite lager av.

Neida, de trenger absolutt ikke likt. Tenkte bare at det meste var for stort til minstejenta og at Storesøster begynner å bli litt for stor for en del av tingene. Lue og skjerf høres supert ut, og undertøy var også en god idé!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:05   #255
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.867
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Neida, de trenger absolutt ikke likt. Tenkte bare at det meste var for stort til minstejenta og at Storesøster begynner å bli litt for stor for en del av tingene. Lue og skjerf høres supert ut, og undertøy var også en god idé!

Skjønner. Minste er seks (nesten 120 cm), og hun er litt for liten til mye av klærne.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:21   #256
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Handla 10 julegaver på br leker i går, 25% rabatt. Så da var alle tantebarn og egne barn i boks (de får en leketing og penger av oss).
Kalender blir en eller annen kjøpekalender. Mulig jeg lager aktivitetskalender til familien, gruble litt på det.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:27   #257
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Er nesten ferdig med to julekalendere som skal til voksne. Har også kjøpt de fleste gavene, men ikke til barna, det venter jeg med. De greier ikke å levere ønskeliste så tidlig.
Mye kan jo også endre seg. Det har krympet med antall gaver, noe jeg er strålende fornøyd med.
Har ingen store bakeplaner men jeg har kjøpt ovn medplass til stor kalkun.....

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:55   #258
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi voksne har faktisk pakkekalender i år også! Vi fikk pakkekalender og adventsstake fra fadderne mine, til bryllupet vårt. Det blir superspennende!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 16:14   #259
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.047
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Så de hadde fått kalendere på lekebutikken her nå, både Playmobil og lego. Føltes litt feil der jeg kom i skjørt og singlet liksom

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 21:37   #260
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.644
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Kjøpte to store lego esker i går på BR Leker, 25%.

I morgen tar jeg turen til WOW og ser om jeg finner flere gaver.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no