Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Det jeg ser som problemet med Knausgård

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-10, 12:18   #241
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Tosse.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:44   #242
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Takk, Tosse! Reflektert og poetisk oppsummering.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:47   #243
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Dette stemmer ikke. Han er veldig utleverende om seg selv og trekker frem sine egne feil og svakheter og utbroderer dem. Han forteller i detalj hvor kjip han ofte er.

Ekskona reagerer på at hun ikke fikk velge om andre skulle vite noe om hennes liv. Jeg synes hennes dokumentar var flott. Et veldig godt motsvar til Knausgård. Det er imidlertid ikke slik at hun utleveres som svak. Hun fremstår som en flott person i boken.

Jeg synes diskusjonen om bøkene er spennende. Også på generelt grunnlag av de som ikke har lest bøkene. Jeg synes imidlertid det er dumt å komme med utsagn om hva som står i bøkene hvis man ikke har lest dem.

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg forsvarer ikke KOK og utleveringen av andre personer.

Jeg synes imidlertid mye av det som sies i tråden her blir veldig feil i forhold til det som er skrevet i bøkene og det som de han har skrevet om selv sier.

Her er et sitat fra ekskona:

Klokka er tre og jeg har ligget våken i hele natt og lest manus. Jeg synes det var like vakkert som jeg husker det. Jeg leste boka og skrattlo for meg selv, og husket tilbake på den gangen det var fint…, akkurat nå klarer jeg ikke å reflektere over at dette skal ut i verden og hva slags konsekvenser det vil få, forteller hun.

Slik jeg leser det føler ikke hun seg rått og brutalt utlevert. Hun sier videre at

Uavhengig av om det er en forferdelig eller flott historie, for det er begge deler, slik jeg ser det, så er det ditt blikk, sier hun til ham i dokumentaren.

Det er det siste hun reagerer på. Ikke hvordan hun blir fremstilt i boken. Derfor reagerer jeg på ordbruken i denne tråden og fremstilling av ekskona som et offer. Det er nettopp det hun ønsker å IKKE være. Hun tar et modig oppgjør og gjør det på den optimale måten. Gi henne heller kred for det. Ikke stakkarsliggjør henne.




Jeg er enig her.

Jeg skjønner godt at det reagerers på at han utleverer andre. Men han fremstiller seg jo ikke selv som noen superduper heltefyr heller? Og det er kanskje det jeg liker. For jeg liker virkelig bøkene. Men han virker ærlig, også om seg selv. At han er en dust og drittsekk innimellom. At han ofte gjør feil, velger feil og dummer seg ut. Han framstår ikke som noen fin fyr™ akkurat.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:49   #244
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Sånn sett liker jeg også Christoffer-boken dårlig.

Og "kjør meg til Slottsparken" også, selv om den er av eldre dato. Jenta/dama det skrives om i den boken har jo i ettertid satt seg kraftig til motmæle rundt beskrivelsen av henne i den boken.

Hva er den Christoffer-boka? Om han gutten som ble drept av stefaren sin? Noen i familien som har skrevet om det?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 12:51   #245
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hva er den Christoffer-boka? Om han gutten som ble drept av stefaren sin? Noen i familien som har skrevet om det?

Bestemora tror jeg?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:05   #246
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Om noen skriver en bok hvor mitt privatliv inngående beskrives så er det ikke av interesse for meg hvorvidt de beskriver meg som fin eller teit egentlig. Ei heller om de fremstiller seg selv som teit.

Poenget er og må faktisk være at ingen kan ha rett til å beskrive meg og mitt privatliv inngående og dele det med hele verden sånn uten videre. Jeg syns ikke det er greit.

  Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:11   #247
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Forfattere har jo alltid brukt sitt virkelige liv, selv om de bytter om på navn og det ikke er like opplagt. Erlend Loe og den Tatt av kvinnen, gir eksempel ... Det er jo en virkelig person.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:13   #248
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Nei, jeg skjønner det, sf, og jeg synes også det er problematisk. Men jeg ser ikke helt hvor du vil? At vi alle skal se lyset og brenne bøkene hans? At han skal stevnes for retten? At det skal bli forbudt å skrive sånne bøker?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:16   #249
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei, jeg skjønner det, sf, og jeg synes også det er problematisk. Men jeg ser ikke helt hvor du vil? At vi alle skal se lyset og brenne bøkene hans? At han skal stevnes for retten? At det skal bli forbudt å skrive sånne bøker?

Jeg syns vi skal stille oss i ring rundt ham og peke og le, jeg. Og fnise av dårlige egenskaper han har sånn at han får med seg at vi syns han er rar.


Nei, jeg spøker. Men ikke heeeelt spøk heller. Jeg kunne godt tenke meg at han fikk kjenne selv hvordan det er å ikke få velge å være avslørt og kledd naken uten at han selv får ha kontrollen.

Men sånn konkret så har jeg igrunnen ikke noen særlig annen misjon når det gjelder akkurat Knausgård enn å si at jeg syns ikke han er noe ålreit menneske og at jeg ikke syns det han gjør er det aller minste i orden. Sånn på et overordnet plan vil jeg gjerne finne ut hvor grensen går for hva som er greit å si og å ikke si om andre som ikke selv har søkt noe rampelys.

  Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:22   #250
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Om noen skriver en bok hvor mitt privatliv inngående beskrives så er det ikke av interesse for meg hvorvidt de beskriver meg som fin eller teit egentlig. Ei heller om de fremstiller seg selv som teit.

Poenget er og må faktisk være at ingen kan ha rett til å beskrive meg og mitt privatliv inngående og dele det med hele verden sånn uten videre. Jeg syns ikke det er greit.

Det er du i din fulle rett til å mene, og til å diskutere ut fra. Det jeg har reagert på i denne tråden er din karkateristikk av bøkene, tolking av innhold og tillegging av mening du ikke kan vite noe om. Med det som utgangspunkt er det veldig vanskelig å diskutere det prinsipielle med deg.

Jeg synes det problematiske med bøkene er at han med dem på en måte eier den offentlige "sannheten" om deler av også andres liv. Det som er en spennende diskusjon er hvorvidt dette også gjelder andre forfattere som anonymiserer mer (men ikke nok). Det er nevnt mange eksempler på dette i løpet av tråden.

På en måte synes jeg slett ikke det er irrelevant hvordan personen som er navngitt blir beskrevet. For min egen del ville det vært en veldig stor forskjell om jeg ble beskrevet fordelaktig eller ikke. Men debatten om det er greit å utlevere andre er uavhengig av hvordan personen blir beskrevet.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:24   #251
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Nei, jeg spøker. Men ikke heeeelt spøk heller. Jeg kunne godt tenke meg at han fikk kjenne selv hvordan det er å ikke få velge å være avslørt og kledd naken uten at han selv får ha kontrollen.

Akkurat det får ekskona ganske godt til i sin dokumentar.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:25   #252
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Forfattere har jo alltid brukt sitt virkelige liv, selv om de bytter om på navn og det ikke er like opplagt. Erlend Loe og den Tatt av kvinnen, gir eksempel ... Det er jo en virkelig person.

Enig.

Litteraturen er jo full av sånne eksempler. Isabel Allende, for eksempel, har skrevet to selvbiografier der hun utleverer flere navngitte personer i familien. Tore Renberg sies å skrive tett opp mot sin egen oppvekst. Henrik Langeland og Helene Uri skriver fra miljøet de er en aktiv del av. Knausgård har bare gått et lite skritt lenger når man ser på essensen i det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:27   #253
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Min mening om disse bøkenes kvalitet er som sagt basert på at jeg faktisk kan vite noe om det jeg mener - all den tid jeg faktisk har lest halvannen bok. Dette berettiger meg å mene noe om det jeg faktisk har lest. At mange ikke er enige er helt greit - men jeg kan faktisk uttale meg all den tid jeg faktisk har lest det jeg uttaler meg om.

Det er klart at hvis noen viet et bokverk til å fremstille meg som en drittsekk så ville det vært verre enn om jeg bare ble kledd helt naken. Jeg er med på den. Men det betyr ikke at det ville være greit å kle meg naken likevel. Det er eksakt dette med at han tar førsteretten på sannheten og kontrollen på hva andre mennesker skal avkles av fasade i deres separate liv som er det problematiske for meg, og som jeg i utgangspunktet ønsket å diskutere.

Det at jeg ikke synes bøkene er gode og at hans selvransakelse virker løgnaktig er en digresjon.

  Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:31   #254
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Ved å ta det lille skrittet lenger oppnår Knausgård at det han skriver om også får et press fra media. Det er noe av det ekskona trekker frem som tøffest å takle. Romanfiguerene som er mer anonymisert får ikke det. Følelsen av å bli blottlagt for omverdnen tror jeg allikevel er stor. Alle som kjente Tore Renberg i barneårene kjenner nok igjen historier de også, og vet hvem som gjorde hva. Hemmeligheter blir avslørt.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:33   #255
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Det er klart du kan uttale deg om hva du synes om selve 1,5 bok, sf, men som nevnt synes jeg man på et tidspunkt kan reflektere over at man opplever ting veldig annerledes enn alle andre og ikke bare mene at når JEG opplever det sånn, ER det sånn for meg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:34   #256
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Ved å ta det lille skrittet lenger oppnår Knausgård at det han skriver om også får et press fra media. Det er noe av det ekskona trekker frem som tøffest å takle. Romanfiguerene som er mer anonymisert får ikke det. Følelsen av å bli blottlagt for omverdnen tror jeg allikevel er stor. Alle som kjente Tore Renberg i barneårene kjenner nok igjen historier de også, og vet hvem som gjorde hva. Hemmeligheter blir avslørt.

Jepp. Medienes vinkling er alfa omega her altså. Isabel Allende utleverer eksmann og nåværende mann minst like mye i Summen av dagene. Jeg har tilgode å se at noen kaller henne en møkkadame som appelerer til kikkermentaliteten i leserne.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:35   #257
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Også vil jeg bare beklage at jeg skriver alt i feil font. Det er et eller annet fuzz her.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:38   #258
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.346
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Ja, vettuhva, Kasia. :tsktsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:39   #259
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Det er klart du kan uttale deg om hva du synes om selve 1,5 bok, sf, men som nevnt synes jeg man på et tidspunkt kan reflektere over at man opplever ting veldig annerledes enn alle andre og ikke bare mene at når JEG opplever det sånn, ER det sånn for meg.

Jeg reflekterer over det. Det er en grunn til at jeg deltar i å diskutere det for eksempel. Foreløpig har diskusjonen så langt brakt meg at min oppfatning av hva andre mente ser ut til å være feil og at de fleste deler størsteparten av min mening. At fyren er en kjiping.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Også vil jeg bare beklage at jeg skriver alt i feil font. Det er et eller annet fuzz her.

Ah - godt. Jeg lurte på om det ville være ufint å spørre.

  Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:39   #260
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det jeg ser som problemet med Knausgård

Det er jo irriterende dah!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no