Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-11, 23:25   #1
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Hm...Jeg tror du tar feil. Hadde hennes intensjoner vært hvite som snø så hadde hun begynt tråden på åpent, ærlig og redelig vis.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:48   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jupp. Men hvis dette var en test på hvordan nettsiden blir mottatt av foreldre tror jeg vi har funnet ut det nå.

Jeg lurer på om de kan stå i ledtog med den menstruasjonsgudinnebutikken fnatten linka til forleden dag?

Hæ, hva har jeg gått glipp av her? Link?

Opprinnelig lagt inn av Venhild, her.

Det som gjør størst inntrykk på meg, er at jeg her møter så mange foreldre som er mer opptatt av å fjåse og fjase enn av å sette seg skikkelig inn i denne saken som i værstefall kan ødelegge livet og helsen til deres døtre. I beste fall kan vaksinen antas å være årsaken til at din datter ikke har fått livmorhalskreft i løpet av de neste 30 årene. Men å være sikre på at vaksinen er årsaken til at man ikke fikk kreft kan vel vanskelig la seg bevise?

At man blir syk på en eller annen mer eller mindre alvorlig måte rett etter vaksinasjon derimot, sier mer enn FHIs standardsvar "det er ikke grunnlag for å tro at dette var forårsaket av vaksinen jenta fikk bare timer før dødsfallet" osv....

Jeg hevder ikke å sitte med den hele og fulle sannheten her, jeg synes bare at dette er alvorlig nok til å diskutere på en voksen og fattet måte. Men jeg forstår at jeg er kommet til feil sted, her er lite seriøsitet og ansvarsfølelse å spore

Venhild.

Jeg skulle veldig gjerne ha diskutert med deg på en voksen og fattet måte, det er bare det at du har bevist så ettertrykkelig at det er du helt ute av stand til, så da utgår jo det, på en måte.

Cudos til dere som faktisk svarte dette neket på en seriøs og skikkelig måte, og jeg beklager virkelig at jeg fjaset det vekk, men jeg maktet ikke å ta h*n seriøst etter å ha skrevet det HI og lenket til den fantastiske konspirasjonssiden.

Og er det rart man bare må elske FP.

Gammel 10-02-11, 11:41   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Cudos til dere som faktisk svarte dette neket på en seriøs og skikkelig måte, og jeg beklager virkelig at jeg fjaset det vekk, men jeg maktet ikke å ta h*n seriøst etter å ha skrevet det HI og lenket til den fantastiske konspirasjonssiden.

Og er det rart man bare må elske FP.

Jeg har da holdt meg rimelig langt unna denne tråden? Kan ikke skjønne at jeg trenger noen svar. Ikke konspirerer jeg heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:51   #4
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også veldig glad for at ingen av mine venner liker Folkets Info.

Ellers utsetter vi dogåing her i huset også. Lurer veldig på hvordan det ligger an i forhold til potter og bøtter. Fins det dødsforskning i forhold til disse urinbeholderne?

Gammel 09-02-11, 22:54   #5
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venhild har fart med løgn og fanteri fra første innlegg. Mulig det ikke er ulovlig, men det vedkommede sprer er usannheter som i verste fall kan få alvorlige følger.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 22:58   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Godeste Venhild hadde vel et par svin på skogen allerede etter å ha skrevet HI, jeg synes det er en nyanseforskjell på å plage en rookie med råsa font og å bedrive samfunnsoppdragelse for individer som bevisst feilinformerer.

(Ikke at det egentlig er spesielt sjokkerende at noen skriver bullshit på Internettet og påstår at det er sant.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:03   #7
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Godeste Venhild hadde vel et par svin på skogen allerede etter å ha skrevet HI, jeg synes det er en nyanseforskjell på å plage en rookie med råsa font og å bedrive samfunnsoppdragelse for individer som bevisst feilinformerer.

(Ikke at det egentlig er spesielt sjokkerende at noen skriver bullshit på Internettet og påstår at det er sant.)

Tror du virkelig at hun bevisst feilinformerer? Jeg tror bare at hun mangler en del metodekunnskap, og at hun bruker informasjon som hun føler er riktig og troverdig (og som stemmer med hennes nokså etablerte holdning til temaet).

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:05   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Tror du virkelig at hun bevisst feilinformerer? Jeg tror bare at hun mangler en del metodekunnskap, og at hun bruker informasjon som hun føler er riktig og troverdig (og som stemmer med hennes nokså etablerte holdning til temaet).

Har du lest tråden?

Gammel 09-02-11, 23:17   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror hun er en han og at han er en "religiøs" antivaksinefanatiker som sier hva som helst for å vinne folk til sin sak, helt uten å bry seg om konsekvensene skremselpropaganda kan ha.

Om jeg hadde møtt dette vesenet i virkeligheten så hadde jeg garantert vært mye slemmere enn her i tråden.

Gammel 09-02-11, 23:28   #10
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror hun er en han og at han er en "religiøs" antivaksinefanatiker som sier hva som helst for å vinne folk til sin sak, helt uten å bry seg om konsekvensene skremselpropaganda kan ha.

Om jeg hadde møtt dette vesenet i virkeligheten så hadde jeg garantert vært mye slemmere enn her i tråden.

Nå lukter det konspirasjonsteori for min del, men mulig jeg er naiv.

Uansett: Er det bare jeg som reagerer på uthengingen av Venhild?

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:34   #11
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde Venhild bare vært litt uvitende og uerfaren så hadde jeg vært enig, men når hun er inne på flere forum og sprer propaganda så tenker jeg, desverre kanskje, at jeg er litt glad for at hun ble så til de grader gjennomskuet her inne. Det gjør meg bare enda litt mer glad i dette forumet.

Gammel 09-02-11, 23:36   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei. Må innrømme at jeg kanskje synes det er en tendens til å bli veldig stygge mot nye medlemmer som tråkker feil her inne, men jeg er ganske sart, tror jeg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 10:43   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett ja.

Synes du virkelig det er mobbing å påpeke at keiseren er naken når han faktisk surrer rundt uten en tråd?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 12:24   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om du mener at man skal være saklig, så må du jo heller spørre: Hvorfor tror du at Venhild kan være en mann? I stedet for å si at det jeg tror er konspirasjonsteori, det er jo verken saklig eller spesielt hyggelig gjort.

Og da kunne jeg svare: De innleggene hvor venhild var forfatter, så stod det et mannsnavn som den som kommenterte, et mannsnavn som er forenlig med den som eier domenet. Og i tillegg at det blir skrevet omtrent samme innlegg flere steder med nick som noen ganger tyder på mann andre ganger kvinne, og at venhild ikke er konsekvent hvordan h*n omtaler kvinner, så tror jeg det handler om et mannlig nettroll. Dessuten er de fleste nettroll som er på denne måten, finner en sak og misjonerer og lager seg nettsted, menn.

Men det var heller ikke poenget. Det er lite som tyder på at Venhild er en bekymret mor som er på leting etter sannhet. Det er derimot mye som tyder på at Venhild er en konspirasjonsfanatiker som har funnet enda en sak mot øvrigheta, og som skiter fullstendig i hva konsekvensene er av skremselpropaganda.

Gammel 09-02-11, 23:37   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hei, hei, hei.. Synes dere virkelig at tonen her inne er ok nå? Venhild signaliserte tidlig i tråden at hun følte seg mobbet, og det skjønner jeg godt at hun gjør. Det går ann å være kritisk og argumentere i mot uten å latterliggjøre den annen part så til de grader. Venhild har ikke gjort noe ulovlig, og jeg tviler ikke på at hennes intensjoner med tråden var de aller beste.

Når ble alle mot en ok, liksom?

Ser ut som det ble ok rundt fem på elleve i går kveld?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror også dette er en mann. Det er formuleringen rundt dette med å beskytte våre kvinner og døtre, der de sitter så sarte og vakre i hvalpefettet med all omsorgen inntakt som jeg ikke greier å forestille meg at noen kvinne ville vært istand til å smøre ihop.

Jeg ser heller ikke skyggen av et problem i at en propagandamaker som seiler under fullstendig falskt flagg og ved første motbør - ikke etter massiv motbør, men etter første tegn til motbør - trekker mobbekortet og stakkars meg og huff så leit - mens løgnen fortsetter.

Jeg ser også på det som god omsorg å bruke tiden flere har brukt på å plukke frem kildene han henviser til og forklare dem. Og ikke minst legger jeg merke til at han forsvant da det ble spurt om han kommer til å ta til etterretning at påstandene hans er motbevist - og han ble spurt om han stanser propagandaen eller ei. Det tar jeg som et tegn på at han akter å fortsette propagandaen sin. Og ja - da er han fritt vilt. Ikke som i at vi skal drepe ham - men som i at han er fri til å herses med. Han herses tross alt med på egne idiotiske utspill, mens selv unnslår han seg ikke for å bevisst spre feilaktig propaganda som kan medføre at unge jenter altså ikke ender med å få kreftvaksine.

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:48   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er formuleringen rundt dette med å beskytte våre kvinner og døtre, der de sitter så sarte og vakre i hvalpefettet med all omsorgen inntakt som jeg ikke greier å forestille meg at noen kvinne ville vært istand til å smøre ihop.

Jeg scrollet litt hit og dit, og klarte å lese dette som Kattas innlegg. Det ble veldig feil! Men sånn ellers er jeg selvsagt enig.

Sitat:

Og ikke minst legger jeg merke til at han forsvant da det ble spurt om han kommer til å ta til etterretning at påstandene hans er motbevist - og han ble spurt om han stanser propagandaen eller ei.

Jeg venter tålmodig på svar på disse spørsmålene mine. Jeg synes Venhild/Venhulk var forholdsvis aktiv fram til dette, og er litt skuffet over at det ikke har kommet noen tilbakemelding. Jeg synes oppriktig at det hadde vært interessant å få et direkte svar på om Venhild/Venhulk fortsatt tror at 11 personer i Norge er varig skadet som følge av HPV-vaksinen, og at 20 personer i Amerika er døde som følge av den.

Gammel 09-02-11, 23:35   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg synes du er fullstendig på villspor, Pida. Det er veldig godt grunnlag for å si at denne Venhild går inn i diskusjonen både her og andre steder på falske premisser, og er et svært typisk fanatikernettroll som bare er ute etter å spre propaganda, ikke faktisk møte (velbegrunnede) spørsmål som propagandaen naturlig nok blir møtt med.
For min del er det ingen grunn til å kozemoze med denslags.

... og om Venhild sitter og gråter et eller annet sted nå fordi Internettet er slemt - bedre lykke neste gang.

Gammel 09-02-11, 23:37   #18
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det må være lov til å fjase litt når det kommer inn fanatiker med skylapper som bare gjentar informasjonen sin ørten ganger istedenfor å svare på tiltale.

Gammel 09-02-11, 23:38   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hadde vi hatt tak i denne personen i RL ville det ihvertfall ikke vært planer om å slippe diskusjonen før den nettsiden var vekk altså.

Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 23:44   #20
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Selv om denne tråden er fornøyelig i og for seg, så er det litt tankevekkende og deprimerende at det er foreldre rundt omkring som nekter barna sine viktige vaksiner pga slikt sprøyt.

Så jeg har ikke voldsomt mye sympati med denne "venhild".

Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.