Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-13, 19:18   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Til dere som får kommentarer på at dere er tynne; skjønner dere ikke at dette er et (dårlig) kompliment?

Nei, det er det virkelig ikke. Jeg er dritt lei av å høre at kommentarer om hvor tynn (og stygg) en er, er komplimenter uansett, fordi "idealet er å være tynn". Den holdningen er faktisk noe av det som provoserer meg aller mest i hele verden, rett før jeg rødprikker deg for den der, Input.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:20   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Til dere som får kommentarer på at dere er tynne; skjønner dere ikke at dette er et (dårlig) kompliment?

Veldig dårlig til tider. Ihvertfall for meg som barn og ungdom. Og når man sier sånt som; æsj, det er så ekkelt når lårene dine er så tynne eller du ser ut som et Biafrabarn, så gjør ikke det noe godt for selvtilliten. Jeg misunte de normalvektige veldig. De som ikke trengte genser over den tynne rompa og som ble sett på som kvinnelige. Heldigvis hadde jeg pupper, det reddet litt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:29   #3
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det e da alldeles ikke alltid folk mener det som et kompliment? Mange ganger blir det sagt i en litt formanende tone.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 00:57   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Det e da alldeles ikke alltid folk mener det som et kompliment? Mange ganger blir det sagt i en litt formanende tone.

Og uansett så er det nokså irriterende at en annen person har vurdert kroppen din og føler at de skal ytre sin mening.

Jeg synes det er helt symptomatisk for hvor forferdelig der har blitt når kvinner skal bli glad når andre kommenterer kroppen. Og om de reagerer og blir sint, blo avfeid med "Slappa! Det er et kompliment!" For det er jo lykken, at andre skal vurdere utseendet ditt og falle ned på at du er godtatt.

Jeg synes det kan være akkurat like nedverdigende uansett om det er ment som en positiv greie eller negativ. Hva føkk har andre med å mene noe om utseendet mitt og hvorfor tror de at jef er noe som helst interessert i å høre vurderingen? "Det var ment som et kompliment" jaha? Og hvorfor tror man at jeg er filla interessert i hva andre mener? Å takk, liksom, fremmede noksagt, det betyr da absolutt ikke noe for meg.

Altså, om folk jeg er glad i sier at jeg ser bra ut en daf, så er jo det selvfølgelig hyggelig, det jeg tenker på er mer fremmede og fjernere bekjente, hvor jeg absolutt ikke føler at jeg kan uttale meg fritt om utseendet deres.

Gammel 30-11-13, 18:48   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og uansett så er det nokså irriterende at en annen person har vurdert kroppen din og føler at de skal ytre sin mening.

Jeg synes det er helt symptomatisk for hvor forferdelig der har blitt når kvinner skal bli glad når andre kommenterer kroppen. Og om de reagerer og blir sint, blo avfeid med "Slappa! Det er et kompliment!" For det er jo lykken, at andre skal vurdere utseendet ditt og falle ned på at du er godtatt.

Jeg synes det kan være akkurat like nedverdigende uansett om det er ment som en positiv greie eller negativ. Hva føkk har andre med å mene noe om utseendet mitt og hvorfor tror de at jef er noe som helst interessert i å høre vurderingen? "Det var ment som et kompliment" jaha? Og hvorfor tror man at jeg er filla interessert i hva andre mener? Å takk, liksom, fremmede noksagt, det betyr da absolutt ikke noe for meg.

Altså, om folk jeg er glad i sier at jeg ser bra ut en daf, så er jo det selvfølgelig hyggelig, det jeg tenker på er mer fremmede og fjernere bekjente, hvor jeg absolutt ikke føler at jeg kan uttale meg fritt om utseendet deres.

Jeg er helt enig, og noe av dette er vel det jeg har prøvd å formidle i "Er barna dine vakre"-tråden. Jeg synes ikke folks utseende er noe spesielt vesentlig på generelt grunnlag, og Jevnaker det er overraskende hvor stort fokus dette tydeligvis har for mange mennesker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:19   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner såpass som at det er det virkelig ikke i alle tilfeller.

Gammel 29-11-13, 19:25   #7
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må få sitere eit sitat eg såg på FB: "Det sier litt om hvor godt vi har det i dette landet når ukens største problem er at fotballfruen har flat mage."

Gammel 29-11-13, 19:29   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, det er det virkelig ikke. Jeg er dritt lei av å høre at kommentarer om hvor tynn (og stygg) en er, er komplimenter uansett, fordi "idealet er å være tynn". Den holdningen er faktisk noe av det som provoserer meg aller mest i hele verden, rett før jeg rødprikker deg for den der, Input.

Altså, jeg har hatt BMI på 15 jeg, så jeg vet hvordan det er. Men unnskyld, det var ikke meningen å såre/skuffe/ellernoesånt. Jeg oppfattet det som et kompliment, men jeg burde jo skjønne at ikke alle andre gjør det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:27   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns på ingen måte dette her er komplimenter. Ikke dårlige engang:

Nei, nå er du ALTFOR tynn. Et beinrangel. Det er ikke fint. Beina stikker jo ut på deg. Jeg syns synd på mannen din, han må jo skade seg på de knoklene dine. Damer skal ha litt å ta i. Bedre med litt for mye enn litt for lite. Det er jo ikke særlig kvinnelig å være så flat og tynn som du er nå.

(Fritt etter hukommelsen).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:33   #10
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg syns på ingen måte dette her er komplimenter. Ikke dårlige engang:

Nei, nå er du ALTFOR tynn. Et beinrangel. Det er ikke fint. Beina stikker jo ut på deg. Jeg syns synd på mannen din, han må jo skade seg på de knoklene dine. Damer skal ha litt å ta i. Bedre med litt for mye enn litt for lite. Det er jo ikke særlig kvinnelig å være så flat og tynn som du er nå.

(Fritt etter hukommelsen).

Jeg har fått lignende kommentarer når jeg var tynn.

Og "du ser jo ut som et anoreksiavrak, man kan jo stikke seg på albuene dine."
Eller når vi var ute å spiste.. "skal du ut å spy maten opp igjen nå?" his jeg tilfeldigvis måtte på do etter maten.
Det er ikke komplimenter altså! Folk tror virkelig de kan tillate seg hva som helst når de snakker til tynne mennesker.
Jeg var undervektig, ja, men jeg prøvde virkelig alt jeg kunne å legge på meg for å bli normalvektig.

Fotballfruen har et forskrudd fokus, og det er trist at hun er et så stort forbilde for så mange.

Gammel 29-11-13, 19:28   #11
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg får stadig beskjed om at eg er for tynn, har for lite former, osv (trass i at eg har E-cup...). Eg får aldri inntrykk av at det er kompliment. Er bmi-normalvektig, men i nedre sjikt.

Gammel 29-11-13, 19:36   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært både undervektig og overvektig. Helt ærlig ville jeg heller vært det første enn det siste, basert på egne opplevelser.

Men angående fotballkjerringa; Jeg forstår ikke vitsen med å legge ut bilder på insta av seg selv i undertøyet uansett, nybakt mamma eller ikke. Hvorfor ikke bare brette opp genseren om man vil vise magen?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:40   #13
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Ifølge instagram-kontoen hennes gikk hun opp 9 kg.
Er ikke det lite når hun er såpass slank fra før?
Ikke det at målet er å gå opp så mye, men for å kunne amme etterpå må man vel ha litt ekstra å tære på?

Jeg må innrømme (etter å ha følgt den famøse fotballfrue-tråden på Kg) at jeg ikke forventet annet enn ett slikt bilde fra henne.

Gammel 29-11-13, 19:39   #14
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Uansett hva fotballdamen har gjort: Jeg syns ikke hun fortjener å bli hetset. Mobbing og hetsing er ikke greit, rett og slett.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:46   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Uansett hva fotballdamen har gjort: Jeg syns ikke hun fortjener å bli hetset. Mobbing og hetsing er ikke greit, rett og slett.

Enig med deg. Men jeg synes på en måte man må være forberedt på at folk reagerer når man gjør noe såpass kontroversielt som å poste ubdertøysbilde av seg selv. Og hvor går grensen mellom saklig og mobbing, egentlig. Hvis man ikke vil ha annet enn skryt vil jo enhver kommentar som ikke er applaus, oppfattes som kritikk?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:58   #16
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Enig med deg. Men jeg synes på en måte man må være forberedt på at folk reagerer når man gjør noe såpass kontroversielt som å poste ubdertøysbilde av seg selv. Og hvor går grensen mellom saklig og mobbing, egentlig. Hvis man ikke vil ha annet enn skryt vil jo enhver kommentar som ikke er applaus, oppfattes som kritikk?

Jeg syns ikke det har vært hets det som har kommet fram her på FP altså. Men ut fra det bl.a. Pia skriver her, så er det opplagt at hun blir hetset. Jeg syns ikke det er OK.

Klart man må regne med kommentarer når man legger ut slikt. Jeg syns for eksempel det er en betimelig kommentar å lure på hvorfor hun vil legge ut et slikt bilde. Og det går jo, som mange her påpeker, på helheten.

Det vil jo bli interessant å følge med framover, da. Kommer vi til å se bilder med poser under øynene etter for lite søvn? Eller ansetter hun en nanny slik at hun kan blogge for penga? Tiden vil vise.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:49   #17
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Helt enig-det er ikke greit. Syns hun er flott jeg, men ble jo skuffet over at hun har løshår da...

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:50   #18
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Helt enig-det er ikke greit. Syns hun er flott jeg, men ble jo skuffet over at hun har løshår da...

Skuffet?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:44   #19
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er greit å problimatisere et kroppsfokus som er usunt, men det gjør det på ingen måte greit å hetse og sjikanere på nett.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-13, 19:47   #20
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er uheldig med fotballfrues og lignende blogger er ikke enkeltinnlegg eller enkeltbilder, men det er det totale som bloggene kommuniserer. Det er ikke noe galt med å legge ut et og annet bilde etter fødsel. Bevares.. Det må være helt ok. Det er heller ikke problematisk å komme med ekstatiske lykke og gledesutbrudd. Noe av det som blir problematisk med blogger av denne typen blir at det totalt sett ikke balanseres i det hele tatt.

Å legge ut et etter-fødsel bilde selv om man har like flat mage som før er ikke galt, men når hele svangerskapet er perfekt, man mener noe om hva man skal kle seg i, legger ut bilder av perfekte fødebager og mener noe om hvordan gravide skal kle seg, formidler oppskrifter på godsaker med sukrin fordi sukker ikke er bra, så blir summen ganske voldsom.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.