|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frukt i matboksenMitt skolebarn har aldri fortalt noe som helst om hva andre barn har med seg. Bortsett fra en gang jeg spurte etter en tråd her inne, og da var det litt forskjellig. Restemat, brødskiver, frokostblanding og slike ting. Jeg har ogå spurt om andre har kommentert de formede eggene hans (ikke for å sjekke om de var misunnelige, men om noen mente de var barnslige) og da har han svart "nei, jeg spiser dem jo!" litt forundret.
|
|
|
#2 |
|
Borte
|
Sv: Frukt i matboksenDet er ikke bare matboksene jeg får referater om heller. Ingenting er for smått til et lite foredrag under middagen ser ut til å være Veslas motto.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Frukt i matboksenJeg er lykkelig uvitende om de andres matbokser. Kanskje de faktisk spiser russisk kaviar og trøfler, alle mann.
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Frukt i matboksen
Det er hertfall noe som ikke hadde skapt et snev av misunnelse her i huset.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Frukt i matboksenNå er det jo litt festlig at jeg gikk fra å være "fin matpakkelager" i starten av tråden til å være "kjip matpakkelager" i slutten |
|
|
|
|
|
#7 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frukt i matboksenHvem er det egentlig som mener at brødskiver er kjipt? Det er jo bare kjipt om man spiser det tre ganger om dagen hele året. Det viktigste er variasjon, syns jeg da. Jeg har i alle fall ikke trengt å venne ungene mine til å spise brødmat. Vi liker det godt alle mann og jeg har ikke inntrykk av at det er et generelt problem at unger ikke liker brød. Det er i alle fall oftere jeg treffer på barn som er skeptisk til mindre vanlig frukt og bær enn til brødskiver.
|
|
|
#8 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Datra mi!
|
|
|
#9 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
herregud, mine også! Og hun som er ivrigst liker ikke engang brød! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Jepp. Begge mine også. Lørdagene drar vi rett fra frokosten (der de spiser minimalt) og ut og handler. Der gomler de brødskalker og skiver uten pålegg som bare det.
|
|
|
#12 |
|
Stadig innom
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
![]() ![]() ![]() |
Hehehe, jeg leeer. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Borte
|
Sv: Frukt i matboksenJEg er ikke det minste redd for å si at jeg syns den norske brød-matpakketradisjonen er dødskjip. Helst hadde jeg sett at barna fikk varm mat til lunsj på skole/barnehage og at vi voksne også hadde et varmt måltid til lunsj. Dette er ikke særlig kontroversielt utenfor Norges grenser, og jeg kan ikke se hvorfor det skal være spesielt nyskapende, trendy eller snobbete her heller.
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Frukt i matboksenMine barn er veldig glad i brødskiver, og det er det som spises til frokost her. Jeg synes bare ikke det er nødvendig at brødskiver er det eneste de spiser utenom middag. Variasjon er da bare fint, og de har rett som det er brødskiver i matboksen også.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Frukt i matboksenJeg har ikke fått lest meg gjennom hele tråden enda, men tenkte på en ting - Sist redigert av m^2 : 20-08-12 kl 18:59. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Frukt i matboksenm^2 er matpakkesjef.
|
![]() |
|
|