|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Undre du deg? | |||
| Ja |
|
36 | 17,65% |
| Nei |
|
168 | 82,35% |
| Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg hadde stusset om jeg skulle ut med Candy og hun hadde drikket vann. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
Jeg har bare en avholdsvenninne jeg. Ikke at alle vennene mine er noen drukkenbolter, men jeg hadde nok lurt dersom noen plutselig ikke ville ha. Ukjente eller bare bekjente lurer jeg selvfølgelig ikke på og spør heller aldri. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Jeg diskuterer bare med noen.
Film kan jeg diskutere, og politikk er helt greit. Teater, konserter, opera osv. kommer litt an på.
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg oppfatter "skal vi drikke øl" (eller "skal vi drikke vin") som et annet spørsmål enn "skal vi drikke".
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol"Skal vi drikke" oppfatter jeg som "skal vi drikke oss fulle"? Eller "feste" som også er uttrykk for det samme.
|
|
|
#7 |
|
|
På mitt hjemsted sies det ikke dette, men spørsmålet "Skal du ut i helga?" |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Mens der jeg ferdes trenger ikke noen av de to bety alkohol eller i hvert fall ikke fyll.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholEg tolker og "å drikke i helga" som noko anna enn "å ta eit par øl på fredag". Det er noko med trykket på drikke som er veldig annleis.
|
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Det blir litt som folk fra Leirsund. De hadde stadig replikker som "ska' vi mala eller drekka?" om de syntes det ble litt mye prat på en fest.
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholDere er sikkert langt ut på et jorde nå, men jeg svarer nå uansett.
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg undrer meg også over hvor mange som setter likhetstegn mellom vin og alkohol. Ja, det er jo alkohol i vin, men det betyr ikke at jeg liker all alkohol. Eller all vin, for den saks skyld. Jeg liker veldig godt rødvin og hvitvin og tildels rosé. Jeg liker ikke øl, cognac og whiskey. Og å ha sprit i brusen (evt brus i spriten) gir meg ingen glede. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg kommer aldri på å dele ut bongene jeg ikke bruker når det en sjelden gang er "bonge-anledning" (jeg nøyer meg stort sett med vinen jeg får til maten). Jeg tenker at det gjerne er en grunn til begrensningen, og gidder ikke bidra til at folk drikker mer enn 5-6-7-8 enheter med alkohol, som det jo gjerne blir med vin gjennom et helt måltid + avec + to bonger.
|
|
|
#15 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg drikker aldri vin eller øl eller hva det enn måtte være av alkoholholdige drikker til mat, så om en venninne inviterer på fin restaurant med vinpakke og greier så gidder ikke jeg å drikke vin bare for å være grei.
|
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2014
![]() |
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholNei, det ville ikke bry meg. Noen drikker, noen drikker ikke, noen drikker noen ganger, andre ganger ikke. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg er også en som sjelden legger merke til hva andre gjør. (Det betyr absolutt ikke at jeg har stålkontroll på tankene mine, haha!) Jeg legger således sjelden merke til hva andre drikker heller. (At jeg vet EN anledning gjorde det, får stå sin prøve.) Men det er klart, det er jo forskjell på å invitere et vennepar på en spesiell flaske vin og å være på fest med mange. Vi er nesten aldri på fest med mange. Og jeg har aldri vært på en fest der man får bonger. Mulig det er fordi jeg og mannen jobber der vi gjør, jeg vet ikke. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholJeg har som satt tolket "undrer seg over" som at man overhodet ikke merker at noen tar alternative valg i mat/drikkeveien. Det er vel de færreste av de som har sagt at de " undrer seg" blir helt vippet av pinnen av at noen drikker vann i stedet for vin og ikke klarer å komme tilbake på sporet før de har fått svar på mysteriet. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholDet er mer hvorvidt det å velge noe annet enn vin er et oppsiktsvekkende valg eller om det er et valg på linje med tyttebær-ikke tyttebær eller bakt potet eller stekt potet til maten. Jeg vet hvem av de jeg omgås som er totalavholds, resten velger stort sett litt alt ettersom og det synes jeg liksom ikke er noe rart. Jeg legger jo merke til hva de spiser og drikker, men tenker ikke over det som del av noe større bilde og undrer meg.
|
|
|
#20 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholSyns det er en j... uting at man må FORKLARE hvorfor man ikke drikker alkohol. Det mener jeg så sterkt at jeg måtte bare banne... |
|
|
|
![]() |
|
|